![]() |
leerplicht
Op het moment ben ik mbo student en 16 jaar oud, ik wil van opleiding switchen en ik heb me al ingeschreven op een andere opleiding. Deze opleiding begint pas volgend jaar na de zomer, ik zit dus nu met een probleem. Andere studenten zijn op stage en ik zit nog de laatste periode op school niks te doen. Er worden ook geen lessen aangeboden. Als ik weg blijf krijg ik problemen met leerplicht, nou wil ik dat niet. Zou ik hiervoor vrijstelling kunnen krijgen? Ik heb eigenlijk niks meer te zoeken op mijn huidige opleiding en zou liever nog een paar weekjes werken.
|
Als ik je post goed lees duurt het nog een dik jaar voor je met de nieuwe opleiding begint. Dat is toch wel langer dan een paar weekjes?
|
Citaat:
|
Praat er eens op school met je mentor over. Als er helemaal niks voor je te doen is lijkt het me nogal flauwekul om dan nog naar school te gaan!
|
Is het niet mogelijk dat als je een baantje kunt vinden dan je dat dan als alternatief mag en kan doen? Ik dacht altijd dat je tot je 16e leerplichtig was of is dat 18?
|
Ik zou zeggen, maak eens een afspraak met de leerplichtambtenaar van je gemeente om dit te bespreken.
Best kans dat je voorlopige vrijstelling van de leerplicht krijgt als jij kunt laten zien dat je een dagbesteding hebt (bijv. een contract voor zoveel uur in de week) en een inschrijfbewijs voor een nieuwe opleiding. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43. |