![]() |
Ga je slagen?
Over een paar weken beginnen ze weer, de centraal schriftelijke examens. Ben je er klaar voor? Verwacht je nog veel te moeten leren? Denk je dat je gaat slagen?
|
Ik heb vorig jaar het eindexamen VWO gedaan. Ik was best zenuwachtig voor mijn examen, maar tijdens de examenperiode zelf viel het heel erg mee. Eigenlijk vond ik die best fijn. Ik hoefde niet zoveel meer te leren, want dat had ik van tevoren gedaan, ik hoefde maar een paar uurtjes per dag naar school en mijn zusje kwam vaker thee met me drinken om te ontspannen. En uiteindelijk ben ik met mooie cijfers geslaagd (Y)
|
Ik ga wel slagen ja. Ik heb nog niet echt het gevoel dat ik er klaar voor ben nee, maar aan de andere kant haal ik voor proefexamens wel goede cijfers dus op zich zou ik er wel klaar voor zijn. Ik denk dat vooral filosofie en latijn nog even veel tijd gaan kosten.
|
Ik slaag misschien wel maar misschien ook niet. Ik hoef niet veel te leren, want de afgelopen weken heb ik me al kapot geleerd. ik heb nu al 2 weken vrij om te leren, deze week is examentraining. Dus ik ben maar 4uur deze week op school.
|
Ik denk wel dat ik ga slagen, maar je weet het maar nooit. Ik moet er wel even inzitten, wil het goed gaan. Ik ga wel met mooie SE-cijfers het examen in en met de proefexamens ging het ook wel prima. Op zich heb ik er dus wel vertrouwen in.
|
Hoi Allemaal,
Na keihard leren komen dan bijna de examens. Havo. De stress is behoorlijk en ben best bang dat ik het niet ga halen. 2x onvoldoendes ( 2x 5,3 ) en de rest niet hoger dan een 6 op mijn lijst. Ik vind het vooral moeilijk om de vragen volledig te beantwoorden. Hoe gaan jullie hiermee om? Zelf ben ik al vol op bezig om oude examens te oefenen, maar na iedere examen zakt me de moed steeds meer weg. Groetjes, Girl92 |
Ik ken die moeilijkheid om de vraag in zijn volledigheid te beantwoorden ook. Het enige dat helpt blijft echter gewoon oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Ik ben ook al volop bezig met het maken van examens, maar wat bij mij helpt, is dat je met vrienden eraan bezig bent. Het hoeft niet per se in elkaar aanwezigheid, maar het idee dat iemand hetzelfde examen maakt als jij en dat je feedback van elkaar kan hebben helpt echt en is ook motivatieverhogend. Het is hetzelfde effect als gezamenlijk gaan sporten, je pept elkaar een beetje op, zeg maar.
|
ik weet het niet, ik heb wel een redelijke lijst maar als ik de examens oefen kom ik bij sk, wis en bio steeds tussen de 4 en de 6 uit.. ned, dui&eng gaat sws wel goed komen als ik rustig lees en m&o als ik goed lees en nadenk ook wel.. maar die andere 3 vrees ik hem sterk voor..
|
Vast wel. Heb 1 5, 1 6 en voor de rest 7-ens. Ik ben veel van het laatste moment, maar dat gaat geen probleem zijn met de examens. Proefexamens zijn gemaakt en met succes :) Als het zo doorgaat gaat de 5 een 6 worden en blijft de rest hetzelfde.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22. |