![]() |
nachtangst
Heey,
Ik ben 13 en ik zit al een tijdje met een probleem, ik zie schimmen enzo. Eerst zag ik ze alleen snachts maar nu soms ook overdag. Ik vind t behoorlijk eng. Ik kan er niet van slapen omdat ik als ik me ogen dicht doe ik bang ben dat er iets gebeurt. Die angst breid zich steeds verder uit. Ik kijk nu niet meer in,donkere spiegels, naar tv's die uitstaan in het donker en ik heb er behoorlijk last van. Ik heb geen idee waar die angst bij mij vandaan komt. dus als iemand miss hier meer over weet of kan helpen? Oja,.miss is het handig om te weten maar ik heb een zeer rijke fantasie, ik kan uit het niets verhalen enzo bedenken en daar dan gelijk een film bij maken in me hoofd. Dat was t Xxx lana |
Gewoon een beetje rationeel nadenken en dan komt 't goed.
|
Kijk je veel enge films of lees je enge boeken? Ik ben een tijdje bang geweest voor het donker en controleerde altijd of er niet iemand onder mijn bed lag. Sinds ik gestopt ben met het kijken van enge films ben ik eigenlijk niet bang meer. Andere tip is om gewoon wel naar de schimmen te kijken, je zult zien dat er dan niets gebeurt.
|
Ik kijk soms wel enge films
|
Ik voel me ook soms zo onveilig nadat ik een horrorfilm heb gezien of een boek heb gelezen. Onlangs nog, na het lezen van "De weduwe in de wilgen" van Havank toen het 's avonds begon te stormen en de takken van de bomen in mijn slaapkamerraam ritselden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Onder je dekbed slapen, oordopjes in en relaxen..
|
Wat bedoel je met dat je schimmen ziet? En hoezo zie je ze ook overdag? Zijn die anders dan de schimmen 's nachts?
|
Als je heel veel in het donker gaat lopen, merk je vanzelf dat er niks engs aan is.:y
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57. |