Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Verzameltopic. Ikkeikke1 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1881511)

Ikkeikke1 30-07-2013 12:53

Verzameltopic. Ikkeikke1

http://forum.scholieren.com/attachme...1&d=1375185022
http://forum.scholieren.com/attachme...1&d=1375184817http://forum.scholieren.com/attachme...1&d=1375184726

Zeg wat je ervan vind en tips zijn altijd welkom :D

bloodyb 30-07-2013 12:59

Krijg bij alle 3 de melding ongeldige bijlagen....

Ikkeikke1 30-07-2013 13:02

Citaat:

bloodyb schreef: (Bericht 33228671)
Krijg bij alle 3 de melding ongeldige bijlagen....

Ow raar. Hoe kan ik ze wel neerzetten dan?

bloodyb 30-07-2013 14:11

Even een FB PMen.

Em. 30-07-2013 14:19

Ik zie één foto (en ik wist pas dat het er 3 waren na de reactie van bloodyb). Eigenlijk heb ik ook geen idee waarom de andere 2 niet werken, maar ik werk ook nooit met attachments. :O Ik upload dingen altijd via een website, meestal tinypic, maar je kunt ook imageshack of imgur gebruiken.

De foto die ik kan zien trouwens (van een paardenhoofd) vind ik wel heel gaaf. (Y) Mooi ook hoe je met kleur werkt! Is het helemaal ingekleurd met kleurpotloden trouwens? Ik vind het er veel vloeiender uitzien dan ik zelf altijd inkleur. :bloos:

Ikkeikke1 30-07-2013 14:23

Citaat:

Em. schreef: (Bericht 33228863)
Ik zie één foto (en ik wist pas dat het er 3 waren na de reactie van bloodyb). Eigenlijk heb ik ook geen idee waarom de andere 2 niet werken, maar ik werk ook nooit met attachments. :O Ik upload dingen altijd via een website, meestal tinypic, maar je kunt ook imageshack of imgur gebruiken.

De foto die ik kan zien trouwens (van een paardenhoofd) vind ik wel heel gaaf. (Y) Mooi ook hoe je met kleur werkt! Is het helemaal ingekleurd met kleurpotloden trouwens? Ik vind het er veel vloeiender uitzien dan ik zelf altijd inkleur. :bloos:

Okeee dan zal ik t vanavond via een van die 3 proberen.
Dankjee !:) is volledig met pastelpotlood gemaakt

Duckdonkey 31-07-2013 13:02

Die honden vind ik echt heel erg gaaf, vooral omdat je echt ziet hoe ze zich voelen!
sowieso respect dat je het geduld hebt want ik knoei altijd zoveel met pastel maar dankzij jou krijg ik nu ook ineens zin om met pastelpotlood te gaan werken.

Ikkeikke1 31-07-2013 13:04

Citaat:

Duckdonkey schreef: (Bericht 33230167)
Die honden vind ik echt heel erg gaaf, vooral omdat je echt ziet hoe ze zich voelen!
sowieso respect dat je het geduld hebt want ik knoei altijd zoveel met pastel maar dankzij jou krijg ik nu ook ineens zin om met pastelpotlood te gaan werken.

dankjeee!!:)
moet je gwn doen! is wel verslavend haha

bloodyb 31-07-2013 14:06

Ik ben geen kenner maar dit vind ik toch mooie tekeningen!(y)_O_

Ikkeikke1 31-07-2013 14:27

Citaat:

bloodyb schreef: (Bericht 33230268)
Ik ben geen kenner maar dit vind ik toch mooie tekeningen!(y)_O_

Dankjee!

bloodyb 31-07-2013 14:29

En we weten nu ook dat Ikkeikke1 eigenlijk Stef heet heh heh heh!:p

Duckdonkey 02-08-2013 18:02

Dat paard doet me denken aan het beeld wat je ziet door van die speciale camera's.

Ikkeikke1 02-08-2013 18:03

Citaat:

Duckdonkey schreef: (Bericht 33233294)
Dat paard doet me denken aan het beeld wat je ziet door van die speciale camera's.

Die röntgen bedoel je?

Duckdonkey 03-08-2013 09:35

haha ja dat ja, van die warmtecamera achtige dingen, niet negatief bedoeld he, maar ik dacht er meteen aan toen ik die tekening zag.

