![]() |
Kunstopleiding
Heeey, ik heb over paar weken een intake voor een mbo kunstopleiding.
Daarvoor moet ik me portfolio mee. Heeft iemand tips wat ik er het beste in kan zetten? Bij rocva art&design vonden ze me werk niet goed genoeg omdat het "natekenen" was. Graag tips :) |
Dan zou ik in ieder geval ook dingen meenemen waar je je van je creatieve kant laat zien (meer dan alleen dat je kán tekenen, maar vooral ook dat je dingen kan verzinnen). Sowieso zou ik waarschijnlijk zo veel mogelijk verschillende dingen laten zien.
|
Welke school/opleiding ga je toelating voor doen? Dan kan ik je mss wel helpen.
|
Citaat:
|
Die ken ik niet maar als ik het zo dus begrijp is dat redelijk veel met etaleren en dat soort dingen, daar heb je ws nog geen ervaring mee.
Maar je kunt dus wel dingen zoeken die eraan verwant zijn, heb je bijvoorbeeld op je kamer nog leuke DIY dingen waar je een foto van kunt maken of heb je de decoratie voor een feest geregeld waar nog foto's van zijn? Met een portfolio is het belangrijk dat het niet alleen laat zien wat jij kan maar ook wie jij bent, ik heb bijvoorbeeld 3 portfolio's(een kist met foamboard, een magazine en een digitaal magazine) maar bij alledrie laat de vormgeving en het tekstgebruik ook zien wie ik ben. Ook is het belangrijk dat je kritisch bent op je eigen werk, als je je eigen werk allemaal helemaal perfect vindt wordt je niet aangenomen want dan denkt de school dat ze je niets meer kunnen leren, je moet wel willen leren en openstaan voor nieuwe dingen en dat ook laten merken tijdens een gesprek. |
Ze waren gister erg enthousiast en ben aangenomen :D
|
gefeliciteerd :cool:(y)
|
Gefeliciteerd!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03. |