Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Snel warm (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1877785)

'Amor 05-05-2013 14:53

Snel warm

Ik krijg het in de zomer in Nederland best wel snel warm, net als vandaag was in de stad en ik had het al snel warm daarom heb ik ook best wel een hekel aan de zomer en zon in Nederland, word er kort af van kan mensen heel snel irri vinden, en dat ik snel weg wil, en niet op 1 plek blijven staan in de zon.. ook niet in de schaduw. Wil eigelijks wel weten waar het vandaan komt, en wat ik er aan kan doen, fijn is het niet echt.
Daar in tegen kan ik best wel goed tegen kou van ijspacks of koude blikjes.. als ik zoiets tegen me gezicht aan krijg vind ik het wel lekker, terwijl veel het te koud vinden.

OVAP 05-05-2013 15:10

Ik denk dat het gewoon "tussen je oren zit" dus niet te veel aandacht aan geven. Ik zou het een weekje aankijken als je er geen aandacht aan schenkt kijken wat er van gekomen is.

p.s. Dit is mijn mening

'Amor 05-05-2013 15:12

Ik weet zeker dat het niet tussen me oren zit, als ik het voel voel ik het toch?
wel of geen aandacht

Elin3 05-05-2013 15:17

Zorg dat je een flesje water bij je hebt zodat je als je t warm hebt gewoon even wat kunt drinken om af te koelen.

Als je denk dat er een oorzaak is waardoor je het zo snel warm krijgt (heb je overgewicht? kleed je je in bepaalde synthetische stoffen die niet ademen?)

'Amor 05-05-2013 15:29

Het is trouwes zo als de zon even weg is is alles beetje goed, maar dan komt die weer terug dan heb ik het weer warm..

Geen overgewicht, had maar paar jaar terug, geen idee of me kleding synthetische is..

Het is trouwens ook niet zo dat ik veel zweet, heb wel eens water bij me gehad maar hielp niks.. raak door het weer ook niet moe ofzo.

LethalRabbit 05-05-2013 15:53

Ik herken je probleem, maar weet zelf helaas ook niet waar het vandaan komt. Ik kan het zelfs in de winter als ik door de sneeuw loop nog zo warm hebben dat ik er niet goed van word. Mijn oplossing in de zomer is dan ook om zoveel mogelijk de schaduw op te zoeken, altijd wat water bij je te hebben, dunne, luchtdoorlatende kleding te dragen en sinds vorige zomer heb ik ook altijd een klein ventilatortje dat op batterijen werkt in mijn broekzak. Verder leg ik soms ook mijn kleding even in ijskoud water voordat ik het aantrek, het droogt toch vanzelf en werkt ondertussen lekker verkoelend. Het is vervelend, maar ik denk dat er verder weinig aan te doen is.

Mutant_oud 05-05-2013 17:02

Ik heb het ook, is weinig aan te doen. Je kunt misschien verhuizen naar Scandinavië. En je minder druk maken over alles wat je al dan niet voelt.

Reverend 05-05-2013 17:26

Dan ga je lekker niet in de zon staan.

'Amor 05-05-2013 17:42

Citaat:

LethalRabbit schreef: (Bericht 33130930)
Ik herken je probleem, maar weet zelf helaas ook niet waar het vandaan komt. Ik kan het zelfs in de winter als ik door de sneeuw loop nog zo warm hebben dat ik er niet goed van word. Mijn oplossing in de zomer is dan ook om zoveel mogelijk de schaduw op te zoeken, altijd wat water bij je te hebben, dunne, luchtdoorlatende kleding te dragen en sinds vorige zomer heb ik ook altijd een klein ventilatortje dat op batterijen werkt in mijn broekzak. Verder leg ik soms ook mijn kleding even in ijskoud water voordat ik het aantrek, het droogt toch vanzelf en werkt ondertussen lekker verkoelend. Het is vervelend, maar ik denk dat er verder weinig aan te doen is.

Dat heb ik beetje op de fiets,

@ mutant, dan ga ik liever naar Suriname of Curacao, als ik daar ben ken ik er wel tegen

@ reverend, jij geeft slecht advies.

Mutant_oud 05-05-2013 18:22

Dan verhuis je naar daar.

'Amor 05-05-2013 19:00

Daar gaat het niet om.

Pip 05-05-2013 19:39

wat wil je nou precies horen? er is niks aan te doen behalve wat hier al is gezegd: blijf uit de zon, drink veel water, verhuis naar een ander oord.

Mutant_oud 05-05-2013 19:42

Citaat:

Pip schreef: (Bericht 33131122)
wat wil je nou precies horen? er is niks aan te doen behalve wat hier al is gezegd: blijf uit de zon, drink veel water, verhuis naar een ander oord.

Dat. En dat zodra je kleine teen prikt of je elleboog jeukt dat je een oorzaak komt zoeken hier. Hou eens op met jezelf op te naaien over kleine dagelijkse ongemakken die iedereen heeft. Dan heb je het ook misschien wat minder warm.
En dat je er niemand anders over hoort is omdat niemand anders er zoveel aandacht aan besteedt of de moeite waard vindt om überhaupt aan te halen.

Nonny 05-05-2013 19:49

nou haaruitval is ook normaal.. je kan toch zelf wel inschatten wat een topic waard is en wat niet..

Snickers 05-05-2013 19:52

Citaat:

'Amor schreef: (Bericht 33131132)
Kan wel op slot want aan jullie advies heb ik ook niks.

Nu natuurlijk de reactie 'waarom maak je dan topic'
nou omdat ik wel wat meer van verwacht had..

Wat is nu precies jou vraag?

Pip 05-05-2013 19:54

Citaat:

'Amor schreef: (Bericht 33131132)
Kan wel op slot want aan jullie advies heb ik ook niks.

Nu natuurlijk de reactie 'waarom maak je dan topic'
nou omdat ik wel wat meer van verwacht had..

Nonny 05-05-2013 21:24

Citaat:

Pip schreef: (Bericht 33131143)

waar is de 'vind ik leuk' knop :D

Snickers 05-05-2013 21:51

Citaat:

Nonny schreef: (Bericht 33131277)
waar is de 'vind ik leuk' knop :D

Facebook?

viezegedachten! 07-05-2013 00:20

Verhuis naar de Noordpool

Martiño 07-05-2013 17:07

In het kader van deugden aanleren dan maar: vanaf nu ontopic reageren aub.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.