![]() |
Europa; Hoe Durven Ze
Lijkt misschien op een hele ludieke titel, dat is het misschien ook. Ik keek net een aflevering van Hoe Durven Ze over Europa.
Welk Europa willen wij? (slecht 8 minuutjes) http://vimeo.com/66467925 Dit is de vijfde aflevering van de serie. Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik de rest niet hebt gekeken. Het discussiepunt: Welk Europa willen wij? En hoe realistisch is het beeld dat dit filmpje schetst? |
Geen europa.
|
Heb je zelf ook een mening? En hoe realistisch is die?
|
Ik vind dat we een kanaal moeten graven precies op de grens, zodat we ons van de rest kunnen afscheiden.
|
aansluiten bij rusland en op veroveringstocht
|
Citaat:
|
De vraag was toch welk Europa je wil? Je weet vast wel wat je wil toch?
|
Een Europa dat samenwerkt om de economie te versterkt, opkomt voor mensenrechten buiten Europa, en intern transparant en democratisch is.
Of in termen van het filmpke: en Europa van concurrentie en solidariteit. |
Citaat:
Daarom vraag ik ook jullie mening ;) |
Een Europees samenwerkingsverband met een wekelijkse meeting van afgevaardigden van de regeringen van de Europese landen in een centraal gelegen land, waarvoor de afgevaardigden hun kosten moeten verantwoorden in hun respectievelijke thuisland. Geen voltijd-parlementariërs, maar gewoon een wekelijkse vergadering ā la 'Eerste Kamer'.
|
Ok, ik wil gratis geld, zoveel mogelijk gratis geld (Y)
|
Ik heb de hele rits gekeken op hoedurvenze.be. Eenvoudige uitleg. Aanrader. Het Europa dat ik wil? Volledige autonomie voor individuele lidstaten (ook monetair) en verder wel een nauwe samenwerking.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
1 bevoegdheid om zichzelf wetten te geven |
En je denkt dat "nauwe samenwerking" mogelijk is met louter vrijblijvende, niet-bindende akkoorden?
|
Waarom zijn er mensen die denken dat Nederlandse politici de boel beter regelen dan Europese? En welk voordeel denken jullie dat monetaire autonomie biedt?
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik kan nergens terugvinden wat die tunnel nou precies kost dus ik gok maar wat qua kosten |
Kosten lopen richting een miljard op dit moment.
|
Ze doen een Noord-Zuidlijntje.
|
Ik ging serieus reageren maar zie daar na die laatste post vanaf. Succes met de discussie verder.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, nieuwelingen kunnen niet tegen grapjes?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
@Reverent: Je wordt te oud voor dat imago. Als je 15 bent ben je stoer ermee. Op je 25ste...niet meer. Gewoon een eerlijke tip. Doei. |
Op zich jammer dat je geen enkel argument voor je standpunten hebt genoemd. Maar als je dit al naar gedrag vond, dan ben ik blij dat je weg bent (y) tot binnenkort, als je een nieuwe account hebt aangemaakt!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50. |