Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   VMBO vs. VWO (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1880627)

pokerguy99 04-07-2013 18:34

VMBO vs. VWO

Ik heb wel eens gelezen dat leerlingen van het VMBO eerder beginnen met zoenen en seks enzo dan VWOers. Is dat zo? Zo ja, waar ligt dat aan?

London 04-07-2013 18:49

Nee dat is niet zo.

Patataap 04-07-2013 20:03

Valt wel mee.

hitz0r 04-07-2013 20:59

Er is hierbij wel verschil in opleiding niveau. VMBO-ers beginnen eerder dan HAVO/Vwo’ers. 28% van de VMBO'ers heeft seks gehad tussen zijn 14e en 15e en van de Vwo’ers is dit 9%

http://www.seksenzo.info/informatie/dag-van-de-jeugd

Er staat niet echt een bron in, maar altijd nog meer dan de twee personen boven me.

DaichiDechu 04-07-2013 22:06

nouja vmbo'ers hebben wel meer tijd om dat soort dingen te doen x)
bij mij op school is er in ieder geval een heel verschil tussen vmbo en havo, nog meer tussen vmbo en vwo :herp:

Reverend 05-07-2013 11:13

Dat is niet zo maar als het ergens aan zou liggen zou dat ongetwijfeld het verminderde rekenvermogen zijn.

TheHunter 05-07-2013 18:15

korte termijn, lange termijn denken?

nova69 07-07-2013 18:53

Ik denk inderdaad dat ze op vmbo niveau wat eerder ontmaagd zijn dan op VWO maar de vwo meiden gaan wel massaal neuken wanneer ze 16 zijn en mogen drinken.

Schrödinger 07-07-2013 18:56

Citaat:

nova69 schreef: (Bericht 33202114)
Ik denk inderdaad dat ze op vmbo niveau wat eerder ontmaagd zijn dan op VWO maar de vwo meiden gaan wel massaal neuken wanneer ze 16 zijn en mogen drinken.

:D

Waar haal je al die onzin toch vandaan?

Reverend 07-07-2013 19:05

Citaat:

nova69 schreef: (Bericht 33202114)

Zet dan gewoon "ik ben een maagd en ik roep dus maar wat" in je sig, dan is het makkelijk voor mensen om je reacties in perspectief te zetten.

Swagtacular 07-07-2013 20:17

Dat is wel zo!! Ik heb het gelezen in de krant dat bij VWO mensen er veel minder seks deden op jonge leeftijd, ook veel minder tienermoeders... ik denk gewoon een verschil in nivo.

koningcarl 07-07-2013 20:46

Citaat:

Swagtacular schreef: (Bericht 33202231)
Dat is wel zo!! Ik heb het gelezen in de krant dat bij VWO mensen er veel minder seks deden op jonge leeftijd, ook veel minder tienermoeders... ik denk gewoon een verschil in nivo.

En hoe groot is het 'nivo' tussen Vmbo en Havo?

Koen99 07-07-2013 21:15

Is niet zo hoor. Dat is weer stereotype van VWO. Veel mensen denken dat zijn de nerdjes die daar nog niet mee bezig zijn enzo, maar dat is niet waar. Zit zelf op vwo ken heel veel mensen van vmbo die eigenlijk best onzeker zijn omdat ze nog nooit gezoend en heel veel van vwo die helemaal losgaan ;)

Pluis 07-07-2013 22:04

Citaat:

Swagtacular schreef: (Bericht 33202231)

ja maar waar haal je in godsnaam vandaan dat ze "massaal gaan neuken en drinken"?

Not for Sale 08-07-2013 01:57

Citaat:

hitz0r schreef: (Bericht 33199645)
Er is hierbij wel verschil in opleiding niveau. VMBO-ers beginnen eerder dan HAVO/Vwo’ers. 28% van de VMBO'ers heeft seks gehad tussen zijn 14e en 15e en van de Vwo’ers is dit 9%

http://www.seksenzo.info/informatie/dag-van-de-jeugd

Er staat niet echt een bron in, maar altijd nog meer dan de twee personen boven me.

De bron van die bewering is een onderzoek van soa-aids nederland uit 2005:
http://www.soaaids.nl/documenten/seksonderje25efs.pdf

Citaat:

London schreef: (Bericht 33199512)
Nee dat is niet zo.

Citaat:

Patataap schreef: (Bericht 33199592)
Valt wel mee.

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33199924)
Dat is niet zo maar als het ergens aan zou liggen zou dat ongetwijfeld het verminderde rekenvermogen zijn.

Citaat:

Koen99 schreef: (Bericht 33202295)
Is niet zo hoor. Dat is weer stereotype van VWO. Veel mensen denken dat zijn de nerdjes die daar nog niet mee bezig zijn enzo, maar dat is niet waar. Zit zelf op vwo ken heel veel mensen van vmbo die eigenlijk best onzeker zijn omdat ze nog nooit gezoend en heel veel van vwo die helemaal losgaan ;)

Al die zelfverklaarde experts hier met sterke feiten en overdonderende argumenten :rolleyes:

Sense Infolijn 08-07-2013 12:59

Inmiddels heeft er in 2012 een nieuw 'Seks onder je 25ste' onderzoek plaats gevonden. Dat onderzoek wordt iedere paar jaar opnieuw gedaan door Soa Aids Nederland en Rutgers WPF.

