![]() |
bruin worden
heey,
ik ben een meisje van 13, ik wil graag weten hoe je snel bruin word en dan vooral mijn gezicht, ik word snel bruin maar mijn gezicht dan niet, weet iemand daar wat op? ik heb een gevoelige gezichtshuid. xxx lana |
Heel veel zonnen. Evt zou je snelbruiner kunnen proberen, maar deze werken niet allemaal en ik weet niet hoe je huid daarop reageerd (omdat je een gevoelige huid hebt).
Je kan ook onder de zonnebank gaan, maar daar word je minder mooi bruin van dan van de zon en het is niet zo goed voor je lichaam. |
ik ben ook al best bruin, maar mijn gezicht niet, ik heb een boot waar ik elk weekend heenga met mooi weer dus dan zon ik ook veel maar mijn gezicht word niet bruin :(
|
Citaat:
lanastar, smeer je ten alle tijde goed in, je bent nog jong, ook al wil je graag snel bruinen. Nu een mooi tintje weegt niet op tegen huidkanker later. Er zijn bepaalde zonnebrandcrèmes die wat extra kleur meegeven, misschien zou je die op je gezicht kunnen gebruiken, maar ik gebruik zelf zulke dingen niet, enkel zonnebrand als ik überhaupt in de zon kom. Eventueel zijn er dingen als BB crème van Nivea die zelf een tintje hebben. |
Mutant, hier is de medische wereld de laatste jaren een beetje op terug aan het komen, artsen raden bijvoorbeeld in Engeland steeds vaker juist mensen aan om iedere dag minstens een kwartier ZONDER bescherming in de zon te gaan zitten. De voordelen zijn groter dan de nadelen, zo blijkt.
TS: voor jou maakt bovenstaande natuurlijk weinig uit, je zit al genoeg in de zon. Bij mij is mijn hoofd ook zo ongeveer het minst bruine gedeelte van mijn lichaam, dat hebben meer mensen. Dat ligt geloof ik aan de opbouw van de huid of zoiets. En er kan ook wat minder pigment zitten in je gezicht. |
Ik heb daar niet voor gestudeerd natuurlijk of onderzoek naar gedaan, maar een kwartier zonder bescherming in de zon is voor mij iets anders dan 5 uur op het strand liggen (al dan niet met bescherming). Als ik nu buiten kom, heb ik ook geen zonnebrand op, dus ik word ook wel een kwartier blootgesteld aan de zon. Ik denk niet dat het hem daar in zit.
Ik denk vooral aan hoe ik zelf was destijds, onbeschermd uren in de zon liggen, want dan werd ik sneller bruin. |
blijkbaar heb je gewoon weinig pigment in je gezicht, kan je niks aan doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Laat ik overigens voor de duidelijkheid stellen dat het nooit goed is om te verbranden.
|
Snel bruin worden, dat verschilt per persoon , de andere word sneller bruin en de andere trager.
Als je traag bruinword , moet je meer tijsbesteden aan zonnen , in jouw geval vooral je gezicht. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10. |