![]() |
Ik mis je :)
je bent m'n soulmate, m'n maatje
m'n wederhelft, m'n schat mijn geliefde, mijn partner en nog veel meer dan dat je blust als ik brand ik yin als jij yangt ik heb je anderhalve week niet gezien en ik vind het veel te lang! kmisje |
Hij is schattig, maar hij loopt niet helemaal geweldig, vind ik.
Citaat:
Ik denk dat dit een gedichtje is dat je echt strak in een keurslijf met rijm en metrum/ritme moet rijgen. |
Ik vind het akelig veel lijken op dat gehypete nummer.
|
Hoi, dankje voor de feedback.
Lusi welk lied bedoel je? En dit gedicht was niet bedoeld om de hemel mee te bestijgen. De laatste twee zinnen waren de echte boodschap, de rest een lieve inleiding van wat ik mn suikerklontje wilde vertellen!! |
Leuk gedichtje
|
Citaat:
|
True. Je had wel door dat deze yin en yang ook ging over troosten bij verdriet toch? Het was dubbel, weet niet of het is overgekomen.
|
Nu wel, maar dus niet in eerste instantie. Dat had je duidelijker kunnen maken met de rijm dan, je doet namelijk
A B C B En daar komt de twijfel, gezien je eerst ABCB doet, verwacht ik hier een zelfde vorm, dus: D E F E Maar omdat dat niet duidelijk rijmt, kon het ook zijn dat je een DDED probeert of een DDEF. De brand trekt de aandacht weg van je DEFE en je klankspel met yangt gaat verloren omdat lang niet perfect rijmt. Als ik het zo een beetje duidelijk verwoord? Ik denk dat je dan beter op zoek was gegaan naar rijm met -ank(t). |
Ik snap wat je bedoelt. Tegelijkertijd vind ik niet dat alles hoeft te worden voorgeschoteld in hapklare stukjes. Wat mensen wel of niet verwachten in een gedicht vind ik daarmee minder belangrijk.
Het is wel handig om te weten, dus dankjewel daarvoor. |
Citaat:
|
Welk nummer?
|
Ik gok die van die Maaike Ouboter of zoiets, van de beste singer-songwriter van Nederland.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37. |