Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   betrouwbaar vriendje? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1878195)

brunettespy 14-05-2013 12:06

betrouwbaar vriendje?

Ik zit een beetje met een dilemma.
Ik heb al sinds 5 maanden een leuke vriend en vertrouwde. Alleen nu komt het probleem.
In de mei vakantie is hij naar de camping gegaan. En hoorde van vriendinnen die ik ook van de camping ken allemaal verhalen. Zoals dat hij had gezoend met een meisje. Hij zei tegen mij dat hij haar had weg geduwd omdat zij opeens uit de hoek sprong. Van dat meisje( is vraagt altijd aandacht en verzint dingen enzo) en een vriend zeiden dat het niet zo was en dat hij gwn door ging zoenen. Later op de dag of een paar dagen verder. Was zij bij zijn tent (alleen, ze ging wat aan hem vragen) en vertelde aan mij dat ze met hem gezoend heeft. Volgens haar vroeg hij ook aan haar in de auto of ze seks met hem wilde. ( dat geloof ik niet) ook vertelde ze dat hij met zijn hand in haar broek zat. En een vriend van me bevestigde dat alleen toen hij hoorde dat ik een vriend had heeft hij bekend dat hij me leuk vond en echt hoopte tussen een relatie tussen ons. Ik weet nou niet of ze liegen of niet want ik weet wel dat ze mijn vriend niet goed keuren. Ik vroeg het toen aan een andere vriendinA die ik goed vertrouw en alles kan vertellen. Die zei dat het allemaal niet waar was maar dat met die zoen kon ze niet bevestigen want ze was er niet. Maar ze zei wel tegen me dat ik erg moest oppassen met hem (ze kent hem al veeel langer dan mij) en dat hij het ook kon spelen dat hij mij leuk vond, ik zelf vind hem daar het type niet voor!
Ik wil liever niet met mn vriend praten want ik weet niet hoe hij gaat reageren.

En als hij het allemaal zou spelen lijkt het mij dat hij een meisje neemt met minder bagage (ik heb nogal wat meegemaakt) ik vertel hem ook allemaal wat er op dit moment gebeurt zoals ik ben uit huis getrapt. Hij is hartstikke lief en behulpzaam en staat altijd klaar voor me maakt niet uit hoelaat.

Maar wat moet ik nu doen want als hij het allemaal speelt en liegt dan walg ik echt van hem. Als die vriendin die hem gezoend heeft gelijk heeft dan wil ik niks meer met hem te maken hebben.
Maar straks verzinnen ze het allemaal omdat ze heeft verzonnen omdat ze mijn vriend niet goedkeuren.

Ik ben 17 en mijn vriend 20 die vriendin die hem gezoend heeft is 8 jaar jonger

Reverend 14-05-2013 12:11

Hij zoent met een meisje van 12? wut?

Wat een onduidelijk verhaal verder. Wat wil je nou weten?

bierkoning 14-05-2013 12:21

Als meerdere mensen het bevestigen, en hij zelf eigenlijk ook, alleen zegt hij dat hij haar heeft weggeduwd, dan lijkt het mij geen zuivere koffie. Dumpen dus. Of altijd maar hopen dat er niks gebeurt als hij ergens heen gaat.

Nardin 14-05-2013 16:04

Verbreek de relatie. Als meerdere mensen het verhaal bevestigen en hij de enige persoon is die het ontkend, kun je ervan uit gaan dat het niet in de haak is.

brunettespy 14-05-2013 16:48

Die vriendin die hem gezoend had is al een jaar verliefd op hem en die vriend vind mij leuk dus daarom twijfel

thesombrero 14-05-2013 21:49

Citaat:

brunettespy schreef: (Bericht 33140206)
Die vriendin die hem gezoend had is al een jaar verliefd op hem en die vriend vind mij leuk dus daarom twijfel

Geen waardevolle toevoeging.

