![]() |
Wat maak een mobiel spel goed? En wat zouden jullie willen?
Beste mensen,
Ik ben opzoek naar informatie over mobiel games. Wat maakt een mobiel spel nou zo goed? Wanneer krijg je veel downloads? Hoe zorg je ervoor dat men het leuk vind? Tevens de vraag wat voor mobiel spel zouden jullie best in de market willen zien? Wat voro ideeën hebben jullie? Groeten, Dennis |
Kijk naar de top games in de verschillende markten en concludeer zelf wat een spel goed maakt?
|
Nog meer spellen? Ik doe nog steeds Tetris..
|
De meest succesvolle mobiele spelletjes zijn simpel, verslavend en grafisch aantrekkelijk.
Kijk bijvoorbeeld naar Angry Birds. De gameplay draait om het principe van dingen omverschieten door de hoek en kracht van een katapult/kanon wapen te bepalen, en dat is hartstikke oud, zie bijvoorbeeld Scorched Earth (1991) of Bang! Bang! (1990). Wat Angry Birds daaraan heeft toegevoegd is ten eerste een absurd, vrolijk, kleurrijk en herkenbaar thema met vogels en varkens, en ten tweede een boel kleine beloningen voor de speler met punten, sterren, unlocks, rewards voor dagelijks appgebruik enzovoorts. Verder denk ik dat (viral) marketing een hele grote rol speelt bij het maken van een succes, want sommige mobiele hitspelletjes zijn echt in geen enkel opzicht anders dan de spelletjes die je 20-25 jaar geleden al op een desktop kon spelen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.