Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Uniform met rok op school, hoe leuker maken? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1878472)

mirte22 18-05-2013 18:09

Uniform met rok op school, hoe leuker maken?

Ik ben mirte en zit op de middelbare in de eerste klas.
ik heb een probleem ik zit op een gerevormeerde school chirstelijk,
zelf ben ik evangelisch en op die school mag je als meisje geen broeken aan(n)(n)(n)
maar aleen rokken (n)(n)
dat vind ik best balen omdat ik rokken haat :facepalm: en nu letten zed de laatste op je rok of die niet te kort is . en ik haat het gwn dat als je rok te kort is je een schoolrok aanmoet een lelijke lange zwarte rok .. ik kan niet gwn normaal ops chool rond lopen zonder telkens je rok omlaag te trekken ik vind het zo ook egt nie leuk op school ook mag je geen lekking aan tuurlijk doe ik dat wel maar die moet natuurlijk ook bij je schoenen in.

weet iemand iets . zodat het LEUKER op school word..

dankje help

ariekontgat 19-05-2013 00:12

bedenk maar zo, "alles beter dan een burka' :P

bloodyb 19-05-2013 00:20

Welkom Mirte!(y). Mss een handtekeningenactie om gereformeerde scholen af te schaffen?

Pluis 21-05-2013 21:19

een legging of panty aandoen die weliswaar lang genoeg is, maar dan gewoon in een rare knalkleur. Oh en een broek meenemen zodat je direct na school je broek kunt verwisselen voor een rok, dan kom je die paar uur op school ook wel door.

Elin3 21-05-2013 21:30

Maak er niet zo'n probleem van. Je zit nu eenmaal op deze school en je zit daar de komende jaren nog wel. Kom in een broek naar school, kleed je om, draag rokken van acceptabele lengte zodat je geen schoolrok aan hoeft en kleed je voor het naar huis gaan gewoon weer om.
Bij mij op school gaat dat al decennia lang op die manier, natuurlijk wel met enig gemopper, maar het gaat prima. En stiekem vinden we het verder wel een goede school enzo, dus die rokken nemen we dan maar even voor lief.

Maritt 25-05-2013 13:07

Citaat:

maar dan gewoon in een rare knalkleur
Ja zoiets :y
dat je een rok aan moet, wil nog niet zeggen dat je een standaard aan moet.
Je hebt rokken in alle soorten en maten, zoals deze. Maar die zijn misschien net iets te kort.
Laat je niet tegenhouden door die regel, maar kleed je modieus binnen de grenzen ervan. Dat is goed mogelijk ;)

Mutant_oud 27-05-2013 09:43

Heb je al eens tegen je ouders gezegd dat je niet naar die school wil? Of zijn het enkel de rokken die je tegensteken?

Regels kunnen omgebogen worden ^^ Lees het schoolreglement goed, leer het van buiten en zoek dan de mogelijkheden op die ze aan de hand van de regels niet kunnen bestraffen.

Ik heb zelf op een uniformschool gezeten en wij rolden onze rokken op. Als er dan klachten kwamen, rolden we ze weer af. Draaide ze hun rug, hup, weer oprollen.

bierkoning 27-05-2013 11:37

Mutant wees mij erop dat dit een leuk topic kan zijn voor Lifestyle. Dus ik ga hem even daarheen verplaatsen.

Reverend 27-05-2013 13:29

Doe je rok uit.

Nardin 27-05-2013 16:36

Hey Mirthe, maak er niet zo'n probleem van voor jezelf. Koop gewoon leuke rokjes van een acceptabele lengte en doe er een leuk shirt boven. En bedenk: iedereen draagt rokjes, dus voor schut loop je niet.

En heb je hier al eens met je ouders over gesproken?

biesloak 27-05-2013 17:36

Maak je rok wat korter

Patataap 28-05-2013 10:39

Citaat:

bloodyb schreef: (Bericht 33147067)
Welkom Mirte!(y). Mss een handtekeningenactie om gereformeerde scholen af te schaffen?

Er zijn vast mensen die blij worden van dat soort scholen, en er zijn méér dan voldoende alternatieve scholen als de rokken daar je niet aanstaat.

HomoSignificans 28-05-2013 17:58

Wat vinden je ouders ervan, Mirte? Willen ze je per se op zo'n refoschool, of zijn ze het met je eens dat die regels idioot streng zijn?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.