![]() |
waarbij verbrand je meer
hey ik had een vraagje namelijk: bij wat verbrand je meer bij 20 minuten intensief cardio of 20 minuten intensief krachttraining. want ik heb gelezen dat je calorien blijft verbranden na de krachttraining en dat het als je klaar bent met cardio meteen stopt
|
Je naverbranding bij krachttraining is stukken hoger, dus wat je eet komt er minder snel bij in vet. Het wordt voornamelijk weer afgebroken en gebruikt om je spieren te herstellen.
Bij cardio breek je het al bestaande gedeelte veel meer af. Vaak wordt ook geadviseerd om kort een krachtige kracht sessie te doen na cardio, omdat je dan je vet verbrand en nieuwe aankomst verminderd. tldr: Bij cardio verbrand je meer. Als het je gaat om vetverlies zeker dat doen. Zeker omdat als vetverlies je doel is je ook gewoon al wel redelijk gezond moet eten, dus je vooral wat je hebt er af wil. edit; voor de mierenneukers: dit verhaal zal wel niet perfect kloppen, maar de essentie wordt wel geraakt denk ik ^^. |
je verbrandt meer bij cardio, omdat je daarbij je hele lichaam gebruikt en je volledige aerobe vermogen inzet. Bij krachttraining train je alleen lokale spiergroepen en gaat je hartslag veel minder omhoog.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25. |