![]() |
Hondenbeet
Ik was net mijn hond een koekje aan het geven en toen raakte ik afgeleid en heb ik per ongeluk mijn vinger in haar bek gelegd. Omdat ze zo bezig was met haar koek heeft ze mijn vinger waarschijnlijk niet gevoeld en heeft ze erin gebeten. De wond is niet echt groot, hooguit 7-8 mm op mijn wijsvinger, het is wel een beetje opgezwollen en het doet ook pijn. Nou zou ik me hier geen zorgen om maken, maar onze hond moest paar weken geleden haar laatste prikje halen en ik heb volgens mij geen tetanus prik gehad. Nu is mijn vraag moet ik hier iets aan doen, behalve ontsmetten enzo?
|
Waarschijnlijk voor alle zekerheid toch een tetanusprik halen, denk ik.
|
Ik zou de HAP even bellen, en eerst even aan je pa of ma vragen of je een tetanusprik hebt gehad.
|
Bedankt! We gaan toch even de huisarts bellen, denk ik.
|
dat is niet nodig zo erg is het niet ik heb nooit prikken gehad en ik ben al drie keer door honden gebeten en het zwelt zowiezo op komt door de bacterien op die tanden van het beest..maar gewoon spoelen en dan schoonmaken met dat spul...en dan verder aan kijken
|
Dit is 19 dagen geleden, denk dat het wel opgelost is ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat ik wel weet is dat een mensenbeet enorm vervelend is. Een klasgenoot van mij viel met gym met haar gebit op haar knie, 1 tand bleef helemaal met wortel en al in haar knie zitten. De huisarts heeft er toen alleen wat ontsmettings spul en een pleister op gedaan. 2 dagen later is ze 's nachts met spoed in het ziekenhuis opgenomen en heeft daar 3 weken gelegen......
|
Dat heeft hier toch geen ene jota mee te maken !?!?!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33. |