![]() |
Profielwerkstuk onderwerp Engels
Vervelend dit... Ik had al een onderwerp, die ik ruim een maand geleden goedgekeurd heb gekregen, en nu krijg ik te horen dat het niet goed is..
Ik had Harry Potter. Maar, ik heb nu een nieuw onderwerp nodig, voor het vak Engels en ik heb niet bepaald veel inspiratie meer. Hebben jullie misschien ideeën? |
Er zijn zat andere onderwerpen waar je over kunt schrijven voor Engels, vooral omdat het bijna overal over mag gaan zolang het maar in het Engels geschreven is.
Ik heb zelf voor mijn profielwerkstuk onderzoek gedaan naar de symboliek en Bijbelse verwijzingen in The Chronicles of Narnia (is vooral interessant als je gelovig bent/ veel Bijbelkennis hebt, anders is het nogal raar om mee bezig te zijn). Een ander meisje heeft haar hele profielwerkstuk over de schrijver van die boeken gemaakt: C.S. Lewis. Er zijn zat onderwerpen (boeken/ schrijvers/ andere dingen) waar je over kunt schrijven! |
Waarom is je onderwerp niet goed? Vonden ze sowieso dat je het niet over Harry Potter mocht doen (wat nogal belachelijk zou zijn...) of vonden ze het te breed? Bij een profielwerkstuk is het namelijk handig als je een concrete vraagstelling hebt: 'Op welke manier is Harry Potter een held?', 'In hoeverre is Harry Potter een feministisch boek' of iets dergelijks. Succes.
|
Citaat:
|
Nou ja, als je de boeken al kent, win je daar natuurlijk al een hoop tijd mee ;)
|
Citaat:
|
Ja nou ja, ik deed mijn profielwerkstuk over één dichtbundeltje, dus misschien verkijk ik me er ook op. Bij ons ging het ook niet zo op tijd en het is natuurlijk maar net wat je precies met die boeken wilt gaan doen hoe grondig je ze moet doornemen... (En ik heb voor mijn scriptie zo'n twintig boeken doorgenomen en naar mijn ervaring ging daar juist het minst tijd in zitten, of nou ja, je leest ze gewoon, dat is nog wel leuk, maar het schrijven, pfff... Slopend.)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20. |