Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eindexamens 2013 (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=163)
-   -   [ALG] Vriendin? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1879975)

PlApPeRdEpLaP 19-06-2013 10:44

Vriendin?

Hoi,

Ik heb een vriendin, en zij is gezakt voor haar examens van VMBO-T. Ze lijkt er niet echt van te balen ofzo, dus dat is wel fijn. Alleen ze heeft niet geleerd voor haar examens, en ze had ook allemaal onvoldoendes voor haar SE. Vinden jullie het verdiende loon dat ze gezakt is?

Ribbon 19-06-2013 11:21

Je vriendin is kapot dom. Ze zit al op het vmbo, ik neem aan omdat ze niet leert, en als je dan niet leert heb je echt geen hersens. Je weet het antwoord trouwens zelf ook al.

Trouwens geen haat voor vmbo ers, maar voor niet leren op het vmbo en dan falen.

Marc W 19-06-2013 16:12

Wat is verdiende loon? Andere mensen studeren helemaal niet zo veel en slagen op het VWO. Is dat hun verdiende loon? Er is geen 1 op 1 relatie tussen leren en het punt wat je haalt. Het is ook een kwestie van talent. Soms doe je niks en krijg je allerlei complimenten. Voor voetbal had ik dan weer geen talent, en ik deed mijn tering best, maar werd door het hele team uitgescholden. Wat we verdienen en wat we krijgen, het is een hele filosofische discussie. Maar ik verwijt niemand iets.

ariekontgat 20-06-2013 16:10

Tuurlijk is het haar verdiende loon, wel een beetje stom dat je zakt voor vmbo met allemaal onvoldoendes.
Ze zit er niet zo mee, het lijkt mij een falend iemand te worden die later met een uitkering centjes van de trouwe belastingbetaler ontvangt en zelf niets doet, behalve domme dingen.

Silvano08 21-06-2013 13:28

"Ze heeft niet geleerd voor d'r examens"...

Verdiende loon; nou en of.

Starbucks- 23-06-2013 12:33

Ik zou niet willen spreken over "verdiende loon" omdat dat impliceert dat ze een misdaad begaan heeft...
Laten we het erop houden dat ze dom bezig is...

Yne 23-06-2013 16:04

Citaat:

Marc W schreef: (Bericht 33183167)
Wat is verdiende loon? Andere mensen studeren helemaal niet zo veel en slagen op het VWO. Is dat hun verdiende loon? Er is geen 1 op 1 relatie tussen leren en het punt wat je haalt. Het is ook een kwestie van talent. Soms doe je niks en krijg je allerlei complimenten. Voor voetbal had ik dan weer geen talent, en ik deed mijn tering best, maar werd door het hele team uitgescholden. Wat we verdienen en wat we krijgen, het is een hele filosofische discussie. Maar ik verwijt niemand iets.

Helemaal mee eens.

Silvano08 23-06-2013 18:37

Nou ja, verdiende loon is misschien niet het goede woord. Maar niet slagen is nogal een logisch gevolg ervan als je niet veel leert en je weet dat je daar niet zonder kan. Dus dat betekent: niet mauwen, en gewoon het jaartje overdoen met een verbeterde instelling.

the economist 24-06-2013 22:31

Nou ja, over verdienen en loon gesproken...
Een jaartje studeren op VO in Nederland kost ongeveer 12.000 euro.
Een jaartje kost en inwoning bij je ouders kost ongeveer...moeilijker te zeggen...pakweg 300 euro in de maand, dik 3000 euro per jaar/
€ 15.000, dat is het door haar 'verdiende'loon.

highplaces 27-06-2013 11:50

Nou ja, je krijgt een diploma niet zo in je handen gedrukt dus ze had best wel wat meer haar best mogen doen.

SchoolierAlex 27-06-2013 20:21

Citaat:

Ribbon schreef: (Bericht 33182745)
Je vriendin is kapot dom. Ze zit al op het vmbo, ik neem aan omdat ze niet leert, en als je dan niet leert heb je echt geen hersens. Je weet het antwoord trouwens zelf ook al.

Trouwens geen haat voor vmbo ers, maar voor niet leren op het vmbo en dan falen.

Ik vind jou reactie een beetje aan de idiote kant. Mensen die op het VMBO zitten moeten waarschijnlijk even hard leren als iemand om het VWO. Puur omdat het VMBO voor die mensen moeilijk is! En natuurlijk is VMBO voor de mensen die het kunnen, makkelijk (denk maar aan mensen op het VWO). Maar dat maakt iemand die op het VMBO zit niet gelijk dom! We komen allemaal even ver, en als je op het VMBO zit moet je alleen nog wat langer doorleren!

Ribbon 28-06-2013 00:40

Citaat:

SchoolierAlex schreef: (Bericht 33192228)
Ik vind jou reactie een beetje aan de idiote kant. Mensen die op het VMBO zitten moeten waarschijnlijk even hard leren als iemand om het VWO. Puur omdat het VMBO voor die mensen moeilijk is! En natuurlijk is VMBO voor de mensen die het kunnen, makkelijk (denk maar aan mensen op het VWO). Maar dat maakt iemand die op het VMBO zit niet gelijk dom! We komen allemaal even ver, en als je op het VMBO zit moet je alleen nog wat langer doorleren!

Ik neem aan dat jij ook vmbo doet? Begrijpend lezen is namelijk niet je sterkste kant.

SchoolierAlex 28-06-2013 01:01

Citaat:

Ribbon schreef: (Bericht 33192682)
Ik neem aan dat jij ook vmbo doet? Begrijpend lezen is namelijk niet je sterkste kant.

havo, net geslaagd trouwens!

Champs-Élysées 28-06-2013 21:24

Als je niet leert mag je van mij cum laude zakken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.