![]() |
Bijles geven
Hallo mensen voor de vakantie ben ik geslaagd voor mijn havo en ga volgend jaar vwo doen.
Ik zoek al een tijd een bijbaantje, maar kan niets vinden. Nu heb ik erover nagedacht om bijles te gaan geven aan vmbo en onderbouw havo/vwo. Alleen ik weet totaal niet hoe ik dit moet aanpakken en hoeveel ik kan vragen voor bijlessen. Vraag mij af of sommige mensen hier ervaring hebben met bijles geven en of ze een paar tips voor mij hebben? |
Er zijn websites zoals bijlescoach.nl. Echter zijn er ook veel instanties die bijles geven (op locatie) en daar is de kans op dat je werkelijk wat uren kan maken stukken groter. Waar dat kan is afhankelijk van waar je woont, maar daar kan je gewoon naar googelen en solliciteren.
Qua tips kan je denk ik gewoon een redelijke structuur aan houden: weet dat de leerling al kan, wat hij/zij moet kunnen en maak een planning zodat je niet te snel door de stof heen gaat of er veel te lang bij blijft staan. |
Ja ik zou graag bijles geven in de regio Nijmegen, weet iemand daar bureau's, heb wel wat gegoogled, maar kan weinig vinden :l
|
Zo'n zes jaar geleden verdienden mijn klasgenootjes voor bijles zo'n 7 a 8 euro per uur dacht ik. Dat lijkt me een redelijk tarief.
|
bedankt voor het antwoord, maar hoe zit t met zaken als belasting afdragen e.d.?
|
Dat doe je niet.
|
(y) Bedankt voor t antwoord, bij een organisatie wordt t gewoon voor je geregeld lijkt me?
|
Citaat:
|
Oke dan zal ik eens gaan zoeken voor wat werk. Iemand nog tips hoe ik dat kab aanpakken?
|
gewoon bij zo'n organisatie binnenlopen en vragen of ze nog mensen zoeken. Of op internet eentje in de buurt googlen en even bellen.
of als je het in je eentje wil doen een briefje ophangen in de supermarkt. overigens is nu niet de beste tijd want het is vakantie. In oktober ofzo zal de vraag groter zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57. |