Er hebben zich nauwelijks verschuivingen voorgedaan in het seksuele gedrag van jongeren ten opzichte van 2005. Hun seksuele ‘loopbaan’ verloopt nagenoeg hetzelfde als zeven jaar geleden.
Het gaat natuurlijk bij dit soort onderzoeken altijd om gemiddelden. Dus bij de hoger- of lager opgeleide jongere die je zelf kent (of bent), kan het best heel anders lopen.
Ook bij dit onderzoek komt weer naar voren - net zoals in 2005 dus - dat laag opgeleide jongeren eerder ervaring hebben met seks en ook meer verschillende sekspartners hebben gehad dan hoger opgeleide jongeren.

Waarom dat zo is, is nog niet zo eenvoudig te verklaren.
Ondanks dat lager opgeleide jongeren eerder seksueel actief zijn, weten ze vaak minder over de risico's op soa en zwangerschap. Ze hebben ook vaker te maken met zwangerschappen. Maar dat kan ook komen doordat lager opgeleide meisjes over het algemeen positiever staan ten opzichte van een zwangerschap dan de hoger opgeleide meisjes.
Ook hebben lager opgeleide jongeren vaker te maken met wat je noemt grensoverschrijdend gedrag. Bijvoorbeeld ongewenste intimiteiten en seksueel geweld. Maar ook dat ze bijvoorbeeld op internet ongewild seksueel benaderd worden.

Een samenvatting van de cijfers vind je hier: http://www.rutgerswpf.nl/press-relea...onder-jongeren
Het hele onderzoek is hier te vinden: http://shop.rutgerswpf.nl/webwinkel/...12)/16798&page
Een een verkorte editie in de vorm van 102 vragen kun je hier bestellen: http://www.soaaids.nl/bestellen/webshop_product/309
(Sense, Jan)

Naimin 08-07-2013 22:47

Ik had volgens mij in de Quest ergens gelezen, dat lager opgeleiden eerder aan seks beginnen, omdat ze over het algemeen in een slechtere woonsituatie leven. Waardoor hun levensverwachting ook lager is. De reden dat wij hier op aarde rondlopen is om ons voort te planten. Als je dus een kortere levensverwachting hebt begin je hier eerder aan.
Hogeropgeleiden hebben daarentegen, over het algemeen een hogere levensverwachting. Ze hebben meer tijd, dus stellen ze het gewoon een paar jaartjes uit.

deadlock 10-07-2013 13:34

Citaat:

Not for Sale schreef: (Bericht 33202419)
De bron van die bewering is een onderzoek van soa-aids nederland uit 2005:
http://www.soaaids.nl/documenten/seksonderje25efs.pdf

Al die zelfverklaarde experts hier met sterke feiten en overdonderende argumenten :rolleyes:

Ik vraag me daarnaast ook oprecht af hoe het kan dat ze zo stellig een antwoord kunnen geven op zo'n vraag? Kan een van de mensen daar antwoord op geven misschien?

Reverend 10-07-2013 13:39

Veruit de meeste chicks die ik heb gebalt zaten op vwo.

deadlock 10-07-2013 13:57

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33205430)
Veruit de meeste chicks die ik heb gebalt zaten op vwo.

Oh jah, nee DAN WEL! :herp:

IAmTheDoll 22-07-2013 16:06

Nee, tis gwn zo dat mensen in t VWO andere interesses hebben dan mensen in t VMBO.
Logisch dat er daarom ook onderscheid in is .__.

Lusi 22-07-2013 19:05

Verschil komt door milieu. Dat ligt aan de basis van opleidingsniveau én seksuele ervaringen. Gemiddeld.

koningcarl 22-07-2013 20:07

Citaat:

IAmTheDoll schreef: (Bericht 33219368)
Nee, tis gwn zo dat mensen in t VWO andere interesses hebben dan mensen in t VMBO.
Logisch dat er daarom ook onderscheid in is .__.

Want iemand in VWO is minder geïnteresseerd in seks. Wat heeft dit ermee te maken?

viezegedachten! 07-08-2013 01:13

Citaat:

Koen99 schreef: (Bericht 33202295)

ik ga met vwo beginnen en wil iig al ontmaagd worden, tenminste, ik zou het geen probleem vinden. (Ben dan ook geen typisch nerdje)

Little Phoebe 07-08-2013 11:36

Ik voel me een beetje aangevallen door dit topic -o- en tegelijkertijd ben ik ook door de war, want ik zat ooit op vwo en daarna op havo en toen op mavo. Nu ben ik dus in principe 'lager opgeleid' en kan ik gelijk zien in welk hoekje ik geduwd word.

Overigens was ik 16 en was er niemand uit mijn mavoklas die op jonge leeftijd al seks had. Ik vind dus niet dat je alle mensen met mavo over een kam moet scheren.
Ze zijn er trouwens vast wel, maar domme kutten/makkelijke chickies heb je overal, mavo of vwo.

