![]() |
3 vijven havo 4 ga ik over?
Hoi,
Ik zit in havo 4 en ik heb nu mijn laatste slotweek achter de rug. Nu blijkt het dat ik 3 vijven heb en 3 zevens en de rest zessen. Ik heb vijven voor wiskunde, scheikunde en tekenen. Ik wil tekenen volgend jaar laten vallen, kan ik alsnog over naar havo 5 of niet? Ben ik een twijfelgeval of moet ik sowieso blijven zitten? |
Je mag maar maximaal 2 vijven staan!
|
Dat is niet te zeggen, want elke school hanteert eigen overgangsnormen. Je moet op school navragen welke normen voor jou gelden.
Citaat:
|
oke bedankt, ik zal het morgen wel op school horen dan.
|
Dit lijkt me niet het juiste subforum hiervoor.
|
Citaat:
|
Het hangt van je school af. Heb je daar geen boekje van gekregen ofzo? Wij kregen gewoon een boekje met de overgangsnormen.
Ik kon destijds op mijn school over met 3 vijven, maar hier had ik wel veel compensatie punten voor nodig, met 3 zevens was ik er niet. Kan je nu tekenen laten vallen? Als je voldoende uren hebt scheelt je dat een onvoldoende. |
Bij mij op school is het zolang je maar een 5.5 gemiddeld staat mag je over.
|
Vaal staat dit ook vermeld in de schoolgids, misschien kun je daar wat mee?
|
Ik ben destijds overgegaan met vier 5'en van 4 havo naar 5 havo. Verschilt dus per school. Ik kreeg wel een studietaak mee voor het vak Tekenen welke ik een week voor aanvang van het nieuwe schooljaar moest inleveren, het was dus wel voorwaardelijk. Bij slecht resultaat was ik alsnog blijven zitten.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28. |