Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Oefeningen krachtsport (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1880853)

Snickers 11-07-2013 14:56

Oefeningen krachtsport

Ik vroeg me af wie hier lid is van een gym en aan krachtsport doet en welke oefeningen?

In dit topic word hierover uitgebreid gesproken.

TheHunter 13-07-2013 21:53

Ik ben lid van de Vermilion City Gym.

TheWhiteOwl 14-07-2013 00:57

Ye ik ga naar sportschool voor krachttraining. Maar om nu elke oefening hier uit te typen....
In essentie gewoon even opwarmen door te rennen oid. Soms daarna nog even licht wat gewichten. Daarna gewoon herhalingen. Meestal 12 - 10 - 8 idee, maar soms wordt dat ook wat meer of minder als ik het verkeerd inschat.

Bedoeling is iig om zowel bij de 12 kapot te zijn, als bij de 10, als bij de 8. Ben ik dat bij de 12 nog niet dan ga ik gewoon verder.

Doe meestal hele lichaam, maar wil het ook wel eens splitsen, maar dat doe ik als ik geplanned heb wat vaker naar de sportschool te gaan.

Snickers 14-07-2013 10:24

Citaat:

TheHunter schreef: (Bericht 33210549)
Ik ben lid van de Vermilion City Gym.

Oh,dat zegt me niks. Nog nooit van gehoord. Is dat net zoiets als sportcity, en zijn er nog meerdere vestigingen van?

Snickers 14-07-2013 10:28

Citaat:

TheWhiteOwl schreef: (Bericht 33210689)
Ye ik ga naar sportschool voor krachttraining. Maar om nu elke oefening hier uit te typen....
In essentie gewoon even opwarmen door te rennen oid. Soms daarna nog even licht wat gewichten. Daarna gewoon herhalingen. Meestal 12 - 10 - 8 idee, maar soms wordt dat ook wat meer of minder als ik het verkeerd inschat.

Bedoeling is iig om zowel bij de 12 kapot te zijn, als bij de 10, als bij de 8. Ben ik dat bij de 12 nog niet dan ga ik gewoon verder.

Doe meestal hele lichaam, maar wil het ook wel eens splitsen, maar dat doe ik als ik geplanned heb wat vaker naar de sportschool te gaan.

Ziet er goed uit, de wijze van de training. Hoe vaak ga jij per weer naar de sportschool toe?
En welke borstoefeningen doe jij?

TheWhiteOwl 14-07-2013 12:35

Verschilt, vroeger veel, maar deed ik het lichter. Ik ben ook werkzoekende en het werk dat ik heb is onregelmatig. Ik ga nu 1 a 2 keer, dus eigenlijk net wat te weinig, maar vandaar dat ik vaak hele lichaam mee pak. Toen ik 3 - 4 keer ging combineerde ik borst/biceps, rug/triceps en schouders/benen. Wanneer ik zin had gooide ik er beetje buikspieren bij.

Weet niet precies hoe die oefeningen heten, maar qua chest presses meestal 1 of 2 vaste gewichten, soms benchpress maar ik ga vaak alleen en dan vind ik het toch wat tricky. Pak altijd wel wat losse dumbells mee. Probeer er wat op te letten dat ik boven/mid/onder pak, en niet structureel elke keer 1 kant van de borst.

mr.sven 14-07-2013 19:01

Citaat:

Snickers schreef: (Bericht 33210887)
Oh,dat zegt me niks. Nog nooit van gehoord. Is dat net zoiets als sportcity, en zijn er nog meerdere vestigingen van?

dat is sarcastisch dat is een gym in pokemon XD

OT: ja ik ben zelf ook lid van een gym en ik doe aan krachtsport. ik doe een eigenlijk alles wel

Silvano08 14-07-2013 19:19

Ik heb een pasje van de Basic Fit waar ik weleens aan de slag ga. Dan meestal een weekschema met gemengd isolatie- en meerdere spiergroepenoefeningen. Daarvoor gebruik ik deze schema's:
http://www.muscleandstrength.com/art...ous-gains.html

Snickers 15-07-2013 22:19

Ja, als we het hebben over borstoefeningen:

Wat ik nu doe is voornamelijk incline bench press, incline fly, push-ups (met extra gewicht) of bench press en fly. Gemiddeld 3 sets tot spier falen. De ene keer begin ik met een hoger gewicht en eindig ik met een lager gewicht (dus mijn reps worden steeds meer) of juist andersom, dat ik begin met een lager gewicht, en eindig met een hoger gewicht. (hierbij worden mijn reps juist minder) Bij fly, s probeer ik toch wel zo rond de 12 tot 15 reps te maken op langzame snelheid. (zogenaamde high intensity training)

Van de week een nieuwe fly oefening aangepakt. Fly met eigen lichaamsgewicht. Kennen jullie die?

On efil 15-07-2013 22:59

mocht je nog een beetje een newbie zijn, of ben je op zoek naar andere oefeningen, je hebt een aantal handige apps voor je smartphone. ik zelf gebruikte fitnessbuddy. Maar heb nu een schema gehad van een vriend opgeleid word voor schema's ed.

Snickers 16-07-2013 10:58

Citaat:

On efil schreef: (Bericht 33213050)
mocht je nog een beetje een newbie zijn, of ben je op zoek naar andere oefeningen, je hebt een aantal handige apps voor je smartphone. ik zelf gebruikte fitnessbuddy. Maar heb nu een schema gehad van een vriend opgeleid word voor schema's ed.

Is heel aardig, maar nee, bedankt. Ik heb zelf een hele goede site gevonden en tevens zelf veel kennis en ervaring opgebouwd.

Wat vind jij van deze site?

http://www.bodybuilding.com/exercise...1/muscle/chest

On efil 17-07-2013 00:13

bodybuilding.com spreekt voor zich.

Maar je smartphone heb je meestal bij je, voor o.a muziek.

dus kun je daarop ook oefeningen bekijken als je niet meer goed weet hoe het zit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.