Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Probleem (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1878951)

levike1 27-05-2013 22:19

Probleem

Hallo,

Ik heb een probleem.
Sinds 4,5 maanden heb ik een vriendin.
Tot kort ging het echt heel erg goed tussen ons en waren we super gelukkig etc.
Maar de. Laatste tijd begin ik me zeg maar aan kleine dingetjes van haar te irriteren zoals "ik wil nog niet werken want daar ben ik te lui voor"
Daar kan ik gewoon echt niet tegen en dan word ik inmerlijk gewoon heel erg boos.
Nu heb ik eigenlijk het gevoel dat de verliefdheid weg aan het gaan is.
Toch houd ik heel veel van haar, en zou haar ook niet kwijt willen.

Het is echt heel dubbel.
Wat kan ik doen??

Groetjes,
Levike

koningcarl 27-05-2013 23:12

Hoezo zou dat je irriteren? En irriteerde dat ; "ik wil nog niet werken" je in het begin ook al? Sowieso is niet iedereen perfect hé.

En je verliefdheid gaat weg? Tjah je moet zelf weten wat je ermee doet, maar als je neit meer verliefd bent maar nog wel van haar houd (als vriend?) dan moet je maar 'weg' gaan van haar.

bloodyb 27-05-2013 23:24

Als je elkaar wat beter leert kennen zul je ontdekken dat de ander óók eigenschappen heeft die je niet zo tof vindt. En wanneer de vlinders in je buik zijn uitgefladderd kan je je daar aan gaan ergeren. Maar misschien heeft ze bij ook wat ontdekt waar ze niet zo blij mee is..... Maar je zegt dat je nog van haar houdt dus geef het niet op. Ga het vooral niet opkroppen en ga er met haar over praten!

Reverend 28-05-2013 11:40

Als je je na 4,5 maand al begint te irriteren aan je vriendin gaat het niets worden.

igfy 29-05-2013 13:30

Hoe oud is ze? Al je op je 15e nog niet wilt werken omdat je daar geen zin in hebt, is dat iets heel anders dan op je 25e, bij wijze van spreken. In het eerste geval kan ik het me prima voorstellen en vind ik dat je je een beetje druk maakt om niets, in het tweede geval zou ik me serieus afvragen hoe ze in het leven staat en of dat bij je past.

Maar als je je aan bepaalde dingen ergert moet je de afweging maken of je die dingen voor lief neemt omdat ze toch wel heel leuk is of dat je er echt niet tegen kan en haar daarom aan de kant zet. Die keuze kun je alleen zelf maken.

Reverend 29-05-2013 13:39

Geloof mij, de meeste mensen van 25 hebben net zo weinig zin om te werken.

igfy 29-05-2013 14:53

Dat weet ik uit ervaring. Het verschil is alleen dat als je op je 15e niet wilt werken je nog als excuus kunt aanvoeren dat je naar school gaat en nog bij je ouders woont en van je jeugd wilt genieten. Als je op je 25e niet werkt omdat je daar geen zin in hebt (en niet studeert) betekent dit dat je teert op geld dat je krijgt (van ouders/partner/staat) en dat verder wel best vindt. In het geval van de 15-jarige heb ik hier een stuk meer begrip voor dan in het geval van de 25-jarige.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.