Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Doorzetten van eigen product (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1880464)

AceSpade 30-06-2013 17:26

Doorzetten van eigen product
 
Beste mensen,

Ik heb geen idee waar ik dit moet posten. Dus ik heb maar vernomen dat ik het hier plaats.
Toen ik een eigen simpel baantje had voelde ik me nooit thuis, ik wou altijd gewoon simpelweg mijn eigen ding doen maar mijn probleem was dat ik nergens écht goed in was, anders dan oplossingen vinden voor bepaalde situaties of concepten voor producten van mensen.

Na een lange tijd denken en stil te zitten ben ik er achtergekomen dat ik een erg goede brainstormer was. Ik kan ook erg diep nadenken en ik spendeer liever mijn tijd om naar buiten te kijken, en in mijn eigen gedachtes te zitten dan naar tv te kijken bijvoorbeeld.

Anyhow, to the point. Ik heb nu mijn eigen (Trading Card) Board Game concept verwerkt, met rassen, kaarten, statistieken etc. Ik heb zelfs alles qua Art Designers, print bedrijven, verpak bedrijven klaar staan om te helpen hiermee. Mijn probleem is echter door een soort van Faalangst van mijn verleden dat ik niet meer verder kan.

Ik heb wel enig idee wat ik moet doen om mijn product daadwerkelijk op de markt te krijgen, maar ik heb geen idee hoe ik het moet aanpakken. Ik ben zelf ook niet iemand die voor 7 bazen in pakken te kunnen staan om mijn eigen product te promoten. Daarbij zak ik gelijk in en ga ik ineens negatief over mijn product denken. Is hier een mogelijkheid om een bedrijf die hierin gespecialiseerd is in te huren? Of is er een mogelijkheid om hiermee met iemand samen te werken en deze persoon een x% te geven van de winst?

Ik zit momenteel helemaal vast en zie geen licht voor dit in de toekomst.

Ertur 30-06-2013 23:22

Ja, met die instelling wordt het nooit iets. Wat heb je te verliezen joh?

Maar goed. Voor 85% van de bruto winst ben ik bereid om voor je te onderhandelen.

igfy 01-07-2013 10:17

Heb je je spel al eens laten testen door een groep vrienden? Misschien geeft je het iets meer zelfvertrouwen als je merkt dat anderen het ook leuk vinden. Sowieso is het handig om iets van een testfase te hebben, zodat je weet of het aanslaat bij je potentiële publiek en of het spel gebalanceerd is en voor langere tijd leuk en interessant blijft.

Ik kan je verder weinig tips geven over het uitbrengen van je eigen product. Als je het helemaal zelfstandig wilt doen kun je het misschien onder de aandacht proberen te brengen van lokale game-winkels. Begin met een paar en breid het van daaruit uit. Zo hoef je niet te veel te laten produceren in een keer en is het risico kleiner. Daarnaast zou je een website met webwinkel kunnen beginnen.

Je kan ook proberen het concept te verkopen aan een groot bedrijf, maar ik neem aan dat deze producenten heel vaak eigengemaakte game-concepten aangeboden krijgen, en je dan inderdaad dus een heel goed verhaal moet hebben.

AceSpade 01-07-2013 11:48

Haha.. Bedankt voor de reacties.. Maar wat ik te verliezen heb is toch wel heel wat hoor. Ik ken meer als genoeg bord/TCG fanaten. En ook meer als genoeg winkels.

Wat ik te verliezen heb is simpel. 300 designs op kaarten laten maken is... Best prijzig. En "alles" alleen regelen brengt best wat stress mee :p

Misschien dat ik het te groot aan wil pakken.

igfy 01-07-2013 12:01

Het hangt er ook een beetje van af wat voor spel het is natuurlijk. Is het een spel waar je een keer het spel koopt en het dan meteen al kunt spelen of is het iets waarbij je steeds maar nieuwe packs moet kopen?

In het geval van de eerste kun je overwegen een klein aantal spellen te laten produceren en deze te verkopen via een lokale winkel en van daaruit uitbreiden In het geval van de tweede is het misschien handiger om de kaarten on demand te laten drukken, al heb ik geen idee of er producenten zijn die op deze manier werken. Misschien dat iemand die bedrijfskunde oid studeert je hier verder mee zou kunnen helpen.

Als het je echt gaat om winst maken, dan zou ik iemand inschakelen die meer verstand heeft van dit soort dingen, want dan moet je ook rekening gaan houden met btw en andere belastingzaken en kvk etc. Verder is het misschien goed om dan ook na te gaan denken over copyright/patent (geen idee welke hier van toepassing is), zodat je niet per ongeluk iets produceert dat teveel op een bestaand product lijkt en zodat jouw concept ook echt van jou is.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.