Ikkeikke1 03-08-2013 13:18

Citaat:

Duckdonkey schreef: (Bericht 33233585)
haha ja dat ja, van die warmtecamera achtige dingen, niet negatief bedoeld he, maar ik dacht er meteen aan toen ik die tekening zag.

Dat was ook soort van de bedoeling haha

Duckdonkey 04-08-2013 09:14

Dan is dat goed gelukt!

Miekje* 04-08-2013 10:57

Ik vind die hommel echt fantastisch :cool: Het paard ben ik wat minder van onder de indruk. De kleuren zijn leuk, maar ik vind het erg grof.

Ikkeikke1 04-08-2013 11:04

Citaat:

Miekje* schreef: (Bericht 33234117)
Ik vind die hommel echt fantastisch :cool: Het paard ben ik wat minder van onder de indruk. De kleuren zijn leuk, maar ik vind het erg grof.

Dankje :)

Miekepieke 04-08-2013 15:13

Leuk om je tekeningen te zien!
Klopt het dat je begint aan een tekening en deze dan helemaal afmaakt? Volgensmij teken je veel naar aanleiding van foto's. Het is misschien een goed idee om wat meer de dingen om je heen te tekenen, zoals bijvoorbeeld de kat die ik daar op de foto zie. En dan meer tekenen om te oefenen, zonder dat je perse een mooie tekening wilt maken. Hierdoor oefen je je oog-hand coördinatie beter en word je geconfronteerd met de vertaalslag van ruimtelijke dingen/dieren/mensen/watdanook naar een tweedimensionaal vlak. Daar leer je heel veel van! Maak eens een stuk of 20 snelle tekeningen van je kat, met bijvoorbeeld alleen potlood en werk er daarna eentje van uit. Wat ook weleens wil helpen om wat losser te leren tekenen is als je begint met tekenen, bijvoorbeeld eerst een stuk of vijf tekeningen te maken waarbij je alleen maar kijkt naar het onderwerp dat je tekent en niet naar het papier. Dan kun je dat resultaatgerichte misschien wat meer loslaten.. Het uitwerken kan je al, ik ben benieuwd wat er gebeurt als je wat losser begint te tekenen want ik denk dat je tekeningen daar beter van kunnen worden.

Ikkeikke1 04-08-2013 15:30

Citaat:

Miekepieke schreef: (Bericht 33234251)
Leuk om je tekeningen te zien!
Klopt het dat je begint aan een tekening en deze dan helemaal afmaakt? Volgensmij teken je veel naar aanleiding van foto's. Het is misschien een goed idee om wat meer de dingen om je heen te tekenen, zoals bijvoorbeeld de kat die ik daar op de foto zie. En dan meer tekenen om te oefenen, zonder dat je perse een mooie tekening wilt maken. Hierdoor oefen je je oog-hand coördinatie beter en word je geconfronteerd met de vertaalslag van ruimtelijke dingen/dieren/mensen/watdanook naar een tweedimensionaal vlak. Daar leer je heel veel van! Maak eens een stuk of 20 snelle tekeningen van je kat, met bijvoorbeeld alleen potlood en werk er daarna eentje van uit. Wat ook weleens wil helpen om wat losser te leren tekenen is als je begint met tekenen, bijvoorbeeld eerst een stuk of vijf tekeningen te maken waarbij je alleen maar kijkt naar het onderwerp dat je tekent en niet naar het papier. Dan kun je dat resultaatgerichte misschien wat meer loslaten.. Het uitwerken kan je al, ik ben benieuwd wat er gebeurt als je wat losser begint te tekenen want ik denk dat je tekeningen daar beter van kunnen worden.

Jaaa dat klopt wel. Ik moet t ook meer gaan doen.
Ik ben toevallig nu bezig met de katten. En heb inderdaad heel veel losse schetsen gemaakt van ze. Dat ze rennen, liggen, zitten. En alleen een poot.
Ik merk daardoor dat t tekenen een stuk makkelijker gaat.

Miekepieke 04-08-2013 15:46

Citaat:

Ikkeikke1 schreef: (Bericht 33234265)
Jaaa dat klopt wel. Ik moet t ook meer gaan doen.
Ik ben toevallig nu bezig met de katten. En heb inderdaad heel veel losse schetsen gemaakt van ze. Dat ze rennen, liggen, zitten. En alleen een poot.
Ik merk daardoor dat t tekenen een stuk makkelijker gaat.

