Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   hoe krik je je zelfvertrouwen op (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1881578)

Gitaardude 31-07-2013 21:14

hoe krik je je zelfvertrouwen op

hoi, hebben jullie tips om mijn zelfvertrouwen op te krikken

alvast bedankt

DAH 31-07-2013 22:26

Minder geven om (negatieve) meningen van anderen. Schouders naar achteren, borst vooruit.

Maar, waarom heb je (te) weinig zelfvertrouwen?

Gitaardude 31-07-2013 22:29

Nou ik ben gepest. En meisjes wijzen mij altijd af

superpizza 01-08-2013 00:16

Citaat:

Gitaardude schreef: (Bericht 33230851)
Nou ik ben gepest. En meisjes wijzen mij altijd af

I know that feel bro | same problem | Maar voorderest kan ik je niet helpen, ikzelf heb nou eenmal geleerd :
(Over de meisjes) Het ligt niet aan jou, op ieder potje past een deksel en er is iemand die zoekt naar iemand zoals jij.
(Over pesten) Degene zijn zelf ook onzeker, praat met ze en zeg dat ze moeten stoppen. Doen ze het niet negeer ze. Zolang jij meegaat in het "spelletje" van ze, is het voor ze juist leuker.

Prue Halliwell 01-08-2013 07:44

Door je te omringen met mensen die je accepteren zoals je bent. Negeer minder leuke opmerkingen en onthoud de leuke complimentjes/opmerkingen. Schrijf ze desnoods op in een boekje met de datum erbij.
En 'oefen' zoveel mogelijk door met vreemde mensen een geschrek aan te knopen, bv in de bus of als je ergens moet wachten. Maak een praatje met mensen. Dan straal je zelfverzekerdheid uit.

Reverend 01-08-2013 08:10

Door neer te kijken op anderen.

Prue Halliwell 01-08-2013 09:09

erm Rev? Ik hoop dat je opmerking sarcastisch was en anders ben ik erg nieuwsgierig naar de redenatie... :lisa:

DAH 01-08-2013 10:17

Hij heeft een punt. Als je jezelf als superieur ziet, zijn de inferieure mensen minder waard, en hun opmerkingen ook. Ze zijn namelijk toch minderwaardig. Ze weten minder, zijn minder capabel op alle vlakken etc.

Pluis 01-08-2013 11:55

Pesters zijn zelf onzeker. Ze kleineren jou om zich beter over zichzelf te voelen. En liefde is gewoon lastig, je wil toch ook niet dat een meisje dat jou eigenlijk niet zo leuk vindt maar bij je is omdat ze het anders sneu vindt? Je komt vanzelf een leukerd tegen waarmee het wederzijds is.

A3 01-08-2013 16:02

Citaat:

Gitaardude schreef: (Bericht 33230784)

Doe, als het kan, dingen die lukken, accepteer en waardeer jezelf, etc.

En als je eenmaal zelfvertrouwen hebt komen die meisjes vanzelf wel.

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 33231253)
Pesters zijn zelf onzeker.

Lang niet altijd. Sommigen zijn gewoon gemeen en sadistisch.

Michael-M 02-08-2013 21:37

Citaat:

Gitaardude schreef: (Bericht 33230784)

alvast bedankt

Zelfvertrouwen opbouwen gaat niet in 1 dag. Vaak is het moeilijk om zomaar mensen aan te spreken en negatieve reacties te negeren. Om te beginnen kan je gewoon stukjes gaan wandelen en alle mensen die je tegenkomt groeten. Als dat makkelijk gaat kan je mensen gaan aanspreken.

kjipje88 21-08-2013 12:33

Ik heb veel mensen vergeven en kreeg daardoor het vertrouwen terug, als je vergeeft gaat de beschadiging weg , laat los ofzo.

SgtPorkbeans 21-08-2013 15:13

Citaat:

Prue Halliwell schreef: (Bericht 33230978)
Door je te omringen met mensen die je accepteren zoals je bent. Negeer minder leuke opmerkingen en onthoud de leuke complimentjes/opmerkingen. Schrijf ze desnoods op in een boekje met de datum erbij.
En 'oefen' zoveel mogelijk door met vreemde mensen een geschrek aan te knopen, bv in de bus of als je ergens moet wachten. Maak een praatje met mensen. Dan straal je zelfverzekerdheid uit.

Dit dus (y)

thesombrero 23-08-2013 22:03

Door na te denken over oplossingen en niet over problemen.

Phree 25-08-2013 15:39

Lees het boek: Double Your Dating van David DeAngelo. Lijkt me wel iets voor jou.

Geen zelfvertrouwen doe je zelf, is een keuze die je maakt. Wees gewoon jezelf en dont give a fuck. Laat de haters achter je en kijk altijd vooruit. Simple as that.

Nienna* 26-08-2013 09:59

Voor mij is "het ligt niet aan jou als meisjes je afwijzen" echt te gemakkelijk gedacht. Soms is het zo, ja. Maar vaak heb je ook eigen aandeel. Misschien zijn je standaarden te laag en kies je daardoor meisjes die verkeerd met jou omgaan. Natuurlijk hebben die meisjes jou dan naar behandeld en "ligt het niet aan jou", maar jij hebt hen wel gekozen en besloten dat zij goed genoeg voor jou waren.
Misschien ben je zo onzeker dat je dat uitstraalt en zou het je helpen om daar actief iets aan te doen, zoals sporten, meer met mensen omgaan die jou wél zelfvertrouwen geven, wat meer dingen van jezelf accepteren. Natuurlijk is het nooit een vrijbriefje om gemeen tegen mensen te doen die onzeker zijn, maar helaas gebeurt het wel en ik vind dat mensen ook kritisch naar zichzelf mogen kijken.

Voor mij hebben Reverend en DAH inderdaad wel een punt: als jij die pesters ziet als mensen die zo onzeker zijn dat ze zichzelf beter moeten voelen door naar te doen tegen jou, dan is dat eigenlijk ontzettend pathetisch en ergens ook een beetje lachwekkend.

-Hellshooter- 26-08-2013 10:12

Ik weet hoe dat is, gepest zijn. Maar kijk eens om je heen. Niemand is perfect, iedereen heeft wel iets wat niet goed is in de ogen van een ander. Wees jezelf! Jij weet wat je kan, en wat je wilt. En er zijn genoeg mensen die je juist accepteren. En meisjes, tja.. Je komt vanzelf een meisje tegen die jou wel accepteerd zoals je bent. Geniet gewoon van de mooie dingen, en de goeie mensen om je heen en ga gewoon voor de dingen die jij wilt doen. Dan komt dat zelf vertrouwen vanzelf langzaam weer op 't juiste pijl.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.