![]() |
Steek tijdens rennen in lever/darmen?
Ha forum,
De meeste mensen zeggen dat ze een steek krijgen in hun maag wanneer ze rennen/joggen (linkerkant van lichaam), maar ik heb tijdens het rennen (na een tijdje pas, ik heb redelijke conditie) een steek in de rechterkant van mijn lichaam bij lever en darmen... Weet iemand hoe dit komt? |
Mensen krijgen geen steken in hun maag hoor, maar gewoon in 'n zij. Ik had het vroeger ook zowel links als rechts. En het is eigenlijk altijd gewoon een spiertje dat pijn oplevert, niet de organen. Conditie is een beetje vaag, want spieren kunnen op verschillende niveaus zitten. Als je nu net spieren gebruikt die je normaal niet gebruikt, of steeds net iets meer dan je zonder problemen aankan, dan kan het wat steken. Iets langzamer opbouwen misschien?
|
Ik dacht altijd dat het de milt was die bij zware inspanning kon gaan steken. Er waren zelfs marathonlopers die hun milt lieten verwijderen om van de steek af te zijn. Het schijnt echter een ophoping van darmgas in de linkerbocht van de dikke darm te zijn.
Langzaam opbouwen lijkt me inderdaad het beste, zo gaat 't gas er misschien langzaam uit. |
Niet teveel eten/drinken voor je gaat sporten kan ook schelen.
|
Niet te kort van tevoren eten :o
|
het is inderdaad de milt.
|
Men is er nog helemaal niet over uit waardoor lopers steek in hun zij krijgen. Komt ook doordat je gezonde mensen al sportend zou moeten opensnijden om erachter te komen waar het nou vandaan komt.
darmgas, kramp, het kan allemaal. |
Oké! Dank! Dit is al wat duidelijker voor me... Het zal er sowieso aan liggen dat ik 20 minuten voor het rennen had gegeten
|
Dat van die milt is in ieder geval nooit bewezen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09. |