Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   HD camera (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1881570)

Karistir 31-07-2013 18:54

HD camera

3 Bijlage(n)
ik ben opzoek naar 'n goede HD camera met 'n hoge revolutie, erg grote foto's met goeie kwaliteit, iemand tips of aanradingen? Hier even 'n paar voorbeeld foto's:

London 31-07-2013 19:11

Ik denk dat je hoge resolutie bedoelt?

EDIT: ik doelde meer op het revolutie>>resolutie gedeelte....

Karistir 31-07-2013 19:15

Citaat:

London schreef: (Bericht 33230654)
Ik denk dat je hoge resolutie bedoelt?

Oh sorry, zal 't even aanpassen :)

bloodyb 31-07-2013 19:18

Voor foto's of film? En wat heb je te besteden? Voor 4 á 500 euro koop je al een fototoestel met zoomlens en rond de 14 MB.

Karistir 31-07-2013 19:21

Citaat:

bloodyb schreef: (Bericht 33230665)
Voor foto's of film? En wat heb je te besteden? Voor 4 á 500 euro koop je al een fototoestel met zoomlens en rond de 14 MB.

Graag voor beide, foto's en films?
En heb max. 1000 te besteden

Elin3 31-07-2013 19:54

@bloodyb; ik neem aan dat je MP (Megapixel) bedoelt?

Veel pixels is leuk, maar met elke camera met meer dan 8 Megapixel maak je op zich al foto's met hoge resolutie. Als je de foto's uitgebreid wilt gaan bewerken (photoshop) is een hoger aantal megapixel wel aan te raden. Maar voor "gewone" fotografie hebben ISO, diafragma etc. meer invloed dan het verschil tussen bijv. 8 en 12 MP.

Naar wat voor camera ben je op zoek? Een spiegelreflexcamera waar je ook mee kunt filmen en andere lenzen op kunt zetten of een goede compactcamera?

Karistir 31-07-2013 20:04

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 33230699)
@bloodyb; ik neem aan dat je MP (Megapixel) bedoelt?

Veel pixels is leuk, maar met elke camera met meer dan 8 Megapixel maak je op zich al foto's met hoge resolutie. Als je de foto's uitgebreid wilt gaan bewerken (photoshop) is een hoger aantal megapixel wel aan te raden. Maar voor "gewone" fotografie hebben ISO, diafragma etc. meer invloed dan het verschil tussen bijv. 8 en 12 MP.

Naar wat voor camera ben je op zoek? Een spiegelreflexcamera waar je ook mee kunt filmen en andere lenzen op kunt zetten of een goede compactcamera?

ik heb niet zo veel verstand ervan namelijk, ik zoek gewoon 'n goede camera met;

- Foto's & filmpjes
- HD net zoals op de voorbeeld pictures
- mooie grote fotos
- En hij moet veel op 'n plaatje kunnen laten zien, dus niet alleen 'n foto van wat er recht voor de camera staat, maar ook de uitzicht eromheen, groot uitzicht dus

Elin3 31-07-2013 20:11

Citaat:

Karistir schreef: (Bericht 33230711)
- Foto's & filmpjes
- HD net zoals op de voorbeeld pictures
- mooie grote fotos

Dan zou je zowel een compactcamera als een digitale spiegel reflexcamera kunnen nemen. Als je meer met fotografie wilt (gaan) doen zou ik voor een spiegelreflexcamera gaan, hier kan je o.a. andere lenzen op zetten zodat je de camera optimaal uit kunt rusten voor jouw favoriete type foto's. Binnen jouw budget zijn er zeker hele goede camera's en extra lenzen te krijgen!

Citaat:

Karistir schreef: (Bericht 33230711)
- En hij moet veel op 'n plaatje kunnen laten zien, dus niet alleen 'n foto van wat er recht voor de camera staat, maar ook de uitzicht eromheen, groot uitzicht dus

Dit wordt niet bepaald door je type camera maar door het type lens wat je er op zet. Jij bent (naar mijn idee) op zoek naar een groothoeklens?

Karistir 31-07-2013 20:15

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 33230715)
Dan zou je zowel een compactcamera als een digitale spiegel reflexcamera kunnen nemen. Als je meer met fotografie wilt (gaan) doen zou ik voor een spiegelreflexcamera gaan, hier kan je o.a. andere lenzen op zetten zodat je de camera optimaal uit kunt rusten voor jouw favoriete type foto's. Binnen jouw budget zijn er zeker hele goede camera's en extra lenzen te krijgen!

Dit wordt niet bepaald door je type camera maar door het type lens wat je er op zet. Jij bent (naar mijn idee) op zoek naar een groothoeklens?

jaa dat woord was ik vergeten, wat is 't verschil tussen een compact camera en een digitale spiegel reflexcamera? die groothoeklens koop ik wel erbij

bloodyb 31-07-2013 21:36

Bedoelde idd megapixel. Een compact heeft (meestal) een vaste lens, vaak een zoomlens. Bij een spiegelreflex is de lens verwisselbaar. Ze worden meestal geleverd met een zoomlens. Vaak ook in een set met bv een korte zoomlens (bv 18 - 55 mm) en een langere (80 - 200 mm). Met beide types kan je tegenwoordig ook filmen. Camera met setje van 2 lenzen zijn al te koop vanaf 450~500 euro.

bloodyb 01-08-2013 00:11

Ga eens naar www.consumentenbond.nl. Daar leggen ze het een en ander uit over camera's.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.