![]() |
Profielkeuze
Heey,
Volgend jaar is het zover.. Dan zit ik in 3 vwo en moet ik een profielkeuze gaan maken. Ik vroeg mij af hoe ik dit het best kan aanpakken. Ik weet totaal nog niet wat ik wil worden. Maar ben vooral technisch ingesteld. Ik wil wel graag iets met wiskunde of projecten opzetten ofzo gaan doen. Dus mijn vraag is: hoe hebben jullie dit aangepakt en hoe maak ik de goede keuze? Thanks xx |
Geen zorgen, daar hoef jij je nu nog lang niet druk over te maken.
De meeste scholen hebben een heel programma dat je volgt, en je aan het einde advies geeft wat het beste profiel voor je is. Sws zou ik ook kijken waar je de hoogste cijfers voor haalt, en wat je de leukste vakken vindt. Ik hield van bio en had een bloedhekel aan geschiedenis... Ik haalde voor mn betavakken 8en zonder wat te doen en voor geschiedenis met bloed zweet en tranen 4en... het is dus voor mij een natuurprofiel geworden! |
Je krijgt waarschijnlijk genoeg voorlichting en je krijgt een decaan waar je met al je vragen naar toe kan gaan
|
Dit past het beste op studiekeuze. Ik verplaats het even voor je.
Verder heb ik ook vooral gekeken welke vakken ik het leukste vond. Ik wist toen nog niet wat ik wilde worden, maar het leek me als je voor iets gaat wat de kant op is die je het meeste ligt en die je het leukst vindt, je wel goed zit. |
Bedankt voor alle reacties :)
|
Je moet denken wat je graag zou willen doen zonder dat je er geld voor krijgt (wel in de werk sfeer :P)
|
Ons werd trouwens ook verteld dat je met beta nog steeds alle kanten op kan...
Al heb je op de middelbare geen economie, kan je alsnog economie gaan studeren... Met betavakken kan dat niet ofzo... DUS GO BETA |
Citaat:
Maar aan de andere kant, als je het over een jaar nog niet weet, dan zou ik inderdaad voor bete gaan ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28. |