Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   werken bij Etos (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1877722)

Martini_C 03-05-2013 19:38

werken bij Etos

Hallo,

Ik ben dus 16 jaar en heb afgelopen maandag mijn sollicitatieformulier ingeleverd bij de Etos.
De filiaalleidster zei tegen mij dat ze me 'binnenkort' zou bellen. Het is nu vrijdag en ze heeft nog steeds niet gebeld.
Moet ik me zorgen maken, moet ik bellen of gewoon nog even afwachten?

Het gaat om vakantiewerk in de zomervakantie voor middelbare scholen in Zuid-Nederland.

Alvast bedankt!

Schaakpower 03-05-2013 20:05

Binnenkort is voor de meesten een begrip wat zich kan uitstrekken tot weken. Bij mij duurde het een week of 3 voordat ik op gesprek kon komen in een supermarkt waar ze ook 'binnenkort' zeiden ;) Wel heb ik na 2 weken herhaaldelijk gevraagd of ze mijn sollicitatieformulier al hadden gelezen. Na 3 keer zeiden ze, kom vanmiddag maar op gesprek. Bleken ze mijn sollicitatieformulier kwijt te zijn, maar dat was geen probleem. Ik werd aangenomen :)

Ik had dan ook een flinke dosis motivatie :D

Martini_C 03-05-2013 20:59

Ik beschik gelukkig ook over een flinke dosis motivatie, dus dat zit wel goed.
Maar is het verkeerd als ik volgende week maandag al een keer bel?
Want het lijkt mij dat de filiaalleidster wel 10 minuten vrij kan maken om even het sollicitatieformulier door te nemen en mij te bellen of ik mag komen of niet.
Of zie ik dit verkeerd?

bloodyb 04-05-2013 00:30

Het ligt er ook een beetje aan hoe dringend ze iemand nodig hebben. Als je na een dag of 10 nog niks gehoord heb zou je eens kunnen bellen.

Martiņo 04-05-2013 09:58

Zo'n filiaalleider heeft honderd dingen te doen op een dag, ze zal waarschijnlijk niet specifiek aan jou denken. Kans dus dat ze er gewoon niet meer aan heeft gedacht.

Ik denk dat het in jouw geval niet ongepast is om na anderhalve week ofzo even te bellen om te vragen hoe het zit. Niet op hoge poten om uitleg vragen, maar vriendelijk vragen of ze al iets meer weet en dat je graag wil langskomen voor een gesprek.

Martini_C 04-05-2013 13:29

Bedankt bloodyb en Martiņo voor jullie adviezen.
Ik heb hier echt iets aan gehad.

Martini_C 06-05-2013 16:33

Ik wilde even melden dat ik vandaag ben gebeld en dat ik deze vrijdag op sollicitatiegesprek mag komen!

Als hun het niet hebben over het salaris, mag ik het dan zelf vragen?
Of is dat onbeleefd?

bloodyb 06-05-2013 17:30

Nee hoor, ik ga er van uit dat je dat wel te horen krijgt maar als ze er niet over beginnen kan je het rustig vragen. Succes!!(y)

bierkoning 07-05-2013 15:46

Citaat:

Martini_C schreef: (Bericht 33131903)
Ik wilde even melden dat ik vandaag ben gebeld en dat ik deze vrijdag op sollicitatiegesprek mag komen!

Als hun het niet hebben over het salaris, mag ik het dan zelf vragen?
Of is dat onbeleefd?

Je zal waarschijnlijk een minimumloon krijgen conform je leeftijd. Dus dat kun je via internet alvast opzoeken. Dan weet je wat je kunt verwachten :)

Martini_C 07-05-2013 16:33

Ik heb even gezocht op het internet, en heb gevonden dat er een aantal kinderen (16 jaar) zijn die €3,50 per uur verdienen. Daarvoor zou ik het wel doen!

Martini_C 09-05-2013 16:49

Hallo,

Ik wilde niet weer een heel nieuw topic openen, dus vraag ik het hier maar, het gaat wel over hetzelfde onderwerp (ongeveer).

Moet Etos over mijn salaris belasting betalen als ik daar als 16-jarige vakantiewerk doe, gedurende 4 weken? Ik kom dan uit op ongeveer > €500,-

En als ik na de vakantie elke dinsdag daar ga werken, hoe zit het dan?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.