Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Duizelig na roken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1879563)

TheWhiteBoy 09-06-2013 18:15

Duizelig na roken

Hallo ,
Ik ben 14 jaar en ben een tijdje terug begonnen met roken , in het begin nam ik een trek , liet het in m'n mond en blies het na een paar seconden weer uit. ik vond de smaak wel lekker alleen ik kreeg er altijd een droge keel van (ik rookte dus in mn mond) , dus besloot ik nadat mn eerste pakje bijna leeg was eens over mn longen te proberen , dit voelde eigenlijk heel naar in mn longen ofzoiets en nadat ik hem opgerookt had werd ik ineens heel duizelig en ik kon bijna niet meer lopen , nu 15 min later is het alweer weg maar weet iemand waar dit aan kan liggen? mischien omdat ik 2 dagen geleden voor het laatst heb gerookt of dat het de eerste keer over mn longen was ?
Ik ben in ieder geval van plan te stoppen nu het nog kan want dit gevoel is me het smaakje nou ook weer niet waard maar ik ben alsnog benieuwd waar het van komt.

Mvg

Mutant_oud 09-06-2013 18:19

Heb je heel snel gerookt toevallig? Ik werd altijd duizelig als ik in sneltempo een sigaret rookte (natuurlijk over de longen). Wat het precies veroorzaakt, weet ik niet.

TheWhiteBoy 09-06-2013 18:31

ja aardig snel ja (diepe trekken) ik zoog er als het ware echt aan haha ik denk dat het nog geen 2 min duurde en snel trekken achter elkaar

koningcarl 09-06-2013 18:33

Komt door de nicotine. Dit is eigenlijk een soort gif voor je lichaam, en de duizeligheid is een soort reactie van je lichaam. Ik had het in het begin ook wel eens, maar langzamerhand is het weggegaan.

Prospect 09-06-2013 19:52

Komt omdat je voor de eerste keer over je longen rookt en omdat je te snel rookt.
Had je toevallig ook nog niks gedronken of gegeten?
Als ik wakker word en een sigaret rook voordat ik iets gedronken heb word ik ook een beetje duizelig.

Goed dat je wilt stoppen, nu kan het nog (y)

Pip 10-06-2013 04:03

Citaat:

koningcarl schreef: (Bericht 33170559)
Komt door de nicotine. Dit is eigenlijk een soort gif voor je lichaam, en de duizeligheid is een soort reactie van je lichaam.

dit ja. dus kap d'r gewoon mee nu het nog kan en je nog geen nicotinejunkie bent. Want je doet nu erg je best om dat te worden.

hanky123 10-06-2013 12:15

Waarom zou je beginnen met roken? Je verkloot alleen je lichaam ermee.

Stomme Klont 10-06-2013 12:22

Citaat:

hanky123 schreef: (Bericht 33171546)
Waarom zou je beginnen met roken? Je verkloot alleen je lichaam ermee.

Dat is d vraag niet, geef gewoon antwoord op de vraag of ga weg

Stomme Klont 10-06-2013 12:23

OT:
Citaat:

Prospect schreef: (Bericht 33170642)
Komt omdat je voor de eerste keer over je longen rookt en omdat je te snel rookt.
Had je toevallig ook nog niks gedronken of gegeten?
Als ik wakker word en een sigaret rook voordat ik iets gedronken heb word ik ook een beetje duizelig.

Goed dat je wilt stoppen, nu kan het nog (y)

Citaat:

koningcarl schreef: (Bericht 33170559)
Komt door de nicotine. Dit is eigenlijk een soort gif voor je lichaam, en de duizeligheid is een soort reactie van je lichaam. Ik had het in het begin ook wel eens, maar langzamerhand is het weggegaan.

Crocodi1e 10-06-2013 15:48

Kan meerdere oorzaken hebben.
-Als je teveel achter elkaar rookt krijg je teveel nicotine binnen, je lichaam wilt deze giftige stof bestrijden, omdat er teveel van is, waardoor je duizelig en misselijk kan worden.

-Net als bij alcohol en wiet, komt roken 'harder' aan als je een lege maag hebt, waardoor je ook duizelig kan worden.
-Het kan ook zijn dat je er slecht tegen kan gewoon, ;)
-Als je moe bent kun je er ook duizelig door worden.

Dit gebeurt het meeste bij beginnende rokers, ik heb namelijk nooit ergens last van.

matata 17-06-2013 19:21

had ik ook in het begin...
gaat over na een tijdje
MAAR NIET UITPROBEREN!! :D

Laiva 30-12-2014 15:57

ja bij mijn eerste keer voelde ik me ook beetje lichtjes in me hoofd, maar dat verdwijnt snel hoor.
komt waarschijnlijk omdat je te snel en te diep inhalleerde. Je moet het rustig aan opbouwen.

xoIris 16-01-2015 20:59

Het rook in je mond laten zitten, is niet roken.;)
Maar doordat je het door je longen liet gaan begon je pas te roken, hoe dieper je inhaleert hoe slechter het is. Als je voor de eerste keer door je longen rookt is het ook niet handig als je meteen een hele sigaret rookt. Het moet in stapjes, eerste keer is het handig om 3 trekjes te nemen. Dan voel je je licht in je hoofd en gewoon chill, gewoon opbouwen en dan is het uiteindelijk heel lekker.

Stoppen met roken na 2 pakjes? Waarom ben je dan ooit begonnen?:confused:

Sarizen 20-01-2015 20:01

Ik ben zelf ook 15 jaar, rook 8 saffies per dag ongeveer,
Begon 2 jaar geleden, maarja toen ik pas begon op mijn longen te roken werd ik duizelig/misselijk, echt een stom gevoel, gaat wel vanzelf weer weg na nog een paar saffies te roken ( op je longen ofc )

EZBlade 21-01-2015 09:19

saffies :')

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.