![]() |
60 GB ruimte 'in gebruik' op externe schijf, maar niet door mijn bestanden.
-
|
Inderdaad vreemd, soms zijn er bestanden die nog onzichtbaarder zijn dan verborgen bestanden (oude prullenbakbestanden misschien?).
Misschien kun je nog via cmd eens een dir opvragen, misschien kom je nog wat tegen wat er vreemd uitziet. en je kunt deleten met " del *.* " |
Prullenbak, systeemherstel, hibernation, virtueel geheugen, etc.
Oh, zie nu pas dat het een externe hardeschijf is. Waarschijnlijk eentje die je nooit zelf geformatteerd hebt? Dan wordt er waarschinjlijk een deel van de ruimte ingenomen door software van de fabrikant zelf (en zal de schijf FAT32 zijn?) Dan is het sowieso aan te raden je data ergens even tijdelijk weg te schrijven, de zooi te formatteren, er een NTFS-schijf van maken en ben je van al het gezeik af. |
Microsoft heeft over dit probleem een artikel geschreven.
|
Citaat:
Citaat:
Het probleem is dat ik er op dit moment qua formatteren weinig aan kan doen, omdat ik nog een harde schijf uit het stenen tijdperk heb en die dus veel te klein is voor een backup van al mijn data. Ik wil niet het risico lopen dat de data op mijn schijf verwijderd wordt of corrupt raakt. Bedankt voor de replies though :D Ik zal eens kijken of ik van iemand anders een externe schijf kan lenen waar ik tijdelijk mijn data op kan zetten, zodat ik de mijne kan fixen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07. |