![]() |
Ik zoek een boek!!
Hallo,
Ik zoek een boek maar weet de titel niet meer, en ook niet echt veel meer van het verhaal. Het is een klein boekje met een harde kaft die erg donker is. Het is een boek ong. voor kinderen vanaf 12 jaar en het is een 'griezelig' verhaal. Het enige dat ik er nog van weet is dat een vriendengroep op school is en dan komen ze ineens ergens onder de grond en daar zit een rode mist die mensen vermoord en langzaam word iedereen van de groep stuk voor stuk vermoord wat heel spannend is. (Vaag ik weet het maar dat is het enige wat ik er nog van weet) Volgensmij overleefd 1 iemand het. Er was een hele serie van die kleine boekjes die allemaal over dat soort dingen gingen. Ook 1 over een meisje dat aan dingen dacht en dat die dan gebeurde. En dan dat er weer grizelige dingen gebeurde. Weet iemand hoe dit boek of deze serie heet? Alvast bedankt! |
Ik moet aan de serie Kippevel denken. Misschien dat een van de titels daarvan je iets zegt?
|
Citaat:
Toch bedankt! |
Ik zou geloof ik als eerste kijken bij de boeken die R.L. Stine geschreven heeft. Die heeft veel van die series geschreven voor die leeftijdsgroep en worden vaak uitgebracht als kleine paperbacks. Het zijn er nogal veel, dus je kan beter even zelf kijken.
|
De reeks De laatste klas van Stine?
En inderdaad Stine, Fear Street is een reeks waar ik meteen aan dacht, maar die gaat eigenlijk over alles en iedereen in en om die straat. Dan heb je nog de reeks thrillerpockets die allemaal uit losse verhalen bestonden, waar deze bijvoorbeeld eentje van is: http://www.boekenboerderij.nl/data/a...s/big/b_21.jpg Beiden zijn voor een oudere groep dan de Kippenvelreeks. |
omg! Nostalgie ^
Die waren echt leuk toen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:32. |