Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Computerverslaving -_- (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1881554)

epicowner97 31-07-2013 14:42

Computerverslaving -_-

-weg

Ertur 31-07-2013 14:45

Wellicht val je niet letterlijk onder de definitie van computerverslaafde, maar ik denk dat dat ook niet zo zeer is wat hij bedoelt. Hij vindt simpelweg dat je te veel computert, en als jij op een dag dat het buiten prachtig weer is, in je vakantie, 9 uur zit te computeren, en dat iedere dag weer, dan geef ik hem gelijk.

Qimm 01-08-2013 09:12

Je vader heeft gelijk, 9 uur op je reet achter een pc zitten in je vrije tijd is ongezond

bloodyb 01-08-2013 13:50

Ik sluit mij bij de vorige 2 sprekers aan.

Reverend 01-08-2013 14:33

Er is geen andere mogelijkheid wil je koreanen kunnen verslaan.

London 01-08-2013 14:39

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33231438)
Er is geen andere mogelijkheid wil je koreanen kunnen verslaan.

:D :D

Maar ja, ik denk niet dat hij zozeer denkt dat je verslaaft bent maar meer dat hij wil dat je eens wat anders gaat doen.

Turk February 02-08-2013 15:59

Als je negen uur voetbalt ben je toch ook niet voetbalverslaafd. Die ouders van tegenwoordig noemen alles maar meteen een ziekte omdat ze niet willen geloven dat ze gewoon een lui mormel ter wereld hebben gebracht.

_melove 02-08-2013 17:29

Van 9 uur voetbal word je moe, van 9 uur gamen word je lui.
Van 9 uur voetbal krijg je conditie, van 9 uur gamen niet.
Tijdens het voetballen verbrand je calloriën, bij het gamen niet.

Conclusie: ik vind het een waardeloze vergelijking.

Daarbij vind ik 9 uur computeren echt absurt veel. Ook al doe je andere dingen dan gamen.

Schrödinger 02-08-2013 17:44

Citaat:

_melove schreef: (Bericht 33233218)

Daarbij vind ik 9 uur computeren echt absurt veel. Ook al doe je andere dingen dan gamen.

Maar als je 9 uur de post van Turk February leest, begrijp je wellicht wat hij bedoelt.

OT: of je nu "verslaafd" bent of niet, je vader vindt dat je, om wat voor reden dan ook, te vaak achter de computer zit. Zoiets is ook heel gevaarlijk - ik zat toen ik op de middelbare school zat ook de hele tijd achter de computer, en voor je het weet ben je een briljante wetenschapper.

Turk February 02-08-2013 17:54

Citaat:

_melove schreef: (Bericht 33233218)

Achter de computer kun je jezelf intellectueel ontwikkelen, bij het voetballen niet.

Citaat:

Conclusie: je begrijpt mijn punt niet. Dat je iets veel doet, wil nog niet zeggen dat je verslaafd bent.

Carn 02-08-2013 18:38

Citaat:

Schrödinger schreef: (Bericht 33233260)
OT: of je nu "verslaafd" bent of niet, je vader vindt dat je, om wat voor reden dan ook, te vaak achter de computer zit. Zoiets is ook heel gevaarlijk - ik zat toen ik op de middelbare school zat ook de hele tijd achter de computer, en voor je het weet ben je een briljante wetenschapper.

:D

Haubenmeise 02-08-2013 19:00

Citaat:

Schrödinger schreef: (Bericht 33233260)
Maar als je 9 uur de post van Turk February leest, begrijp je wellicht wat hij bedoelt.

:D

onbekendieman 02-08-2013 23:39

Mijn buurjongen had een test hiervoor gedaan of moest hij eigenlijk van zijn ouders.
En een soort controle voor je is:
Als je ouders roepen of je iets wil
doen voor ze. Kun je je dan makkelijk achter je scherm vandaan komen?
Zo ja, waarschijnlijk geen verslaving
Zo nee, dan zou ik toch iets verder zoeken.

Succes ermee

Gr.

Qimm 03-08-2013 07:23

Of het nu wel of niet het labeltje verslaving draagt, echt goed voor je is anders. Niet voor niets dat mensen met een kantoorbaan die veel achter de pc zitten en weinig afwisseling hebben vaak rsi-klachten krijgen. Zere polsen en ellebogen, pijnlijke nek en schouders. Hoofdpijn. Afwisseling is echt belangrijk voor je gezondheid. Het menselijk lichaam is ontworpen om te bewegen.

Sarah 03-08-2013 08:12

Waarschijnlijk vinden je ouders het ook gewoon ongezellig. Misschien kun je 's avonds als je ouders thuis zijn sowieso een halfuurtje even bij ze gaan zitten kletsen.

En idd RSI is ook niet handig, beter ga je na elk uur op de computer eerst even tien minuutjes wat anders doen.

Schrödinger 03-08-2013 09:58

Citaat:

onbekendieman schreef: (Bericht 33233498)
Mijn buurjongen had een test hiervoor gedaan of moest hij eigenlijk van zijn ouders.

Succes ermee

Gr.

Zo ja, waarschijnlijk geen puberteit.

Woyt_oud 03-08-2013 15:34

Goeiiiee test.

deadlock 04-08-2013 16:17

Citaat:

onbekendieman schreef: (Bericht 33233498)

Succes ermee

Gr.

De gereformeerde dominee nam de test af? :D

Carn 04-08-2013 21:29

Citaat:

Qimm schreef: (Bericht 33233559)
Of het nu wel of niet het labeltje verslaving draagt, echt goed voor je is anders. Niet voor niets dat mensen met een kantoorbaan die veel achter de pc zitten en weinig afwisseling hebben vaak rsi-klachten krijgen. Zere polsen en ellebogen, pijnlijke nek en schouders. Hoofdpijn. Afwisseling is echt belangrijk voor je gezondheid. Het menselijk lichaam is ontworpen om te bewegen.

Je moet niet het type werk in de war gaan halen met mensen die niet voor zich zelf kunnen zorgen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.