Als meerdere mensen dit met een serieuze blik vertellen, moet je hem echt dumpen. Ookal ontkent hij het. Er is 100% zeker dan iets gebeurt waar jij heel erg niet vrolijk van wordt.

igfy 14-05-2013 21:59

Ik snap het niet helemaal. Van wie is het meisje van 12 een vriendin, van jou of van hem? Als het een vriendin van jou is vraag ik me af hoe goed de vriendschap is als ze met je vriend gaat zoenen. Als het een vriendin van hem is vraag ik me af waarom hij in godsnaam omgaat met een meisje van 12.

brunettespy 15-05-2013 07:08

t is een vriendin van mij

Elin3 15-05-2013 08:12

Praat met hem hierover, confronteer hem met wat je gehoord hebt en vraag hoe het zit. Je moet niet bang zijn voor zijn reactie, want in het beste geval legt hij alles uit, biedt hij zijn verontschuldigingen aan voor de verwarring en kan jij daarna bepalen of je hem nog kunt vertrouwen, in het slechtste geval wordt hij boos en ontkent hij alles. In dat laatste geval zou ik er niet zo blij mee zijn dat hij nog je vriend is. Binnen een relatie hoor je elkaar te kunnen vertrouwen, toch?

brunettespy 15-05-2013 14:42

Ik vind dat dat op 1 moet staan.
Wat is een relatie zonder vertrouwen

Lieveheersbeest 15-05-2013 14:53

Citaat:

brunettespy schreef: (Bericht 33141777)
Ik vind dat dat op 1 moet staan.
Wat is een relatie zonder vertrouwen

Als je dit echt vindt, weet je eigenlijk al wat je moet doen denk ik. Als je hem echt vertrouwt zou het niet nodig moeten zijn dat je dit forum om hulp vraagt.

Schrödinger 15-05-2013 15:22

Citaat:

brunettespy schreef: (Bericht 33139915)
dat meisje( is vraagt altijd aandacht en verzint dingen enzo)

:D

Rieend 15-05-2013 20:42

Als je al niet meer zeker weet of je hem kan vertrouwen dan is de relatie eigenlijk al beschadigd. En je zegt het zelf, vertrouwen staat bij jou op 1. En als dat nu dus al flink beschadigd is, dan zou ik het in jou geval dus uit maken.

brunettespy 15-05-2013 21:30

Ik ga het hem vrijdag vragen. En als hij liegt dan is t over

Denise_kaas 16-05-2013 15:31

En hoe weet je zeker dat ie liegt? Want dat is juist het punt toch? Of snap ik het nou niet meer..

brunettespy 17-05-2013 16:16

Ik neem aan dat je wel van het gezicht kan aflezen of iemand glas hard staat te liegen

bierkoning 17-05-2013 16:19

Dat kan ja, maar hoeft niet. Als hij het gewoon kan doen zonder slag of stoot zie je dat echt niet hoor.
Maar zoals jij het hebt uitgelegd lijkt het mij duidelijk. dumpen. Wat hij ook zegt.

NiemAno 22-05-2013 16:00

Ik snap er geen bal van. In iedergeval zou ik me afvragen wat voor vrienden je eigenlijk hebt. Óf je vriend bedriegt jou met jouw vriendin, een meisje van 12..... Óf jouw vrienden/vriendinnnen bedriegen jou door het vertellen van een eventuele, vreselijke, leugen..... Allebei niet echt prettig lijkt me.

brunettespy 22-05-2013 18:01

Hij heeft alles opgebiecht.
We hadden 6 maanden een relatie en nog steeds niet gezoend (hij is echt een verslaafd aan zoenen)
Hij zei dat ze idd 1x hebben gezoend maar dat zij hem heeft meegetrokken (in gedrag van andere..ik weet niet precies hoe ik t moet uitleggen maar ik begreep t) en hij wilde t wel vertellen maar hij durfde niet omdat hij wist dat ik boos zou worden en teleurgesteld zal zijn..

ALleen nu nog. Ik vind hem hem nog steeds ontzettend leuk en hou nog echt van hem (vreemd genoeg vond ik t niet heel erg en wilde ik alles vergeten en vergeven..

Nonny 22-05-2013 18:03

Das niet heel vreemd, das omdat je van hem houd.. Maar houdt hij ook nog van jou?

brunettespy 22-05-2013 19:33

Hij zegt van wel en dat het heel erg fout van hem was. En dat hij het echt niet zo had gewild en dat hij me terug wilt

Nonny 22-05-2013 19:35

oke.. dan moet je dat gewoon proberen denk ik..

