![]() |
Normeringen Havo 2013
Hoi Allemaal,
Wat verwachten jullie van de normeringen? Ik hoop de volgende normeringen. NL 0,8 WIS 0,6 DUI 0,6 AK 1,3 EN 0,4 Ben benieuwd hoe jullie erover denken! |
Nou wis mag wel wat hoger, die was boem moeilijk.. duits maakt me vrij weinig uit. Engels hebk heel slecht gemaakt en NL weenie.. eigk mag voor mij alles wel minimaal 1 zijn haha.
|
Wat zou de frans norm zijn?? Voor mij MOET die echt 0.4 of hoger zijn anders gezakt
|
Gaat het over wiskunde A of B? Daar zat nogal een verschil in namelijk, qua moeilijkheid.
Is het zo trouwens, dat in voorgaande jaren de norm vaker onder de 1 ligt dan erboven? Ik zou echt niet weten waar de norm doorgaans ligt.. |
Ik volg wiskunde A.
Hier even de normeringen van afgelopen jaren: 2012: 1.1 2011: 0.5 2010: 0.5 2009: 1.4 |
Woei, dat verschilt nogal. Ik heb het examen van 2011 geoefend en die vond ik goed te doen. Het examen van 2013 vond ik ook heel goed te maken, dus misschien zit de norm wel onder de 1..
Wat denken jullie? Heeft er iemand anders oude examens gemaakt? |
Mijn voorspellingen voor havo:
-Ne: 0,4 -En: 0,1 -Wi: 1,2 -Fr: 1,5 -Gs: 0,5 -Ak: 1,2 |
Ik vond met wiskunde A 2012 lastiger vergeleken met 2011 en 2010.. Ik denk dat 2013 er tussenin ligt, daarom ook mijn verwachte normering van 0.6, maar hoger is altijd beter.
Duits vond ik wel lastig, al moet ik zeggen dat talen niet mijn sterkste vakken zijn. Tijdens m'n examen duits heb ik vooral punten laten liggen doordat ik in tijdnood kwam. Dus hopelijk een hoge normering van minstens 0.6! |
Dit zijn ze!
Ne: 0.6 En: 0.2 Fr: 0.9 Gs: 0.6 Wi: 0.8 M&O: 1.9 |
Mijn verwachting:
NL: 0,8 EN: 0,3 Bio: 1,0 Sk: 1,0 Wisk: 0,9 |
Wat verwachten jullie van economie? Ik vond hem best wel te doen, dus 0,8?
|
Economie zet ik op 1.0!
|
Economie was toch best wel goed te doen? Frans schat ik heel hoog in.
|
Ik heb geen Frans! Wel Duits, wat ook een hoge normering krijgt als het aan mij ligt! ( 0.6 ) maar waarschijnlijk zal hij wel lager liggen :(
|
Frans een hoge norm? Dat lijkt me niet, ik vond het redelijk goed gaan. Maar ik hoop wle op een norm van 1 of hoger :). Ik zit net op het randje qua afronding namelijk. Bij M&O wil ik daarom ook graag een norm van 1 of hoger.
Economie hoop ik ook op een hoge norm, er zaten best veel beargumenteer-vragen in. Nederlands, wiskunde en Engels denk ik wel onder de 1. |
Citaat:
http://www.scholieren.com/blog/3429/...o-examen-frans en onder hoog bedoelde ik 1-1,2. Voor M&O kun je zeker op een hoge norm rekenen, het bereikte zelfs het nieuws. Economie vond ik zelf wel te doen, een bij een normering van minimaal 1 moet het best wel pittig zijn geweest. Nederlands, wiskunde en Engels zullen inderdaad onder de 1 zijn ;) |
Ik hoop dat de N-term voor engels 0.5 of 0.6 is en voor duits 0.7
|
Citaat:
Wat vonden jullie van geschiedenis? Ik heb het niet eens nagekeken, omdat ik het zo moeilijk vind inschatten, hoe een docent de open vragen beoordeelt. Iemand een idee over de norm? |
Citaat:
Geschiedenis was best te doen, puur omdat het een leervak is. Al is het examen door veel mensen best matig gemaakt. Hopen op een hoge N-term omdat dit ook het eerste jaar is dat de VS en hun federale overheid als onderwerp gebruikt wordt. |
Ja, fingers crossed. Ik vind het geschiedenis best lastig, omdat je je ook slecht kan voorbereiden op de soort vragen. Oude examens maken kan alleen met de republiek.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
SPANNEND JONGENS, NOG 12 UUR!
|
De normering voor geschiedenis is 1.6.
Ik vind deze normering opvallend hoog. |
voor eco een 1,5, en M&O een 1,7
De laatste zal er ook mee te maken hebben, dat heel velen niet alles af kregen, en daarom slechter scoorden. op vwo was eco N-norm zelfs een 1,8. terwijl i dat nou wel mee vond vallen. |
Citaat:
Frans bleek uiteindelijk toch niet zo heel moeilijk, aan de norm te zien. |
Hoe komt het trouwens dat HAVO scheikunde (pilot) een 2,1 als N-term heeft gekregen? Mag een N-term van boven de 2 bij een pilot examen wel?
|
Ik zou zeggen dat het juist bij een pilot wel mag. De examenmakers hebben veel meer ervaring in het maken van gewone examens, dus dat zal niet snel veeel te moeilijk of te makkelijk zijn. Bij een pilotexamen lijkt me dat sneller het geval.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18. |