![]() |
1rste autorijles
Hoi ik heb zaterdag me eerste rijles ben bang dat het schakelen en de koppeling fout gaat bn 16.5 met adhd Zit bij speciale rijschool maar wat moet ik doen als ik erg nerveus en druk word omdat ik bang ben ??
|
Je nu nog niet druk maken over schakelen! Het mooie van rijles is dat je overal alle tijd voor hebt en iemand hebt die je bij alles helpt.
|
Maak je niet al te druk, instructeurs ( en zeker van een speciale rijschool) weet wel hoe ze hier mee om moeten gaan. Veel plezier en succes!(y)
|
?
Jammer man. Maar daarom heet het ook rijles. Niet huilen, komt allemaal goed. |
Bij twijfel: gas!
|
Ik begon eerst pas met sturen en daarna met gas en rem en daarna pas koppeling en schakelen dus relax, dan komt het allemaal goed :) Je instructeur legt het je allemaal uit.
|
Forumbazen, ik zie dat er een reactie van mij verwijderd is. Nu heb ik daar best begrip voor, maar ik snap niet dat de post die ik gequote heb, wel mag blijven staan... Als grapjes mogen, waarom die van mij niet en die van hem wel?
|
En de eerste lessen helpt je instructeur vast ook met de koppeling en lijkt het allemaal mee te vallen. Pas vanaf het moment waarop hij niet meer helpt, wordt het vervelend ;) (voor jou dan, de instructeur maakt dat echt wel vaker mee)
|
Het is geen hogere wiskunde...
|
Citaat:
TS, je leert zoals Daantje zegt eerst sturen en dan de rest. En de rijinstructeur in Nederland heeft altijd een setje extra pedalen, dus die kan ingrijpen;) |
Citaat:
Citaat:
|
Aha. En "bij twijfel, gas geven" lijkt jullie een goed advies aan iemand die nogal onzeker is over zijn eerste rijles? :D
|
Dat lijkt mij nogal duidelijk geen serieus advies ;) En dus van andere aard.
|
Ik kan gewoon niet wachten op zaterdag is gewoon spannend
|
Citaat:
|
Ik meen dat er sowieso een verschil in methodiek is. Dat wat Daantje en Mutant omschrijven is vooral van toepassing van de Rijopleiding In Stappen, wat overigens een vrij succesvolle methode schijnt te zijn. Al kan een instructeur die de RIS niet volgt ook deze elementen toepassen als hij denkt dat dit de beste belasting voor de leerling is :) Destijds mocht ik ook gewoon direct aan de bak trouwens; halve les uitleg over het voertuig, en dan de tweede helft direct volledig zelf besturen.
|
Ik moest ook meteen alles zelf doen, maar TS, maak je geen zorgen, rij-instructeurs zijn opgeleid om in te schatten of iemand dat kan of niet. Zeker als jouw rijschool specifiek uitgekozen is en weet van je adhd zal het geen probleem zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het ging gisteren heel goed heb leren sturen en gas geven de rij instructeur deed schakelen. Volgende week zaterdag ga ik leren schakelen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39. |