Dark Phoenix 07-08-2013 11:40

Het gaat om het gemiddelde, eh.

Daarbij heeft op jonge / late leeftijd seks hebben natuurlijk niet perse met intelligentie te maken. (schoolniveau trouwens ook niet, maar dat is een ander verhaal.)

Lusi 07-08-2013 12:13

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 33237138)
Ik voel me een beetje aangevallen door dit topic -o- en tegelijkertijd ben ik ook door de war, want ik zat ooit op vwo en daarna op havo en toen op mavo. Nu ben ik dus in principe 'lager opgeleid' en kan ik gelijk zien in welk hoekje ik geduwd word.

Overigens was ik 16 en was er niemand uit mijn mavoklas die op jonge leeftijd al seks had. Ik vind dus niet dat je alle mensen met mavo over een kam moet scheren.
Ze zijn er trouwens vast wel, maar domme kutten/makkelijke chickies heb je overal, mavo of vwo.

Je aangevallen voelen om gemiddelden heeft weinig zin. Lager opgeleid is vaker religieus, vaker seksueel ongeremd, hoger percentage tienermoeders, rokers, obesitas komt veel vaker voor onder laag opgeleid, etc. Dat zegt helemaal niets over het individu.

Bijvoorbeeld, vrouwen zijn gemiddeld ook dommer dan mannen. Als een dikke trucker seksistische grapjes maakt dat vrouwen toch te dom zijn en dat ik iets ook niet kan want ik heb tieten, dan kun je daar alleen mee lachen. Of, limburg scoort slecht qua opleidingsniveau en daarmee ook alles wat ik daarboven noemde. Maar vindt iemand me dom omdat ik uit limburg kom (daadwerkelijk gevolgtrekking, mijn iq in twijfel trekt), dan zegt dat meer over het iq van die ander.

Trek het je dus niet individueel aan, maar feiten kun je helaas niet veranderen. Je kunt je alleen persoonlijk anders bewijzen ;)

Paranoide 07-08-2013 13:03

Citaat:

Lusi schreef: (Bericht 33237171)
Bijvoorbeeld, vrouwen zijn gemiddeld ook dommer dan mannen.

Volgens mij niet. Heb je daar een bron voor?

Wel schijnt er bij mannen meer spreiding in te zitten dan bij vrouwen, dus 't gelijke gemiddelde ten spijt zullen zowel de slimste als de domste mensen voornamelijk mannen zijn. Al weet ik niet meer waar ik dat gelezen heb, dus wat dat betreft :D(n)

Reverend 07-08-2013 13:29

Kleinere hersenen etc.

Paranoide 07-08-2013 13:36

Oh plz.

Lusi 07-08-2013 13:40

Citaat:

Paranoide schreef: (Bericht 33237216)
Volgens mij niet. Heb je daar een bron voor?

Wel schijnt er bij mannen meer spreiding in te zitten dan bij vrouwen, dus 't gelijke gemiddelde ten spijt zullen zowel de slimste als de domste mensen voornamelijk mannen zijn. Al weet ik niet meer waar ik dat gelezen heb, dus wat dat betreft :D(n)

Oh ach. Het ligt aan je criteria. En dan is het inmiddels gelijkgetrokken, mijn punt blijft staan ;) ik ging ook niet uit van vijf IQ-punten verschil hoor. En ik ben te lui om nu te zoeken, ik vertrouw altijd al op jouw bronnenwerk :lief:

Nienna* 07-08-2013 14:18

Citaat:

TheHunter schreef: (Bericht 33200431)
korte termijn, lange termijn denken?
[filmpje]

Wat een dom filmpje zeg... sowieso, 13-jarige VWO- ("wij zijn een gymnasium-klas") meisjes vergelijken met 16-jarigen van het VMBO. Neem dan gelijke leeftijden.

Lusi 07-08-2013 15:20

En een iets grotere steekproef, zonder sensatiebias.

TheWhiteOwl 08-08-2013 06:43

Citaat:

Nienna* schreef: (Bericht 33237295)
Wat een dom filmpje zeg... sowieso, 13-jarige VWO- ("wij zijn een gymnasium-klas") meisjes vergelijken met 16-jarigen van het VMBO. Neem dan gelijke leeftijden.

Je wil iets meer accurate based en dan verzin je zelf maar leeftijden erbij? :P Tja, het geeft geen accuraat beeld, maar wel een indicatie.

Citaat:

Lusi schreef: (Bericht 33237364)
En een iets grotere steekproef, zonder sensatiebias.

Iedereen die op een zorginstantie werkt waar ze mentaal zwakke, of afhankelijke meisjes (en alles in die richting) helpen weet dat buiten bij de uitgang rond het einde van de dag zich loverboys en andere figuren verzamelen om de meisjes weer op te vangen.

Gek genoeg gebeurt dat niet bij de uitgang van de kunstacademie, waar volgensmij aanzienlijk meer dames zijn op een dag :P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.