Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   Coca Cola (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1878784)

anurb 24-05-2013 15:27

Coca Cola

Hallo
ik heb een tijdje geleden een paper moeten schrijven over een onderwerp dat ik zelf koos. Ik koos voor Coca Cola. Zo vertel ik de evolutie van simpel medicijn tot een wereldbekende frisdrank. Volgende week zal ik dit dan ook in een korte 10 minuutjes moeten presenteren en ik wou dit graag met iets creatiefs doen !

Hebben jullie wat ideetjes ?

NaamInGebruik 24-05-2013 16:26

Prezi, voorwaarde is dat je dan een soort groot scherm hebt (waar je normaal powerpoint op zou doen) en internetverbinding. Prezi kan je gewoon googelen, het is gratis in gebruik. Wel even wennen maar het schijnt steeds meer powerpoint te gaan vervangen. Als het een korte presentatie is kan je gewoon een standaard format pakken en die invullen, redelijk makkelijk en zeker even wat anders.

Het idee is een beetje hetzelfde, sheets, maar nu is het 1 groot spelbord waar je overheen gaat, het oogt veel prettiger en leuker dan een powerpoint die altijd heel statisch zijn (of heel vervelend met ronddraaiende teksten).

Stff 25-05-2013 14:05

ga verkleed als de kerstman

HomoSignificans 25-05-2013 14:24

Neem een fles cola mee en gooi er een mentos in tijdens de presentatie.

Reverend 25-05-2013 16:16

Beter nog: Vries een paar mentossen (ja, mentossen) in in ijsklontjes, geef vervolgens iedereen een glaasje cola met de ijsklontjes in kwestie erbij.

HomoSignificans 26-05-2013 23:25

Ziek nais broer, die ga ik proberen.

MiBe 29-05-2013 01:28

Citaat:

anurb schreef: (Bericht 33153584)
Hebben jullie wat ideetjes ?

Probeer erachter te komen waarom Coca Cola Vanilla in Nederland uit de handel is gehaald, hier ben ik in ieder geval erg benieuwd naar. Nagenoeg iedereen in mijn omgeving vond het lekker en baalt ervan dat het uit de handel is dus kan me niet voorstellen dat het slecht verkocht.

NaamInGebruik 29-05-2013 19:39

Citaat:

MiBe schreef: (Bericht 33158303)
Probeer erachter te komen waarom Coca Cola Vanilla in Nederland uit de handel is gehaald, hier ben ik in ieder geval erg benieuwd naar. Nagenoeg iedereen in mijn omgeving vond het lekker en baalt ervan dat het uit de handel is dus kan me niet voorstellen dat het slecht verkocht.

Het verkocht wel slecht. Jou omgeving is geen representatief beeld. Mijn broertje dacht dat heel Nederland naar Casanova Bootcamp keek, omdat hij dit met zijn vrienden deed en zijn studiegenoten ook. Echter, als je de kijkcijfers bekeek dropte ze op vernonica van meer dan een miljoen kijkers naar TBBT naar net over de 10.000 voor Casanova Bootcamp.

Zelfde met jou Cola idee, wellicht dat in jou kringen iedereen het wel had, maar daar buiten eigenlijk amper iemand.

arPos 30-05-2013 19:52

Citaat:

MiBe schreef: (Bericht 33158303)

het verkocht onwaarschijnlijk slecht.

je kan waarschijnlijk wel wat met hun "extravagante" manier van marketing.

Reverend 31-05-2013 00:17

En dat terwijl vanilla coke lekkerder is dan normale cola.

NaamInGebruik 31-05-2013 06:38

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 33160298)
je kan waarschijnlijk wel wat met hun "extravagante" manier van marketing.

ye, dit is opzich wel een goede. Coca-cola is vanaf de oprichting al hetzelfde, en niet echt veranderd. Ieder jaar rond kerst komt dezelfde coca-cola reclame weer op TV. Coca cola was ook van de 007 prijsvraag oid?

Weet toeval dat coca-cola doel heeft dat ze altijd en overal voor iedereen verkrijgbaar moeten zijn, en dat lukt ze aardig. Scholen, automaten op stations, vliegvelden, supermarkten, bioscopen, restaurants. Eigenlijk overal kan je cola kopen, dus ze slagen goed in het doel dat als iemand een cola wil, dat vaak ook wel kan. Iets dat rivella bijv niet heeft.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.