![]() |
Hooggevoeligheid
Heeft er iemand hier ook ervaring met hooggevoeligheid? Ja de halve wereld is hooggevoelig maar de meesten hebben dat niet door, zijn er mensne die er wel last van hebben?
|
Mijn vader heeft het
|
Hooggevoelig als in 'Snel emotioneel geprikkeld' of 'snel iets (pijn) voelen'?
|
Snel emotioneel geprikkeld, sneller last hebben van teveel prikkels
|
is hooggevoelig zijn in de zin van snel emotioneel geprikkeld zijn niet gewoon het feit dat iemand een whiny bitch is ?.
ontopic: is het sneller last hebben van teveel prikkels niet gewoon iets wat voorkomt uit een vorm van AD(H)D of autisme ofzoiets? kan me herinneren dat mijn psycholoog ooit zoiets heeft gezegd als in dat ik als het ware hooggevoelig was voor externe prikkels ofzo. |
Ja, ik, en een paar vrienden en familieleden.
|
Ik denk dat iedereen wel eens zo'n dag heeft dat je nergens tegen kan. En inderdaad kunnen mensen met ADHD (zoals ikzelf :p) niet tegen teveel prikkels, dan wordt je helemaal gek...
|
Naar mijn inzicht bestaat het niet. De een geeft gewoon wat meer fucks dan de ander.
|
Als de halve wereld hooggevoelig is, dan is het ook niet echt meer hoog te noemen, hooguit bovengemiddeld. Verder denk ik dat iedereen gewoon op zijn/haar eigen manier omgaat met prikkels, sommigen zullen daarbij nou eenmaal wat gevoeliger zijn dan anderen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59. |