![]() |
vraag over loonheffingskorting
Ik ben dus 16 jaar en werk bij de Etos (waar ik de loonheffingskorting aan heb staan).
Maar ik werk ook bij een restaurant, wat iets minder verdiend. Ik ga waarschijnlijk ook meer werken bij de Etos. Wat houd die loonheffingskorting nou eigenlijk in en hoe wordt de loonheffing berekend? |
|
Zal even kort uitleggen wat voor jou waarschijnlijk van belang is. De Etos is je primaire bijbaantje, het is dus inderdaad slim om daarbij je loonheffingskorting toe te laten passen zodat je maandelijks meer overhoudt. Over je tweede baantje in het restaurant moet je baas redelijk wat belasting betalen waardoor jij maandelijks minder op je rekening bijgeschreven krijgt. In jouw geval (gezien je leeftijd) zal je echter teveel belasting betalen waardoor je dit terug kunt vragen. Dit doe je één keer per jaar (voor 1 april) tijdens je belastingaangifte. Vervolgens krijg je het ergens in het begin van de zomer van de belastingdienst op je rekening bijgeschreven. Afhankelijk van hoeveel je bij het restaurant werkt kan dat bedrag flink oplopen.
|
Citaat:
|
Zelf zit ik ruim boven de 2000 per jaar maar die 'regel' is mij totaal onbekend, kan er bijvoorbeeld hier ook niets over terugvinden. Kreeg ook in het verleden, toen ik geen 2000 per jaar verdiende, gewoon geld terug van de belastingdienst.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47. |