Heel goed dat je daar al mee begonnen bent! Leuk is dat :y Vooral blijven doen! Schetsen vind ik persoonlijk altijd de leukste tekeningen die er zijn, ongedwongen en spontaan..

Duckdonkey 04-08-2013 16:38

pastel op zwart papier, dat heb ik zoveel gedaan en ik hou er nog steeds ongelofelijk van!

Wat misschien wel een tip is is een lichtbak, dan zou je de ruitjes op een apart velletje kunnen tekenen zodat ze niet direct op je blad staan. Lichtbakken zou ik nooit kopen maar zelf maken, dat heb ik ook samen met mijn vader gedaan en het is best gemakkelijk. Of natuurlijk een raam gebruiken(bij de action hebben ze paarse tape, volgens mij heet het schilderstape voor kwetsbare ondergronden, daarmee kun je het gemakkelijk ophangen zonder dat het papier beschadigt)

Ikkeikke1 04-08-2013 16:42

Citaat:

Duckdonkey schreef: (Bericht 33234305)
pastel op zwart papier, dat heb ik zoveel gedaan en ik hou er nog steeds ongelofelijk van!

Wat misschien wel een tip is is een lichtbak, dan zou je de ruitjes op een apart velletje kunnen tekenen zodat ze niet direct op je blad staan. Lichtbakken zou ik nooit kopen maar zelf maken, dat heb ik ook samen met mijn vader gedaan en het is best gemakkelijk. Of natuurlijk een raam gebruiken(bij de action hebben ze paarse tape, volgens mij heet het schilderstape voor kwetsbare ondergronden, daarmee kun je het gemakkelijk ophangen zonder dat het papier beschadigt)

Ik ben wel benieuwt naar jou werk. Heb je fotos?

Duckdonkey 05-08-2013 10:00

De laatste tijd heb ik niet zoveel meer gedaan,helaas.
Ik heb een hele tijd totaal geen inspiratie gehad vanwege allerlei problemen, en sinds ik op een creatieve opleiding zit schiet het tekenen er een beetje bij in omdat ik voor school al continu creatief bezig ben en ik er in de weekenden de tijd gewoon niet meer voor heb.
Ik ben nu wel weer bezig met een schilderij, als die af is zal ik hem hier wel posten.

Ikkeikke1 05-08-2013 10:06

Citaat:

Duckdonkey schreef: (Bericht 33234828)
De laatste tijd heb ik niet zoveel meer gedaan,helaas.
Ik heb een hele tijd totaal geen inspiratie gehad vanwege allerlei problemen, en sinds ik op een creatieve opleiding zit schiet het tekenen er een beetje bij in omdat ik voor school al continu creatief bezig ben en ik er in de weekenden de tijd gewoon niet meer voor heb.
Ik ben nu wel weer bezig met een schilderij, als die af is zal ik hem hier wel posten.

Awh das kut.
Ik merk t wel wanneer ie af is

Ikkeikke1 13-08-2013 12:39

Heeft er iemand ideen voor tekeningen die ik kan maken voor me portfolio?

BueBerry 18-08-2013 11:36

een landschap ,, mijn hond :P

Ikkeikke1 18-08-2013 11:43

Citaat:

BueBerry schreef: (Bericht 33248363)
een landschap ,, mijn hond :P

Watvoor landschap?:p

Elin3 18-08-2013 12:05

Citaat:

Ikkeikke1 schreef: (Bericht 33243437)

Voor een portfolio verwachten ze vaak dat je echt creativiteit toont, i.p.v. simpelweg iets natekenen. Surrealisme en unieke plaatjes zijn dus te verkiezen boven een verzameling van portretten.

Noedelhap 18-08-2013 13:52

Citaat:

Ikkeikke1 schreef: (Bericht 33248378)
Watvoor landschap?:p

Een krijtlandschap.

