Cyberuben |
15-07-2013 15:46 |
Als Engelse student naar Nederland
Hallo Scholieren.com,
mijn vriendin woont in Engeland, maar ze heeft serieuze plannen om vanaf volgend jaar naar Nederland te komen voor een studie. Er zitten een aantal privéredenen achter die ik niet verder ga noemen, maar het komt er dus op neer dat ik met haar op zoek ben naar een studie hier in Nederland.
Ze heeft zelf haar school afgerond op GCSE niveau, zonder A-levels, en zover ik het heb begrepen, kan ze hiermee niet terecht op het HBO. Ze wil zelf de ICT / game-industrie in, maar ik kan zo geen concrete Engelstalige studies vinden waarbij ze ook internationale studenten aannemen.
Zelf ben ik aangemeld voor de NHTV, bij de studie International Game Architecture and Design, maar voor deze studie (HBO niveau) wordt er minimaal een GCSE niveau gevraagd met ten minste 3 A-levels (6 vakken in totaal). Direct van hun website:
Citaat:
General Certificate of Secondary Education in three subjects with marks ranging from A*-C, plus a General Certificate of Education with three subjects at advanced level (six different subjects in total)
|
Nu is de vraag dus, zou iemand ons op weg kunnen helpen met het zoeken van eventueel mogelijke studies, zowel als MBO en HBO niveau? Ik zou totaal niet weten waar ik moet beginnen met zoeken. Trefwoorden als "Engelse student naar nederland" e.d. leveren alleen maar nieuwsartikelen en onderzoeksresultaten op, en ik zou zo snel niet weten waar ik precies naar moet zoeken.
Misschien is er iemand die ervaring of verstand heeft van deze studies of toevallig iemand kent die in dezelfde situatie zit?
Ruben
|