![]() |
Wat is de beste manier om een bad te nemen?
Turk en ik komen er niet uit.
|
Ik vind manier 1 want manier 2 is namelijk superdom.
|
Uiteraard 1 ja. Anders zit je zo dom in 10 cm water. Bovendien hadden de baden waar ik in heb gezeten geen mengkraan, dus als je manier 1 doet heb je fijn ruim de tijd om de temperatuur goed te krijgen.
|
Ligt aan het bad. Als het een bad is zonder handige douchekraan, dan vol laten lopen (nou ja, halverwege, dat het iig niet overstroomt als je er in gaat liggen ^^). Als het met een douchekraan is (zoals mijn eigen bad, maar ik neem niet meer vaak een bad), dan ga ik er in zitten en douche ik het bad vol ^^ Ik douche eigenlijk liever dan dat ik een bad neem en als ik dan toch zin heb in een bad, dan heb ik meteen de combinatie. Ik douche ook vrij heet, dus dat is een prima badtemperatuur.
|
Manier twee is de enige manier. Zeker als het koud is. Dan merk je pas echt hoe lekker heet het water aan je onderkant is, terwijl je bovenkant nog beeft. Lekker genieten van het contrast.
Af en toe de temperatuur iets bijstellen. Soms een geode plens ijskoud erbij voor de lol, dan weer lekker warm. Zo gebeurt er ten minste wat. Anders zit je maar als een mongool in zo'n bak warm water, daar is geen hol aan. Ik ga ook altijd vrij snel uit bad als 't eenmaal vol is. Sterker nog, ik geniet alleen écht van het bad als ik nog niet helemaal onder water ben. Eigenlijk is het na het hevige temperatuurcontrast van de eerste paar seconden alleen maar bergafwaarts. |
In principe manier 1, behalve als ik denk IK MOET NU IN BAD, dan ga ik er gewoon meteen in zitten.
|
Ik doe beide, maar 2 alleen als ik niet wil wachten en niks meer te doen heb totdat ik erin ga :o
|
Beiden zijn prima. Het maakt ook weinig verschil want ik zit doorgaans uren in bad te lezen, dus die drie minuutjes wel of niet aan het begin maakt ook niet meer uit.
|
Citaat:
|
Manier 1 natuurlijk. Anders zit je daar, op je blote GAT, in een droge badkuip, te wachten, met een rubber eendje dat nog niet eens kan drijven.
|
Oh ik lees manier 2 nu pas goed. In de praktijk doe ik meestal een tussenvorm, zet het bad aan en doe nog wat dingen en halverwege stap ik er in en dan vult het bad nog wat verder en dan kraan dicht.
|
Haha ik heb helemaal geen praktijk wat een idioot antwoord weer ik ben geen huis- of tandarts :herp:
|
Liefst 1, maar daar ben ik te ongeduldig voor dus het gaat meer righting 2. Als ik een bad had gehad.
|
Manier 1 natuurlijk.
Toen we nog in bad moesten douchen ivm lekkage, deed ik manier 2 wel eens, maar niet om te badderen, want ik ging er gewoon uit als ik klaar was. Maar meestal had ik het koud als een malle en liet ik daarom het bad maar gewoon vollopen. Als ik echt in bad ga om in bad te gaan, vind ik manier 2 maar debiel ja :y |
Dat geen geduld hebben speelt helemaal geen rol bij mijn badderritueel. Wij hebben thuis nog nooit een bad gehad, dat vonden mijn ouders overbodig. Ik badder dus alleen als er toevallig een (bubbel)bad in een vakantiehuisje aanwezig is. In dat geval neem ik er ruim de tijd voor (Y)
|
Citaat:
Jullie hebben het trouwens allemaal verkeerd. Wat is er nou zo leuk aan een beetje in een bak water liggen? Je bent toch geen vis. |
Citaat:
|
Als een vis in de badkuip.
|
Zoals het bad thuis tikt, tikt het nergens.
|
Met het bad in de hand vist men door het ganse land.
|
Ik vind het heel verwend de douche aan te zetten voor je het hokje in gaat.
|
Dat is de druppel die het bad doet overlopen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Badzout op je lijf bah :D
|
Ik zie het al, Turk en ik moeten een boek gaan schrijven over Hoe Te Badderen :cool:
|
Ik heb hier geen badzout, maar wel steenzout. Gaat dat het morgenochtend worden. Nu al zin in.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(y) Eindelijk iemand die t met me eens is *O* Verder hou ik van t geluid van de kraan ^^ |
Citaat:
|
ik sluit me volledig aan bij Turk (y)
|
Manier 1, maar
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind het altijd jammer als de kraan uitgaat, vind dat gekletter en dat lawaai zo rustgevend.
|
Citaat:
|
poolparty met turk in m'n nieuwe bad volgend jaar :ertur:
|
Citaat:
|
Anders, namelijk: douchen. Maar als een neger met een pistool mij dwingt in bad te gaan, zou ik waarschijnlijk optie 1 kiezen.
|
:D Kan jouw Zeeuwse hart het badderen niet verdragen, Kazet? Met een paar kaarsjes aan en badparels erin?
|
lekker wat schuim, Enya op de achtergrond.
|
je kunt niet badparels en schuim doen :nono:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24. |