![]() |
Tijdsnood
Hallo. Ik ben iemand die altijd te laat begint voor alles en altijd kom ik er wel mee weg, nu ben ik bang dat dit met het examen een andere wending krijgt. Ik vroeg mij af of jullie nog advies hebben.
Voor gs bijvoorbeeld moeten we de VS en Republiek kennen (in totaal 8 hoofdstukken) nu heb ik de VS 2 twee keer doorgelezen en aan de republiek nog niets gedaan. Met andere vakken maak ik zo af en toe een examenopgave maar het schiet nog niet echt op. Iemand tips hoe ik geschiedenis het beste kan indelen? En hoe ziet een normale dagplanning eruit? Ik ben zo bang dat ik het niet red en ik wil zo graag slagen en klaar zijn met de middelbare school. Dit is overigens mijn cijferlijst: Ne: 7,1 Fa: 5,9 En: 6,6 Gs: 6,2 Ak: 5,3 Wi: 5,4 Ec: 5,9 Combinatiecijfer: 7 Als je hier nog feedback op hebt, of aandachtspunten dan hoor ik dat graag! |
PFF jij hebt weinig vakken. Gewoon stampen, als echte echte noodoplossing kun je dit nog doen:
Keihard leren voor alle vakken behalve geschiedenis, en die in de 2e zitting (herkansing) doen. Maar dit is echt alleen als je niet anders kunt, je hebt nog een week dus dat word gewoon leren :P hoe erg dat ook is. |
GS lyceo drie-daagse examentraining ...
|
Gewoon nu nog keihard leren. Besteed geen energie aan stressen en denken "Oh, nee, ik ben veel te laat begonnen", gebruik je energie om nu nog hard te gaan studeren. Met voldoende zelfdiscipline kom je er wel.
Een examentraining, zoals Younes1069 zegt is vooral handig als je de stof niet goed begrijpt. Als je de stof wel begrijpt kan je net zo goed thuis zelf leren en ook nog wat tijd overhouden om je andere vakken voor te bereiden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Trouwens, je als je nu even een duidelijk schema maakt en genoeg afwisselend leert, onthoud je het het beste en hoef je alleen nu maar keihard te leren in plaats van dalijk een heel jaar over te moeten doen
|
Citaat:
|
Heb je niet van die samengevat boekjes, die helpen enorm ;)
|
Citaat:
|
Dit klinkt misschien lullig, maar misschien moet je niet wanhopig hier op tips gaan zitten wachten. Je niet afvragen hoe lang je op een dag moet leren etc. maar gewoon beginnen! Maak een overzicht van de stof die je nog moet leren. Wat je al begrijpt kan je doorlezen, want je niet snapt nog extra mee oefenen. Niet zeuren maar leren :)
|
4 uur is veel te weinig, ik doe deze week gemiddeld 8 uur op een dag. Verschil is wel dat dit geen stampvakken zijn maar betavakken.
|
Ik begrijp de stof van geschiedenis dus niet, alhoewel zo een curcus veel tijd in beslag neemt (niet vergeten heel veel geld) kan het toch een hele goede optie zijn om zelfs deze laatste moment hier gebruik van te maken, na het examen geschiedenis hou ik voldoende tijd over voor de vakken engels en economie. De vakken engels en economie vergen dan ook niet de enorme leerstof wat het examen geschiedenis wel eist
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39. |