![]() |
Ontwikkelingshulp
Ontwikkelingshulp mag alleen aan democratieën worden gegeven.
Dit is een stelling waar ik binnenkort een debat over moet voeren. Wat vinden jullie van deze stelling? Graag voor en tegen argumenten. Alvast bedankt!! |
Welkom Daafje001, ik ga je stelling even verplaatsen. Op dit subforum kun je jezelf voorstellen!
Ik verplaats hem naar Nieuws & Achtergronden. |
Wanneer is iets volgens jou een democratie?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is vanzelfsprekend nogal bizar om te discrimineren op staatsvorm. Verder is er een recent topic over ontwikkelingshulp, lees dat maar eens door.
|
De stelling is niet goed gedefinieerd, omdat het onduidelijk is welke criteria je hanteert om iets "democratie" te noemen.
|
Citaat:
of Regering van het volk, door het volk, voor het volk. (zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Democratie) |
Geheime verkiezingen? :cool:
|
Citaat:
|
Je stelling is inderdaad niet waterdicht omdat je geen allesomvattende/waterdichte definitie van democratie hebt gegeven.
Daarbuiten is het in mijn ogen heel makkelijk om als tegenargument te zeggen dat landen zonder democratie meer hulp nodig hebben, of dit waar is of niet is een tweede punt. Wel lijkt het mij goed dat je op dit argument voorbereid bent. |
Niet zozeer "meer" hulp maar simpelweg dat er daar ook behoefte is aan hulp, het is natuurlijk nogal absurd om te denken dat de mate van benodigde hulp afhangt van de staatsvorm van een land. Of bedoel je misschien dat we juist een niet-democratisch land zouden moeten helpen, zodat dat land later wellicht wel democratisch kan worden?
Dat is natuurlijk een stelling die de TS wellicht kan verwachten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55. |