![]() |
Computerverslaving -_-
-weg
|
Wellicht val je niet letterlijk onder de definitie van computerverslaafde, maar ik denk dat dat ook niet zo zeer is wat hij bedoelt. Hij vindt simpelweg dat je te veel computert, en als jij op een dag dat het buiten prachtig weer is, in je vakantie, 9 uur zit te computeren, en dat iedere dag weer, dan geef ik hem gelijk.
|
Je vader heeft gelijk, 9 uur op je reet achter een pc zitten in je vrije tijd is ongezond
|
Ik sluit mij bij de vorige 2 sprekers aan.
|
Er is geen andere mogelijkheid wil je koreanen kunnen verslaan.
|
Citaat:
Maar ja, ik denk niet dat hij zozeer denkt dat je verslaaft bent maar meer dat hij wil dat je eens wat anders gaat doen. |
Als je negen uur voetbalt ben je toch ook niet voetbalverslaafd. Die ouders van tegenwoordig noemen alles maar meteen een ziekte omdat ze niet willen geloven dat ze gewoon een lui mormel ter wereld hebben gebracht.
|
Van 9 uur voetbal word je moe, van 9 uur gamen word je lui.
Van 9 uur voetbal krijg je conditie, van 9 uur gamen niet. Tijdens het voetballen verbrand je calloriën, bij het gamen niet. Conclusie: ik vind het een waardeloze vergelijking. Daarbij vind ik 9 uur computeren echt absurt veel. Ook al doe je andere dingen dan gamen. |
Citaat:
OT: of je nu "verslaafd" bent of niet, je vader vindt dat je, om wat voor reden dan ook, te vaak achter de computer zit. Zoiets is ook heel gevaarlijk - ik zat toen ik op de middelbare school zat ook de hele tijd achter de computer, en voor je het weet ben je een briljante wetenschapper. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn buurjongen had een test hiervoor gedaan of moest hij eigenlijk van zijn ouders.
En een soort controle voor je is: Als je ouders roepen of je iets wil doen voor ze. Kun je je dan makkelijk achter je scherm vandaan komen? Zo ja, waarschijnlijk geen verslaving Zo nee, dan zou ik toch iets verder zoeken. Succes ermee Gr. |
Of het nu wel of niet het labeltje verslaving draagt, echt goed voor je is anders. Niet voor niets dat mensen met een kantoorbaan die veel achter de pc zitten en weinig afwisseling hebben vaak rsi-klachten krijgen. Zere polsen en ellebogen, pijnlijke nek en schouders. Hoofdpijn. Afwisseling is echt belangrijk voor je gezondheid. Het menselijk lichaam is ontworpen om te bewegen.
|
Waarschijnlijk vinden je ouders het ook gewoon ongezellig. Misschien kun je 's avonds als je ouders thuis zijn sowieso een halfuurtje even bij ze gaan zitten kletsen.
En idd RSI is ook niet handig, beter ga je na elk uur op de computer eerst even tien minuutjes wat anders doen. |
Citaat:
|
Goeiiiee test.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57. |