![]() |
Afstudeeronderzoek - invloed van gebeurtenissen in het nieuws op merkwaarde bedrijven
Hoi allemaal,
ik ben druk bezig met afstuderen en moet hiervoor een groot aantal respondenten hebben (400). Jullie zouden mij enorm helpen als je mijn enquête even zou willen invullen! Mijn onderzoek gaat over de invloed van een gebeurtenis binnen een bedrijf op de merkwaarde. Het is een leuke enquête, het duurt ongeveer 10 minuten. www.thesistools.com/liekehoonhorst Alvast bedankt! Groetjes, Lieke |
Ik krijg een beetje hoofdpijn van de vreemde vragen. En ik vind dat dit beter past op Nieuws en Achtergronden, dus ik verplaats hem daarheen.
|
De vragen heb ik niet zelf bedacht. Het zijn bestaande vragenlijsten waarvan ik niet kan afwijken! Ik snap dat de vragen vreemd kunnen zijn, maar vandaar dus ;) Maar bedankt voor het verplaatsen!
|
Je moet een onderzoek doen met vastgestelde vragen? En waar zijn die vragen op vastgesteld? De tweede pagina ging overigens naar mijn idee opeens totaal over iets anders dan de invloed van een gebeurtenis op merkwaarde.
Bizar afstudeeronderzoek, maar veel succes ermee. |
Die vragen zijn al in verschillende onderzoeken bewezen en als betrouwbaar vastgesteld. Als ik zelf vragen ga bedenken, bestaat de kans dat deze niet betrouwbaar zijn en dat hierdoor de Cronbach's alpha van deze vragen erg laag is, waardoor het onderzoek niet betrouwbaar is.. Wanneer je bestaande vragenlijsten gebruikt, weet je dat je vragen betrouwbaar zijn..
En de vragen op de tweede pagina gaan daar inderdaad niet over, maar die gaan over mijn onafhankelijke variabelen die invloed hebben op merkwaarde. |
Misschien is het ook handig als je er voor zorgt dat de artikelen niet vol spelfouten staan. Ik weet niet wat de invloed van d/t-fouten op de Cronbach's alpha is, maar het is vast niet gunstig.
|
Ingevuld! Wat voor studie doe je precies Lieke?
|
Ik studeer de master communicatiewetenschap richting marketing! Ben dus bezig met de invloed van verschillende soorten crisissen op de brand love van consumenten. En maak hierbij onderscheid tussen verschillende merken, verschillende soorten crisissen en verschillende soorten manieren waarop op de crisis wordt gereageerd!
Een erg leuk onderzoek, en ik denk dat ik veel leuke resultaten uit het onderzoek kan halen! Bedankt voor het invullen! Jullie helpen mij er enorm mee! |
In vraag drie wordt gevraagd wat ik van "de organisatie" vind. Gaat het hier om WE, of om de ILO? En wat hebben die consumenten er precies mee te maken?
|
Het gaat om WE!
De consumenten hebben er vrij weinig mee te maken, er wordt alleen gekeken hoe de organisatie zich opstelt tov haar consumenten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.