Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Ben jij wel eens echt goed geholpen door reacties op het forum? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=187805)

)Vampje( 16-08-2002 16:50

Ben jij wel eens echt goed geholpen door reacties op het forum?

Stel: je opent een topic met een belangrijke vraag, je zit niet lekker in je vel, weet ik veel. Heb je echt veel aan de reacties gehad? Of bleef je nog steeds met je probleem zitten?

dystopia 16-08-2002 16:52

Hmm. Op andere hulp-fora zoals de computerfora S&M en H&T ben ik vrij goed geholpen. Vroeger heb ik ook best veel aan Psychologie gehad. Tegenwoordig lees ik meer en ik moet zeggen, af en toe zitten daar zeker weten zaken bij die leerzaam zijn voor mij. Niet zo zeer dat het dan over een probleem gaat maar bijv. een mening van iemand waarvan ik zeg van 'ja daar zit best wat in'.

tacidvs 16-08-2002 17:03

Psych: verteld wat me dwars zat, perfect medicijn voor gekregen :)

Muziek: de perfecte band opgedaan.

H&T: geholpen met het upgraden van pc.

Goed forum :)

nare man 16-08-2002 17:31

Nee, maar dat is ook vrijwel onmogelijk. Ik heb geen geestelijke problemen en als ik die zou hebben zou ik wel naar een professioneel hulpverlener gaan zoals een psycholoog of een psychiater.

Verder ben ik af en toe wel eens geholpen met kleine dingetjes, maar dat heeft vooral betrekking op H&T en S&M. De rest van de dingen vogel ik zelf wel uit. :)

Roozie 16-08-2002 17:34

Citaat:

nare man schreef:
Nee, maar dat is ook vrijwel onmogelijk. Ik heb geen geestelijke problemen en als ik die zou hebben zou ik wel naar een professioneel hulpverlener gaan zoals een psycholoog of een psychiater.

Verder ben ik af en toe wel eens geholpen met kleine dingetjes, maar dat heeft vooral betrekking op H&T en S&M. De rest van de dingen vogel ik zelf wel uit. :)

Hee nare kom weer eens een keertje op de msn!

Lethalis 16-08-2002 17:40

Mwoah, ik heb hier op psych in het verleden zoveel gepost dat ik eigenlijk niet meer weet wat ik posten moet .. wat best goed is, want ik heb de antwoorden nu :)

Ik heb mijn aandacht van Psych. meer naar L&R verlegd.

Al met al leer ik nog steeds best veel van het forum, maar voornamelijk omdat het me aanspoort meer over dingen te lezen .. en eens in de zoveel tijd verandert het dingen. Dit kan de manier zijn waarop ik met mijn servers omga (S&M, denkt met pijn aan zijn verouderde Apache terug en doet nu routine-matig een update met Apt) of een bepaald inzicht in mensen (zo heeft iemand me verteld hoe zij sommige van mijn opmerkingen, die ik leuk vond tov haar, heel anders opvat).

Ach, zo zijn er meer dingen. Zelfs forummers die als vervelend worden ervaren, kunnen mij inzicht verschaffen. Ze lokken mensen uit hun hoek en ik leer in de tussentijd wat ze belangrijk vinden. Zeg maar, wat ik iig 'niet' moet doen :d

Veel dingen, hoe klein ze soms ook zijn, kan ik ook irl gebruiken :)

Dusjcrib 16-08-2002 18:16

Mja.. op psych niet.. maar alle hulp die ik op dat gebied nodig heb gehad heb ik al op ander forum ontvangen, en ben op dat punt beetje 'vezadigd' zoals ******** ook zegt..

Maar op L&R heb ik zeker wel hulp gehad.. Laatste echt goede hulp nog van de topicstartster hiervan herself..

Maar verder leer ik idd ook veel van lezen. En ook van reacties op een topic van mij die niet helpen.. Of reacties die eigenlijk heel negatief zijn.. Daarbij leer ik dan hoe ik die mensen wel kan laten begrijpen en inzien wat ik bedoel, als zij het naar mijn mening verkeerd opvatten.

Marit_temp 16-08-2002 19:02

Op veel andere fora wel, hier meer m'n verhaal kwijt gekunt, 'k weenie meer zo of ik er echt iets aan gehad heb, eerder aan de mensen die ik door het forum heb leren kennen dan.

)Vampje( 17-08-2002 09:37

Citaat:

Dusjcrib schreef:

Maar op L&R heb ik zeker wel hulp gehad.. Laatste echt goede hulp nog van de topicstartster hiervan herself..

:):o

Lentekriebel 17-08-2002 09:47

ja het bracht me wel eens op nieuwe ideeen enzo. ook heb ik beter leren uitleggen hoe ik me voel enzo, gewoon door erover te praten kwam ik er vanzelf achter... dat kan ik irl ook goed gebruiken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.