Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   harig lichaam (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1880543)

Cage-plv 02-07-2013 22:30

harig lichaam

hey,

ik ben een jongen van 15jaar maar ik heb al buikhaar en borsthaar is ook aan het komen!
ik heb me altijd al vroeg gevonden voor mijn leeftijd maar buik- en borsthaar wil ik toch liever nog kwijt, vind het te vroeg voor mijn leeftijd.
maar weet er iemand goede manieren om het eraf te doen zonder dat mijn ouders het merken liefst, vind het nogal schaamtelijk om erover te praten.

Ik heb al geschoren maar er blijven nog steeds stoppeltjes staan en het groeit wel heel rap terug, heeft er iemand een betere methode?

alvast bedankt :)

That's why 03-07-2013 01:01

Ach, ik ben nu 13 en had al borsthaar en buikhaar op mijn 12e. Sommige zijn nu eenmaal vroeg. ;)

bloodyb 03-07-2013 01:12

Je hoeft je er echt niet voor te schamen hoor, de een heeft al haar op jouw leeftijd en een ander heeft als ie 20 is nog bijna niks. Ik denk ook niet dat je ouders het echt heel vreemd vinden. Als je het echt vervelend vindt kan je het (laten) harsen dan ben je er wat langer van af maar het komt toch weer terug. Probeer het eens maar of je het een 2e doet.......

Cage-plv 03-07-2013 11:41

harsen?

en met buikhaar bedoel ik niet zo onder de navel maar echt er rond langs alle kanten. vind het zelf niet zo aantrekkelijk en kan me inbeelden dat anderen dat ook zo vinden.
maar bedankt mensen! :)

Pluis 03-07-2013 12:02

Je wordt/bent een man, en een mannenlichaam heeft nou eenmaal haar. zolang je rug niet een oerwoud wordt zou ik me er proberen niet te druk om maken.

harsen zou kunnen inderdaad, maar dan zou ik het de eerste keer wel láten doen door iemand. (als je niet weet wat het is: bij harsen wordt warme, vloeibaar gemaakte hars op de huid gegoten (dan plakt het) en in een dun laagje verspreid, waarna ze het er met een doekje eraf trekken, net zoals je een pleister van je huid trekt. De haren gaan dan mee en ja, dat doet (een beetje) pijn)

Secreet 03-07-2013 13:11

Een beetje vent heeft haar ! ;)

Cage-plv 03-07-2013 18:06

haha, oke bedankt allemaal, ik zie wel wat ik er verder mee doe :)

nova69 07-07-2013 19:09

Lichaamshaar= mannelijk

Silvano08 07-07-2013 21:42

Je hebt de keuze: scheren en de haarworteltjes bestralen (daarbij verlies een een fortuin aan geld + je mannelijkheid) of het gewoon laten zitten (daarbij verlies je niets).

De keuze lijkt me duidelijk.

Martiño 07-07-2013 22:17

Met een tondeuse kun je lichaamshaar snel en eenvoudig kort houden. Het is dan niet helemaal weg maar het valt minder op en ziet er verzorgd uit, en je huid raakt niet geïrriteerd zoals bij scheren of harsen.

Patataap 07-07-2013 22:44

Afknippen, laten zondrogen en er een sjekkie van draaien (y)

Laten zitten dus, je bent toch geen wijf.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.