![]() |
DSM-V homoseksualiteit
Recentelijk heb ik vernomen dat homoseksualiteit niet meer als afwijking voorkomt in de DSM. Echt belachelijk, de enige reden om dit te verwijderen is een morele grond, publieke opinie of beide. Dat is niet waar we heen moeten, wetenschap moet objectief zijn en onbeïnvloed blijven door sociaal maatschappelijke opinies.
Het enige levensdoel van dieren is om zich voort te planten, en in de natuur zullen homoseksuele dieren zich niet voortplanten, want dat geeft hun instinct of natuurlijke gedrag niet in. Als ieder dier op de wereld homoseksueel was zou het snel gedaan zijn. Ik heb niets tegen homo's, de massa ook niet, maar dat betekent niet dat men homoseksualiteit niet als afwijking moet erkennen, want dat is het beslist. |
Dat lijkt me nogal duidelijk: ik heb echt heus eerlijk waar niets tegen homo's maaaaaaar er moet een handtekeningenactie worden gestart om het weer officieel tot een geestesziekte te verklaren.
|
|
en wat nou als de wetenschappers... wacht wordt de DSM niet gemaakt door psychiaters ?>
en mischien zijn die van mening dat het dus geen aandoening is. maar een genetisch bepaald iets ? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ga nu maar weer fijn spelen. |
Citaat:
Maar goed, verder ben ik het helemaal met Stefenootje eens. |
Je loopt 40 jaar achter, het staat er al sinds 1973 niet meer in.
Verder beschrijft de DSM niet alles wat toevallig afwijkt van het gemiddelde. Het wordt gebruikt bij de diagnose en behandeling van psychische stoornissen. Vertel eens, welke behandeling van homoseksuelen had jij in gedachten, in al je verdraagzaamheid? |
Deze post zit zo vol met denkfouten dat ik een klein beetje moest overgeven in m'n mond.
|
Ik krijg zonder er overgeven al een vies smaakje van in mijn mond.
|
Citaat:
Je zou kunnen stellen dat juist de afwijking bij de 'normaal' hoort; moeder natuur heeft voor alles gezorgd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je voorbeeld over de (c.q. een?) octopus begrijp ik niet. Wat wil je hier mee zeggen? En nog belangrijker; waarom wilde je überhaupt niet reageren? |
Vreemd dat je een topic opent als je niet van plan bent om te reageren. Ben toch wel benieuwd naar je antwoord op mijn vraag.
|
Ik was van plan niet te reageren om zo het onderwerp niet af te laten dwalen en er niet full-time mee bezig te zijn, want wat ik zeg is natuurlijk controversieel.
Als wat jij zegt waar is dan heb je misschien gelijk, maar we hebben hier een goede discussie dus daar diep ik niet op in. Ik denk dat homoseksualiteit ongeneesbaar is, inderdaad, het is bepaald, maar dan nog moet je het wel kunnen vaststellen, natuurlijk heb je daar DSM niet voor nodig, maar dan nog hoef je het er niet uit te halen, nergens voor nodig. |
Ik vind jouw mening niet controversieel, hoor. Hooguit onnozel.
|
Het is uit de DSM gehaald omdat het tegenwoordig (en dat is dus al best een tijdje) niet meer wordt gezien als een psychische stoornis. Waarom zou het dan wel in een boek over psychische stoornissen moeten staan? Omdat jij het toevallig nog steeds ziet als een ongeneeslijke 'ziekte'? Waarom wil jij homoseksualiteit eigenlijk zo graag kunnen 'vaststellen'?
Ik geloof dat je het principe van wetenschappelijke publicaties niet helemaal snapt; die worden nogal eens herzien als uit nieuw onderzoek blijkt dat het toch anders zit. Verder nergens voor nodig, hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zie het. Nou ja, dan is gelijk voor iedereen duidelijk hoe sneu zijn posts zijn.
|
Tja, als we a. allemaal gaan lopen zeiken op champs-elysees en b. champs elysees niet mee wil doen aan een gezonde discussie (en hij is de enige voorstander van het terugstoppen van homoseksualiteit in de dsm) dan moet er maar een slotje op.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55. |