Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Voorbereiden duits mondeling (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1879501)

v.linder 08-06-2013 12:26

Voorbereiden duits mondeling

Hoi allemaal,
zouden jullie misschien tips kunnen geven hoe je het beste een mondeling voor duits voorbereid???:confused:

Alvast bedankt!!!

Tink* 08-06-2013 19:36

Wat wordt er van je verwacht? Mijn mondelingen gingen vaak over artikelen. Ik weet niet meer of het artikel ook al in het Duits moest zijn of niet. Maar je werd er geacht over te kunnen praten en de docent stelde er vragen over. Soms hadden we ook een mondeling met twee personen, dan moest je een kort debat voeren of wat gesprekken uitspelen geloof ik.

v.linder 09-06-2013 09:16

Ik heb eerst drie artikels uit duitse kranten en tijdschriften moeten zoeken. Hierover moet je dan vanalles vertellen. De leraar stelt er ook enkele vragen over. Een van die drie teksten is een verdiepingstekst, hierover moeten we zelf iets over gaan vertellen.

JanSanden 14-06-2013 15:54

Citaat:

v.linder schreef: (Bericht 33169200)
Hoi allemaal,
zouden jullie misschien tips kunnen geven hoe je het beste een mondeling voor duits voorbereid???:confused:

Alvast bedankt!!!

Ik moet dit jaar ook mondeling doen, maar doe wel staatsexamen dus weet ik niet of dit hetzelfde is.

Wat ik in ieder geval moet doen is:

- Mezelf een kunnen voorstellen in het Duits en wat ik hierna ga doen. (Maak alvast een verhaaltje en laat het door jouw leraar/lerares/ouders/wat ever nakijken.)

- Ook moet ik over de 2 gekozen Artikels kunnen praten. (Hier zou je een samenvatting van de 2 artikels kunnen maken en die een beetje leren of jezelf vragen stellen over de tekst en die proberen te beantwoorden.)

- Boekverslagen (zoek op deze site een leuk boekverslag en leer dit. PAS WEL OP de boekverslagen zijn niet altijd 100% juist en een boekverslag kan het boek niet vervangen. Als dit te moeilijk is kun je een korte samenvatting maken 5-10 regels en deze leren.)

- Ook moet ik over 1 niet bekend artikel vragen beantwoorden. (hiervoor houd je het Duitse nieuws goed in de gaten en stel je jezelf vragen over het nieuws).

Hopenlijk heb je hier voldoende aan.

v.linder 17-06-2013 13:01

Citaat:

JanSanden schreef: (Bericht 33177557)
Ik moet dit jaar ook mondeling doen, maar doe wel staatsexamen dus weet ik niet of dit hetzelfde is.

Wat ik in ieder geval moet doen is:

- Mezelf een kunnen voorstellen in het Duits en wat ik hierna ga doen. (Maak alvast een verhaaltje en laat het door jouw leraar/lerares/ouders/wat ever nakijken.)

- Ook moet ik over de 2 gekozen Artikels kunnen praten. (Hier zou je een samenvatting van de 2 artikels kunnen maken en die een beetje leren of jezelf vragen stellen over de tekst en die proberen te beantwoorden.)

- Boekverslagen (zoek op deze site een leuk boekverslag en leer dit. PAS WEL OP de boekverslagen zijn niet altijd 100% juist en een boekverslag kan het boek niet vervangen. Als dit te moeilijk is kun je een korte samenvatting maken 5-10 regels en deze leren.)

- Ook moet ik over 1 niet bekend artikel vragen beantwoorden. (hiervoor houd je het Duitse nieuws goed in de gaten en stel je jezelf vragen over het nieuws).

Hopenlijk heb je hier voldoende aan.

Heel erg bedankt!!!! ik heb er een 8.5 voor gekregen*O*

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.