Ikkeikke1 18-08-2013 15:57

http://i.imgur.com/6ktbCWj.jpg
http://i.imgur.com/lbuPoxP.jpg
http://i.imgur.com/NCputyz.jpg

Paranoide 18-08-2013 16:18

Waar ze qua portfolio 't grootste probleem mee gaan hebben is dat je uitsluitend lijkt te tekenen van foto's en dat het voornamelijk paarden zijn. Meer diversiteit, meer eigen inbreng en vooral ook meer naar 't leven (dus geen foto's!) zal een hoop schelen.

Ikkeikke1 18-08-2013 16:25

Citaat:

Paranoide schreef: (Bericht 33248624)
Waar ze qua portfolio 't grootste probleem mee gaan hebben is dat je uitsluitend lijkt te tekenen van foto's en dat het voornamelijk paarden zijn. Meer diversiteit, meer eigen inbreng en vooral ook meer naar 't leven (dus geen foto's!) zal een hoop schelen.

Jaaa ben ook steeds meer te proberen. Maar teken in opdracht dus dan moet ik t wel zo echt mogelijk maken

Paranoide 18-08-2013 18:04

Dan moet je dus meer tekenen dan je nu doet, want onderwijsinstanties willen andere dingen dan jouw opdrachtgevers. Of wilde je je portfolio niet gebruiken voor toelating ergens?

'Zo echt mogelijk' is overigens geen probleem. Het knelpunt is het gebrek aan diversiteit en eigen inbreng. En dat je natekent van foto's, zo te zien zelfs met een raster.

Ikkeikke1 24-08-2013 21:23

http://i.imgur.com/HceT3NV.jpg

Mc Kauw 24-08-2013 23:39

Paarden
Baby
Vriendinnen
Hommel
Kat

Dat zijn vijf dingen voor je profiel.
Dan heb je nog dat je kijkt naar zo'n foto of paard en vervolgens dat ding bouwt op papier met aandacht en volgens mij een vast stel eigen opgestelde regels maar dan komt de achtergrond die dan weer is gemaakt door een kip zonder kop. Een groen vlak of helemaal niks en die hommel heeft 50.000% meer aandacht gekregen dan dat de rest dat heeft. Zonde.

Je mentale palet is klein, je horizon is niet breed en je zit net aan je babystapjes wat dat kleuren-gebeuren wat je nu hebt geplaatst dat ik niks anders kan zeggen dan:

Ga niet naar een kunstacademie of een andere creabea tent nu, dat is zonde voor jou, de klas, het geld, je en hun tijd etc.

Ik krijg het idee bij dat kleurmengsel dat je die meer hebt gemaakt om je portfolio op te pimpen dan dat het je eigen interesse is.

Wat goed voor je zal zijn is.

1. werken, geen school en eerst geld verdienen en wat ouder worden
2. iedere dag minstens 1 tekening maken, en geen paarden, baby's, vriendinnen, hommels en/of van foto's natekenen
3. in 1 jaar tijd 5 werken na schilderen, deze 5 zijn behoorlijk uiteenlopend. (Bijvoorbeeld F. Bacon en J. van Utrecht)
4. goed aan je zelfreflectie werken, wat maak ik? wie ben ik? wat kan ik? waarom maak ik dit?

Je bent nog maar 17, ga maar eerst kijken wie jij bent.

Vice 26-08-2013 01:14

Citaat:

Ikkeikke1 schreef: (Bericht 33243437)

Waarvoor wil je je portfolio gebruiken. Als het bedoeld is voor verkoop van portretten, en dan specifiek paarden, dan zit je wel op de goede weg. Als je de portfolio voor een creatieve opleiding wilt gebruiken, is het aan te raden om wat gevarieerder te houden. En dan heb ik het niet zozeer over het onderwerp, maar de media die je gebruikt. Ook schetsen en ideeën worden op prijs gesteld.

Ikkeikke1 26-08-2013 01:20

Citaat:

Vice schreef: (Bericht 33257100)
Waarvoor wil je je portfolio gebruiken. Als het bedoeld is voor verkoop van portretten, en dan specifiek paarden, dan zit je wel op de goede weg. Als je de portfolio voor een creatieve opleiding wilt gebruiken, is het aan te raden om wat gevarieerder te houden. En dan heb ik het niet zozeer over het onderwerp, maar de media die je gebruikt. Ook schetsen en ideeën worden op prijs gesteld.

Voor een opleiding waar ik vandaag/morgen intake bij heb.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.