Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   mijn beste vriend,, help!!! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1880718)

girl#1 07-07-2013 15:34

mijn beste vriend,, help!!!

hey,

een jaar gelden werd ik verliefd op mijn beste vriend. hij wees me af en ik kwam over hem heen, sindsdien zijn we nog betere vrienden geworden. nu zijn we ook nog collega's en alles ging prima, totdat hij naar de bios ging met een meisje dat wel eens invalt op het werk. op het werk gingen de geruchten dat ze elkaar leuk vonden. het moment dat ik dat hoorde werd ik jaloers, depressief en ontzettend verdrietig. mijn gevoelend voor hem zijn terug, hij zegt elf dat hij haar kinderachtig vind en dat ze beter bij een andere collega past, maar daar gaat het niet om. ik ben opnieuw verliefd op mijn beste vriend en hij heeft afspraken met dat meisje, hoe moet ik met deze gevoelens voor hem om gaan.
het hem vertellen, de vriendschap verminderen of zelfs afbreken of mijn gevoelend negeren (wat zowat onmogelijk is)

alsjeblieft probeer me advies te geven,

hookee 07-07-2013 17:56

Ja, een typische geval; je weet niet wat je hebt, tot je 't kwijt bent.
Zoek een ander vriendje en jaloezie verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Reverend 07-07-2013 18:37

Negeren natuurlijk.

Silvano08 07-07-2013 21:56

Weer over hem heenkomen door door te gaan met je leven, waarom zou het nu niet lukken als het eerder al lukte?

bierkoning 10-07-2013 08:16

Citaat:

Silvano08 schreef: (Bericht 33202322)
Weer over hem heenkomen door door te gaan met je leven, waarom zou het nu niet lukken als het eerder al lukte?

En als dat niet makkelijk is, dan toch het contact verminderen. Anders zie je hem zo vaak dat je die gevoelens ook niet kwijt kan raken.

girl#1 15-07-2013 16:01

dat is zoo lastig, want hij is mijn beste vriend en ik mijn collega,, hoe contact verminderen? dan zal hij denken dat ik boos op hem ben en dat is onzin.

hookee 15-07-2013 18:26

Citaat:

girl#1 schreef: (Bericht 33212648)
dat is zoo lastig, want hij is mijn beste vriend en ik mijn collega,, hoe contact verminderen? dan zal hij denken dat ik boos op hem ben en dat is onzin.

Tuurlijk ben je wel boos op hem, hoe haalt hij het in z'n hoofd om zomaar uit jouw "reservebankje" weg te lopen?

Monica89 15-07-2013 18:36

Een van de beste manieren is om het hem gewoon te vertellen dat je hem leuk vindt. Als hij dat accepteert heb je een vriend. Accepteert hij dat niet, dan ben je ook in één keer over je gevoelens voor hem heen. Succes

girl#1 15-07-2013 18:51

Citaat:

hookee schreef: (Bericht 33212761)
Tuurlijk ben je wel boos op hem, hoe haalt hij het in z'n hoofd om zomaar uit jouw "reservebankje" weg te lopen?

reservebankje????

En ik heb hem al eens verteld dat ik hem leuk vind en hij wees me af en toen werden we gewoon hele close vrienden...

hookee 15-07-2013 20:58

Ja, reservebankje, je hebt 'm onderbewust toch nog voor "achter de hand" gehouden, voor het geval je niets anders kon vinden. Jij hebt 'm nog niet losgelaten en nu hij stappen doet die een terugweg onmogelijk lijken te maken, ben jij boos; "waarom zij wel en ik niet".
Het lijkt mij inderdaad ook het beste het 'm te vertellen, dan kan hij jou misschien helpen met de situatie om te gaan. Verwacht vooral niets, dat voorkomt verdere teleurstellingen.

girl#1 15-07-2013 21:13

Citaat:

hookee schreef: (Bericht 33212879)
Ja, reservebankje, je hebt 'm onderbewust toch nog voor "achter de hand" gehouden, voor het geval je niets anders kon vinden. Jij hebt 'm nog niet losgelaten en nu hij stappen doet die een terugweg onmogelijk lijken te maken, ben jij boos; "waarom zij wel en ik niet".
Het lijkt mij inderdaad ook het beste het 'm te vertellen, dan kan hij jou misschien helpen met de situatie om te gaan. Verwacht vooral niets, dat voorkomt verdere teleurstellingen.

ik heb hem niet voor "achter de hand". dat is behoorlijk raar,

girl#1 15-07-2013 21:15

hoe kan ik hem nou alweer vertellen dat ik hem leuk vind,, ik vond hem een jaar geleden leuk en dacht dat ik eroverheen was en nu ben ik weer verliefd??? straks gaat het nooit meer over!!!

koningcarl 16-07-2013 01:46

Citaat:

girl#1 schreef: (Bericht 33212907)
hoe kan ik hem nou alweer vertellen dat ik hem leuk vind,, ik vond hem een jaar geleden leuk en dacht dat ik eroverheen was en nu ben ik weer verliefd??? straks gaat het nooit meer over!!!

Het hem vertellen. Maar waarom zou je? Als hij jou leuk had gevonden/vindt dan had hij wel meer met je gedaan. Zoek gewoon iemand anders, gaan jouw gevoelens voor hem toch wel over.

En tuurlijk gaat het wel over. Niet zo wanhopig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.