brunettespy 22-05-2013 19:52

Dat wil ik ook wel alleen ik wil hem het echt duidelijk maken dat als hij me dit nog eens flikt dat ik echt niks meer met hem te maken wil hebben en ik wil dat hij er moeite voor gaat doen om te laten zien dat hij het echt echt echt meent. Want hij zegt nu wel steeds ja ik snap het/begrijp het/ ik kan het me ook voorstellen/ het ligt aan jou of jij nog wat met me wilt zo niet dan begrijp ik t volledig

Nonny 22-05-2013 20:00

Snap ik, zeg dat maa tegen hem, en ik denk dat ie dat zelf ook wel doorheeft en anders is die wel beetje fout bezig.. Laat hem maar moeite doen hoor, niet teveel praten, wacht tot hij begint, als hij je echt lief heeft vecht ie wel zo hard dat ie je niet kwijt raakt..

brunettespy 22-05-2013 21:32

Oke thanx.

GiSter durfde hij niet tegen me te praten omdat ik hem nogal ren uitbrander had gegeven dus nu nog de vraag of hij t nu wel kan..

BorderCross 22-05-2013 22:48

Ach... de naďviteit van vrouwen.. :herp:
Als je zo blijft denken kan die vent gewoon lekker zijn gang gaan...

brunettespy 23-05-2013 08:50

Je bedoelt dat hij weer vreemd zal gaan?

bierkoning 23-05-2013 08:54

Die kans is aanwezig ja. Begrijp dat je misschien nog gevoelens voor hem hebt, maar hij is blijkbaar dus niet te vertrouwen. Als ik jou was zou ik voor mezelf kiezen, en het uitmaken. Je verdient toch iemand die voor jou gaat, en voor de volle 100%, en niet als het zo uit komt.

brunettespy 23-05-2013 09:11

Oke thnx

Nonny 23-05-2013 09:26

bierkoning, dat is idd zo makkelijk gezegd, maar als je echt daarvan houd geef je steeds weer nieuwe en nieuwe kansen..

bierkoning 23-05-2013 09:55

Citaat:

Nonny schreef: (Bericht 33151757)
bierkoning, dat is idd zo makkelijk gezegd, maar als je echt daarvan houd geef je steeds weer nieuwe en nieuwe kansen..

En daardoor weet hij, nou ja dan kan ik het nog wel is doen. Ach wacht even, misschien kan seks hebben dan ook wel. Ze geeft me toch altijd een nieuwe kans.

Uiteraard hoeft een zoen met een ander niet direct te betekenen dat het uit gaat. Maar hij heeft er ook over gelogen/verborgen gehouden. Hij heeft het nu verteld en toegegeven omdat hij zowat werd gedwongen. Hij is blijkbaar nog niet volwassen genoeg om een monogame relatie aan te gaan, en vol te houden.

brunettespy je moet het zelf weten. Maar wees niet te vergevensgezind.

Nonny 23-05-2013 10:10

uhuh, ik snap je ook wel, en ik zou ook absoluut hetzelfde gezegd hebben, en bij mij had ie echt geen kans gekregen maar ik ga nu even uit van haar verhaal en haar gevoel.. Idd je moet het zelf weten meid! Succes :)

A$AP 23-05-2013 18:10

Lastig, lastig. Een ding moet je weten, geloof niemand in zo'n situatie, vaak ook niet je beste vrienden. Ze proberen allemaal fabeltjes te verzinnen enzo, maar je zult er nooit achter komen wat daarvan waar is. Het zou heel goed kunnen dat hij daar dingen heeft gedaan, het is immers een camping (gebeuren bizarre dingen). Praat met hem, als je niet verder dan dat komt, dan is het aan jouw. Verder gaan of uit maken.

Volk 25-05-2013 09:23

Wat mij direct opvalt is day hij het niet heeft opgebiecht. .Hij wilde het verzwijgen. Als anderen het niet hadden gezegd had hij het je waarschijnlijk niet verteld. Hij is dus Niet Te Vertrouwen. Nu weet hij ook dat je toch bij hem blijft als hij vreemd gaat dus kan hij het vaker gaan doen. Hij vond zoenen met een ander belangrijker dan rekening houden met jou. Zoenen met een ander was ook belangrijker dan de relatie met jou. Hij koos namelijk voor haar en niet voor jou, hij kwetst liever jou dan die ander want anders had hij haar wel afgewezen.

Je kunt bij hem blijven maar besef dan wel dat jij niet zo belangrijk bent voor hem.

Reverend 25-05-2013 12:38

Waarom zou je 6 maanden een relatie hebben en niet zoenen?

