![]() |
Tutorials onderzoek
Hi Gamers,
Graag vraag ik jullie aandacht voor het volgende: Op dit moment ben ik aan het afstuderen met een project waarbij ik een volledige tutorial zal ontwerpen voor een toekomstige game. Hiervoor heb ik een klein onderzoek opgesteld en bij dit onderzoek hoort de volgende enquête: http://www.thesistools.com/web/?id=347323 Hierin ben ik benieuwd hoe jullie denken over tutorials in games. Vind je ze leuk of juist saai? en wat maakt een tutorial goed of slecht volgens jou? Ben je tussen de 12 en 16 jaar en heb je even 5 minuten de tijd? Vul even de enquête in en je helpt niet alleen mij, maar ook mijn tutorial! Alvast bedankt voor het invullen! Vriendelijke groet, Dominique |
Tutorials zijn er verschillende soort spellen. Wat voor een type spel word je toekomstige spel?
|
Antwoord op alles: Ik lees geen tutorials.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben niet tussen de 12 en 16 en het bekijken/spelen van de tutorial hangt van het soort spel af en of ik er sowieso doorheen moet.
|
Citaat:
Ik ga geen lap tekst lezen om te leren hoe een videospelletje werkt, kort gezegd. Zeker voor een 'casual flash game' hoort een tutorial helemaal niet nodig of uitgebreid te zijn. |
Er zijn maar heel weinig spellen die een in-game tutorial verdienen, nog VEEL minder die een nog uitgebreidere (out-game) tutorial nodig hebben. Games hebben tegenwoordig toch veel te veel de behoefte je aan je handje vast te houden en door alles heen te helpen, zodat het maar vooral niet moeilijk wordt. Vroeger gooiden games je in het midden van een situatie en zeiden "succes" met een moeilijkheidsgraad waar de meeste spellen tegenwoordig niet eens bij in de buurt durven te komen. Geef de basic controls en laat ons het verder zelf uitzoeken.
En een tutorial voor een casual flash game is natuurlijk echt onzinnig. :D |
Ik ben het deels met jullie eens. Als je het zelf wil uitzoeken dan is een tutorial inderdaad overbodig. Een goed zichtbare skip functie zal in deze situatie aanwezig moeten zijn.
Jullie geven beide aan dat er voor een flash game geen tutorial nodig is en hier ben ik het niet helemaal mee eens. Met casual games willen developers juist een grote doelgroep aantrekken en de game voor iedereen toegankelijk maken. Niet iedereen is opgegroeid met de games van vroeger waardoor niet alles vanzelfsprekend is. Vooral modelerende spelers willen juist eerst de actie zien voordat ze hetzelfde doen. Thnx voor de input btw! Very much appreciated :) |
Het punt is meer dat als je inderdaad een casual flash game hebt die alle mensen aantrekt, je geen tutorial nodig hebt omdat het spel simpel genoeg moet zijn om het zonder te kunnen spelen voor casual spelers. Als dat niet het geval is, is het geen casual flash game meer. ;) Het laatste wat je wilt doen voor casual spelers is ze dwingen een tutorial te lezen voor ze kunnen spelen, dan heb je het meeste publiek al verloren.
|
Citaat:
Het dwingen van een tutorial is geen optie daarom moet er gewoon een duidelijke skip functie aanwezig zijn. Hierdoor kan de gebruiker zelf bepalen of hij/zij de tutorial speelt. Dit geldt ook voor het lezen natuurlijk en ja, als je ze dwingt ben je een groot aandeel van je publiek kwijt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.