Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Reizen naar Verenigd Koninkrijk als tiener. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1880040)

Crocodi1e 20-06-2013 18:59

Reizen naar Verenigd Koninkrijk als tiener.

Weet niet echt in welk subforum dit zou moeten, dus ik plaats het maar hier ;)
Ik zal graag naar de UK willen reizen, ik ben nu 16. Wat is de beste manier om dit te doen (qua prijs en kans op falen), de boot of het vliegtuig? En hoeveel zal dit ongeveer gaan kosten? Het vliegtuig duurt ongeveer een uurtje, maar hoelang duurt de boot?

Reverend 21-06-2013 12:50

Google.

KIET 21-06-2013 14:43

Dat hangt er vanaf waar je de oversteek maakt. De veerboot vanaf Duinkerken of Calais duurt z'n 1,5 tot 2 uur, de trein via de Tunnel ongeveer een half uur. Vanaf Hoek van Holland bijna 7 uur, maar dan hoef je weer niet helemaal naar Frankrijk en wat ik zo snel mag je daar als 16-jarige wel alleen op. Vanaf Calais/Duinkerken mogelijk niet. Check ook of je op de terugweg wel alleen mag reizen dan ;)

Op je 16de mag je wel onbegeleid in je eentje vliegen. Let wel op dat je een eigen paspoort hebt dan.

Crocodi1e 21-06-2013 16:22

Thanks voor de reactie, (: Wist niet dat er meerdere opties waren voor een boot, ik kon alleen iets vinden over Hoek van Holland - Harwich, niks over anderen. De prijs van de ferry vanaf Hoek v/Holland is wel gunstig, zag ik, en duurt niet zo heel lang. Helaas heb ik geen eigen paspoort, alleen een ID als legitimatie, voor de rest sta ik bij m'n moeder op het paspoort volgens mij, dus vliegen word het 'm helaas niet

survivingrabbit 21-06-2013 22:44

met je id-kaart naar het verenigd koninkrijk mag ook!

KIET 22-06-2013 12:53

Ik heb zelf alleen een paspoort, en vergeet steeds wat wel en niet mag met een ID-kaart :p Maar inderdaad, die zou op zich ook voldoende moeten zijn.

Crocodi1e 22-06-2013 17:10

Citaat:

KIET schreef: (Bericht 33186027)
Ik heb zelf alleen een paspoort, en vergeet steeds wat wel en niet mag met een ID-kaart :p Maar inderdaad, die zou op zich ook voldoende moeten zijn.

Met vliegen bedoel je?

survivingrabbit 22-06-2013 19:22

Ja met vliegen! Achterop je Id staan de landen waar je met je id kaart naartoe mag, en ja daar mag je ook heen vliegen. Vliegen naar het VK met id-kaart kan dus gewoon!!

Crocodi1e 23-06-2013 13:50

Ik zag het net ja! Nice! Moet ik wel ff voor werken haha, retour ticket naar Bristol vliegveld is net iets minder dan 100 pond.

Daantje_0705 23-06-2013 17:55

Ik ben een keer met de Eurostar (trein) geweest en dat vond ik echt super relaxed. Je komt in tegenstelling tot de boot of goedkope vluchten echt in Londen aan en bij het treinkaartje is vaak ook inbegrepen dat je van elk station in Nederland naar Brussel mag reizen waar je dan op de trein naar Londen stapt. Het lijkt verder dan vliegen maar met vliegen moet je ook x uur van te voren aanwezig zijn en kaartjes naar Londen zelf zijn ook niet goedkoop.

KIET 23-06-2013 19:44

Ik denk dat de boot de goedkoopste en makkelijkste oplossing is om de UK te komen, ondanks dat hij er wel redelijk lang overdoet, maar het hangt er wel heel erg vanaf waar je in de UK wilt zitten. Als je naar London wilt is misschien de trein inderdaad het handigste hoewel vrij prijzig, maar vanaf Harwich (boot van Hoek van Holland) is het ook nog wel een eindje. De low-cost vliegmaatschappijen zitten meestal ook op een aardig eindje van de grote steden af maar dat kunnen nog acceptabele transfers zijn :y

survivingrabbit 24-06-2013 00:04

Naar Londen gaan overigens ook bussen, die zijn behoorlijk goedkoop maar je doet er natuurlijk wel even over... Maarja, om geld bij elkaar te verdienen voor een vliegticket duurt ook wel ff..

Crocodi1e 25-06-2013 19:49

Bedankt voor de vele reacties! Trein lijkt me ook wel relaxed inderdaad, en duurtbeen maand voor een retourticket, dan heb ik loon.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.