![]() |
Biomedische wetenschappen of Kunstmatige Intelligentie?
Hallo ik twijfel tussen deze opleidingen:
Kun je eigenlijk met KI aan de bak komen? Ik heb het gevoel dat weinig mensen het kennen. Biomedische wetenschappen lijkt mij een studie waar je vooral veel aan het onderzoeken bent. Als het onderzoek je toch niet bevalt zou je dan in het bedrijfsleven kunnen werken? Ik ben zelf wel redelijk technische aangelegd. Ik heb het gevoel dat KI een stuk technischer is en wat moeilijker is dan BMW. Klopt dit? |
Hoi,
KI wordt door velen gezien als een 'soft informatica studie'. Ik weet er zelf niet veel over, maar wat ik je wel kan vertellen is dat de invulling van de opleiding verschilt per universiteit. Als je van plan bent om dit aan de VU of UVA te studeren, kan ik je wel in contact brengen met iemand die hier meer over weet. Bij Biomedische Wetenschappen ben je idd veel met onderzoek bezig. Het is niet een hele technische studie, dus ik weet niet of je het wel leuk gaat vinden. Ik doe zelf Medische Natuurwetenschappen, wat vrij technisch is maar wel toepassingen heeft in de gezondheidszorg. Na deze opleiding zou je ook in het bedrijfsleven terecht kunnen komen. Als je hier meer informatie over wil, laat het maar even weten. xx |
Citaat:
Ik ga binnenkort ook meelopen bij KI in Nijmegen. Ik heb de vakkenpakketten van informatica en KI in Nijmegen eens vergeleken en er zit enorm veel overlap in. Je krijgt sowieso even veel wiskunde programmeren en modelleren. Het verschil zit hem in het informatiekundige deel van informatica. Dat krijg je bij KI niet. Medische natuurwetenschappen? Daar ga ik wel eens naar kijken! |
Toevallig ken ik 2 jongens waarvan één biomedische wetenschappen en de ander AI heeft gestudeerd. Beide konden geen enkele vorm van leuk werk vinden en zijn uiteindelijk iets heel anders gaan doen.
Ik zou BMW trouwens niet als 'simpeler' bestempelen dan KI. |
Citaat:
Wat zijn ze precies gaan doen? |
De biomedische wetenschapper (die trouwens ook forensisch onderzoek heeft voltooid) is postbode en de AI gozer heeft de opleiding nooit afgemaakt en maakt nu meer geld en heeft meer zelf geleerd dan hij ooit bij een school had kunnen bereiken. Onderschat nooit zelfstudie, leer je een stuk meer mee dan dure scholen.
Maar ik weet ook niet precies hoe het zit met banen. De postbode/wetenschapper kon wel een baan krijgen maar dat bestaat dan in ieder geval voor de komende paar jaren uit saai labwerk in de 9 tot 5. Daar had hij gewoon geen zin in. |
Citaat:
|
Goedzo! Vasthouden (Y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49. |