Schrödinger 25-05-2013 14:08

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33154220)
Waarom zou je 6 maanden een relatie hebben en niet zoenen?

Dat gebeurt vooral bij fictieve vriendjes.

DaichiDechu 25-05-2013 15:16

once a cheater, always a cheater.
kzout denkik uitmaken maarja, tis jou keus

brunettespy 25-05-2013 17:08

Citaat:

Schrödinger schreef: (Bericht 33154280)
Dat gebeurt vooral bij fictieve vriendjes.

Zo fictief is hij niet kijk maar in mijn andere aangemaakte topics van maanden geleden.

Dat zoenen. Tja ik vind dat t moment is er nog niet van gekomen

Reverend 25-05-2013 17:10

Beetje scheef van hem om dan een relatie aan te gaan (en een beetje vreemd van jou om er zo moeilijk over te doen). Maar dat maakt zijn kant van het verhaal wel een stuk begrijpelijker.

Elin3 25-05-2013 18:06

Begrijp ik het nu goed? Jij hebt al een half jaar een relatie met hem en jullie hebben nog niet gezoend. Maar hij heeft wel met een vriendin van jou gezoend. *Alarmbel*

Als zoenen in jullie relatie blijkbaar nogal een "big issue" is, maar hij er iets te weinig moeite mee heeft om buiten zijn relatie met jou om met andere meiden te zoenen, dan zou ik me toch serieus afvragen wat jullie relatie waard is.

brunettespy 26-05-2013 17:21

HIj probeert het wel steeds maar ik trek me zonder enige reden terug ondanks dat ik het wel wil

Reverend 26-05-2013 18:35

Dan is het niet vreemd dat hij elders gaat zoeken.

Nonny 26-05-2013 20:15

Heb je nog nooit gezoend? Dan snap ik je wel, maar als je daar met hem over had gepraat, en hij vond je echt leuk, had ie daar respect voor, en wacht ie tot jij er aan toe bent. Zoniet, is die jou niet waard. Als je niks hebt gezegd, is zijn reactie wel beetje logischer, want misschien denkt hij wel dat je hem niet leuk vind.

BorderCross 26-05-2013 22:37

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33155549)
Dan is het niet vreemd dat hij elders gaat zoeken.

Dit dus
Je doet hem alleen maar tekort.. (n)

koningcarl 26-05-2013 22:41

Citaat:

Nonny schreef: (Bericht 33155682)
Heb je nog nooit gezoend? Dan snap ik je wel, maar als je daar met hem over had gepraat, en hij vond je echt leuk, had ie daar respect voor, en wacht ie tot jij er aan toe bent. Zoniet, is die jou niet waard. Als je niks hebt gezegd, is zijn reactie wel beetje logischer, want misschien denkt hij wel dat je hem niet leuk vind.

Ja, of zij is hem niet waard.

brunettespy 26-05-2013 22:44

Ik heb idd nog nooit gezoend, maar niet zoenen in een relatie is toch wel oké?

Reverend 27-05-2013 03:08

Blijkbaar (Y)

hookee 27-05-2013 06:53

Citaat:

brunettespy schreef: (Bericht 33155869)
Ik heb idd nog nooit gezoend, maar niet zoenen in een relatie is toch wel oké?

Wiskundig gezien is wel zoenen buiten een relatie dan ook oké.. ;-)
Ik vraag me af wat voor relatie jullie al hadden vóórdat hij je vriendin zoende. Als jij weet dat hij "verslaafd is aan zoenen", waarom ontneem je dat dan al 5 maanden van hem? Gemeen wicht ! Je bent toch geen 12 meer?
Hij geeft blijkbaar al 5 maanden zóveel om jou dat hij je daarvoor niet zelf dumpt. (pas op; ik heb 't nog niet over seks, alleen zoenen.)

Eén ding is wčl duidelijk, je zal je 12-jarige vriendin ook even de waarheid moeten vertellen (als die in ieder geval wčl overtuigd was dat jullie een soort van relatie hadden)

brunettespy 27-05-2013 07:16

We waren vooral aan t stoeien en elkaar een beetje aan het pesten xD

Eind-Baas 27-05-2013 12:03

Hij is 20 (en jij 17). Denk je dat hij geen behoeften heeft ofzo? En wat stelt zoenen nou helemaal voor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.