Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Ik heb advies nodig! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1878480)

Max.Roegiest 18-05-2013 19:35

Ik heb advies nodig!

Hallo mensen,

ik heb een dilemma.

Ik heb een hekel aan mijn eigen stem, wie niet, als ik mezelf terug hoor.

Ik zing graag, dus ik zou graag mezelf opnemen en bijvoorbeeld op Youtube zetten, want mijn zangcoach en anderen zeggen dat ik mooi kan zingen.

De problemen komen hier tevoorschijn:

1. Ik kan mijn eigen stem niet editen in bijvoorbeeld Audacity of Adobe Audition omdat ik mijn stem niet goed vindt bij een terugspoeling, en ik heb geen idee hoe ik het zou moeten bewerken.
2. Hoe meer ik kloot met die programma's, hoe sneller mijn zelfvertrouwen naar beneden gaat en daarom stop ik meestal. Ik geef het dan gewoon op.

Het iemand suggesties over hoe ik dit probleem kan aanpakken, want ik wil echt van mijn hobby mijn beroep maken en dit zou een goed begin zijn.

Groetjes,

Max

Elin3 18-05-2013 20:51

Waarom zou je je eigen stem dan niet puur zoals hij is op youtube zetten?
Of het bewerken aan iemand anders overlaten die het niet lastig vindt om jouw stemgeluid terug te horen?

Max.Roegiest 18-05-2013 21:20

Als ik mijn eigen stem niet goed vind, waarom zou ik het dan expres aan anderen laten horen?

En met bewerken bedoel ik niet auto tune of, gewoon de standaard dingen zoals reverb ofzo

Elin3 18-05-2013 21:30

Waarom vind je zingen eigenlijk zo geweldig als je het naar vindt je eigen stem te horen? Of is dat naar vinden vooral omdat het opgenomen anders klinkt als dat jij het live hoort?

Citaat:

Max.Roegiest schreef: (Bericht 33146667)
Als ik mijn eigen stem niet goed vind, waarom zou ik het dan expres aan anderen laten horen?

Zodat anderen (bekenden bij voorkeur, die zijn vaak iets sympathieker) je kunnen vertellen dat je wel goed klinkt. Of dat je misschien inderdaad niet goed klinkt, maar dan weet je dat ook. Als jij van je hobby je beroep wilt maken kan je niet eindeloos je stem verbogen blijven houden, puur omdat je er zelf nog aan moet wennen. Give it a try!

Max.Roegiest 18-05-2013 21:43

Als ik zing, gewoon rechtuit, dan vind ik het zelf prima klinken. Het is echt alleen het opgenomen geluid wat ik vreselijk vind.

Ja, het kan een oplossing zijn om dat te doen, maar zelfs bij mensen die mij goed kennen vind ik het lastig mijn stem te laten horen.
Vreemd genoeg heb ik dat totaal niet bij mijn leraar.

Reverend 19-05-2013 11:45

Niet zo zeuren.

Mutant_oud 19-05-2013 13:08

Als ik mezelf opgenomen hoor dan denk ik ook wat voor :herp:geval is dat, maar dat is omdat je je stem anders gewend bent. Andere mensen valt het vaak niet op. Zet je er over heen.

Crocodi1e 21-05-2013 16:29

Ik heb ook een nummer op youtube staan, waarin ik de vocals doe. Ik haat m'n stem ook wel, maar na een tijdje vond ik het wel lachen eigenlijk :P Gewoon gewenning denk ik?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.